O2 2.0 TDI vs Clio 1.4 16v

Karstieman

Forumguru
Je hebt ook 1.6 16v clio's.
Die gaan precies even hard als de O2 2.0TDI naar de 100 , namelijk 9.6 seconden.

Maar die zouden je er nog niet uit mogen rijden...

Even reageren op de fabrieksgegevens van de 1.9 TDI: de tijden die Skoda opgeeft zijn bijzonder voorzichtig. Ik heb hier diverse testen van de 1.9 die allemaal een gemeten tijd van 10,4 à 10,6 s. 0-100 hebben (zelf zit ik in 11 s aan 110 op de teller, dat zal dus op hetzelfde neerkomen, topsnelheid op GPS is trouwens 197 km/h!). Hetzelfde geldt overigens voor zowat alle Seats en Audi's : VAG geeft gewoon absolute minima op (ook qua vermogen), dit in tegenstelling tot een ander Duits merk (BMW, om ze niet te noemen) waarvan de opgegeven prestaties meestal lang niet gehaald worden (vb: BMW 520d touring, 163 pk: 8,9 officieel, 10 s gemeten).Italiaanse wagens blijken trouwens de koningen van de overdrijving... Ook de nieuwe Lexus geraakt met zijn 177 ponys keer op keer niet onder de 10 s. (daarover is hier in België een heuse rel tussen de autopers en Toyota...). Staar u dus niet blind op de cijfertjes.

On topic: 2.0 TDI verliest sprintje van een Clio 1.4: in standaardconfiguratie niet te verklaren, al moet je de 98 pk van de Renault zeker niet onderschatten.

VEEJAY

Forumguru
Ik ben nooit vies van een sprintje zeker niet van de oude tdi serie. de 150pk tdi is wel snel maar laatst was ik niet onder de indruk.

Laatst wel verloren van een oude amerikaan. Na een kentekencheck zag ik dat het een 320pk versie was. Nou dat was echt dat ik zoekgereden werd. (de meneer zwaaide ook naar me toen hij in de verte vertrok, was toch wel een grappige ervaring haha).

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

Clio 1.4 16V gaat van 0-100 in 11.3 seconden (top 183)
O2 TDI 2.0 gaat van 0-100 in 9.6 seconden (top 208)

Dat van dat matje weet je zeker.... /forum/images/graemlins/945.gif /forum/images/graemlins/945.gif /forum/images/graemlins/945.gif /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

[/ QUOTE ]

Sow, dan zou ik het op papier met mijn 1.9TDI straks nog zwaar moeten krijgen tegen zo'n 1.4 Clio /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]
O2 TDI 1.9 gaat van 0-100 in 12.2 seconden (top 189)
Ga je verliezen dus..... /forum/images/graemlins/frown.gif

[/ QUOTE ]

12.2 is voor de automaat. De handbak doet het in 11.8 sec, maar zoals knalselder al zegt zijn die VAG waarden meestal erg voorzichtig en lukt het de gemiddelde auto journalist om ze sneller op de 100 te krijgen.
11 seconden rond vind ik best vlot als ik me bedenk dat een VW Golf 2.0 GTI uit '95 nog 10,4 seconden nodig had voor het standaardsprintje (althans...ook volgens het boekje, ik had altijd het idee dat ie sneller was maar dat kan ook aan de felle gasrespons liggen /forum/images/graemlins/smile.gif).

Reizende

Actief lid
Sjoo hee, wat een reacties! Zo zien we dat alle mannen toch weer een beetje kind worden(inclusief mezelf)...
Ik rij nu al zo'n 9 jaar diesel en de afgelopen 3 jaar in een turbodiesel (1.9 tdi 110 pk, en nu de 2.0 TDI). Ik weet dus een beetje wanneer het optimale koppel voor handen is. Ik wist niet echt dat het sprintje eraan zat te komen, was geen standaard petje met oorbel achter het stuur. Hij had dus een kleine voorsprong, maar toch! Echt zoekgereden is inderdaad een beetje overdreven, maar ik moest de vouwen uit mijn broek rijden om met mijn neus aan de achterkant te blijven plakken (klinkt wel een beetje aso, zo ik het nu schrijf...). Ook trok ik toch behoorlijk door.. Nou, laten we het erop houden dat het om een beter gemotoriseerde versie ging dan dat het typeplaatje vermeldde.
Leuk, alle reacties!

ougie

Forumguru
Daarvoor start je een onderwerp,,,,,,toch. Jij rijdt de vouwen uit de broek, wij typen de vouwen uit onze broek. /forum/images/graemlins/530.gif

Een DSG is heerlijk bij het stoplicht. Ik trap met links op de rem en rechtervoet in de aanslag in de D, vlak voor vertrek. Dan gewoon links eraf en rechts erop, en die bak schakelt zo snel op dat kun je met de hand niet bijhouden.
Ik verlies niet vaak, en ook ik vindt dat stoplichtracen wel leuk hoor....

Hetzer

Forumguru
do i need to say more ???

Fiat Seicento STOPLICHTRACER ??????

194 pk, 710 kg, BI-Turbo

/forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Bijlagen

• 28684-fiat_seicento_novitec_engine.jpg
    28684-fiat_seicento_novitec_engine.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 12
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Tenzij 'zoekgereden' een licht hyperbolische uitdrukking was die eigenlijk 'verrassend goed bijgehouden' betekent.

[/ QUOTE ]

Het is voor mij verrassend goed bijhouden tot +/- 80, deze snelheid stond er in mijn vorige bericht duidelijk bij. Hierna is het gedaan met de 106. BTW mijn collega met een 1.9 TDI 4X4 houdt mij niet bij, dus praat niet over een fluweel schoentje.

___RC___

Nieuw lid
"Ik heb laatst een sprintje gedaan tegen mijn broer met een Octy I 1.8 turbo.
En ruim gewonnen. "

&lt;DISCLAIMER&gt; ik reageerde te laat bij het wegrijden, het lag dus niet aan de auto, maar de prutser achter het stuur verpestte het. /forum/images/graemlins/smile.gif&lt;/DISLAIMER&gt;

Standaard 2.0TDI win ik het overigens redelijk makkelijk van, al was de laatste een Seat Altea van een collega.

Misschien ook een kwestie van te laat reageren oid? Heb ook wel es met een Audi 2.6 van een golf tdi90pk verloren op de eerste meters, kwestie van een paar seconden met vette wielspin op je plek blijven staan, iedere idioot kan van een langzamere auto verliezen hoor, heb ik vaak genoeg bewezen /forum/images/graemlins/smile.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ___RC___</font><hr />

&lt;DISCLAIMER&gt; ik reageerde te laat bij het wegrijden, het lag dus niet aan de auto, maar de prutser achter het stuur verpestte het. /forum/images/graemlins/smile.gif&lt;/DISLAIMER&gt;

[/ QUOTE ]

Wat is dat nou voor een disclaimer? /forum/images/graemlins/tongue.gif

Maarre... welkom! En stel jezelf eens voor. /forum/images/graemlins/grin.gif

___RC___

Nieuw lid
ik hoef mezelf helegaar nie voor te stellen, was 1 van de 1e posters op dit forum destijds /forum/images/graemlins/smile.gif

Was alleen mn login kwijt, zal wel via mn oude mailadres geweest zijn.

___JC___

Forumguru
Eerste post en meteen een beetje gaan lopen liegen RC. Beetje jammer /forum/images/graemlins/grin.gif.

Kijk als ik maar sneller ben op de eerste meters, daarna kunnen achterblijvers door het rookgordijn niet meer zien wat voor en achter is!
/forum/images/graemlins/489.gif

___RC___

Nieuw lid
zie je wel! de post van dutch bewijst dat ik niet lieg.

Dus JC, ik lieg niet, ik ben ECHT een idioot die niet goed weg kan rijden uit stilstand, het is de waarheid (tm Borsato!) /forum/images/graemlins/laugh.gif

Bovenaan Onderaan