O2 aanpassingen

Hallo,
Wil de volgende aanpassingen laten uitvoeren aan mijn O2 1.2 EBL DSG
afleverdatum 6 -7 2010 ( modeljaar 2011 ???) en de dealer kan/wil het niet zegt hij
het betreft het volgende

Cornerlight op de mistlampen ( heb Xenon lampen met bend functie)
dealer geeft aan dat dit er niet op zit

Bij elke sluiting van de deuren spiegels inklappen ( zonder 2 sec vasthouden AB)

Bij vasthouden AB ( sluiten deuren) 2 seconden de ramen
in 1 keer totaal dicht zonder de knop te hoeven blijven indrukken

Wie o Wie weet of dit mogelijk is ????

Alvast Dank

John :baby012:

adjego

Actief lid
Hoi John,

- Cornerlight op de mistlampen: Moet geen probleem zijn.
- Bij elke sluiting van de deuren spiegels inklappen ( zonder 2 sec vasthouden AB): Nee kan helaas niet.
- Bij vasthouden AB ( sluiten deuren) 2 seconden de ramen
in 1 keer totaal dicht zonder de knop te hoeven blijven indrukken: Dit was bij het oude model wel mogelijk, maar sinds de facelift helaas niet meer.

Eventueel kan je ook de Coming home functie op automatisch laten zetten, zodat je de grootlicht-hendel niet meer hoeft te bedienen.

Ik zit in Veldhoven, als je eventueel aanpassingen wilt hebben.
Stuur maar een PM bij interesse.

hemi24

Forumguru
Eventueel kan je ook de Coming home functie op automatisch laten zetten, zodat je de grootlicht-hendel niet meer hoeft te bedienen.

Ik weet niet wat je bedoelt met het bedienen van de grootlicht-hendel, maar bij mijn O2 EBL stel je de coming home gewoon in in het maxidot...

Vwb de spiegels en de ramen: probeer eens via een PM aan Nomad..! ;)

adjego

Actief lid
Het vasthouden van de sluiten-knop om de ramen/spiegels in te klappen is niet aan te passen. Je zult de knop ingedrukt moeten houden, om te zorgen dat de ramen helemaal sluiten. Dat zal Nomad ook beaamen.

Dit is sinds de facelift, vanaf toen zijn ze gebruik gaan maken van andere boordmodules.

Over de Coming Home, aangezien ze bij Seat en bij Volkwagen de bedienging hebben aangepast, ging ik er van uit dat dit ook bij de nieuwe skoda's het geval zou zijn. Als dit al automatisch werkt, hoeft er natuurlijk niks veranderd te worden.

Jammer

het programeren van de cornerlight kan dus wel , de dealer geeft namelijk aan dat dit ook te maken heeft met andere mistlampen en units daarin ??
vind dit wel een leuke optie

ik woon zelf in Rotterdam, mogelijk als ik in de buurt kom dat we dan
kunnen afspreken,

Het vasthouden van de sluiten-knop om de ramen/spiegels in te klappen is niet aan te passen. Je zult de knop ingedrukt moeten houden, om te zorgen dat de ramen helemaal sluiten. Dat zal Nomad ook beaamen.

Dit is sinds de facelift, vanaf toen zijn ze gebruik gaan maken van andere boordmodules.

Over de Coming Home, aangezien ze bij Seat en bij Volkwagen de bedienging hebben aangepast, ging ik er van uit dat dit ook bij de nieuwe skoda's het geval zou zijn. Als dit al automatisch werkt, hoeft er natuurlijk niks veranderd te worden.

hemi24

Forumguru

Onder welke steen... :grin:

Werkte al automatisch (en instelbaar via maxidot) bij mijn O2 uit 2007...

adjego

Actief lid
Onder welke steen... :grin:

Werkte al automatisch (en instelbaar via maxidot) bij mijn O2 uit 2007...

Ja inderdaad,in mijn Seat Leon uit 2008 werkte dit ook automatisch, maar dat hebben ze weer aangepast in 2009 toen de nieuwe Volkswagen Golf kwam. Ik verzin dit niet hoor. Blijkbaar vonden ze het bij VW en SEAT nodig om dit weer om te gooien.

Ik rijd zelf in een Seat Leon Facelift, en hierbij werkte Coming Home ook niet meer automatisch. Dit heb ik zelf weer omgezet, aangezien dat veel prettiger werkt.

hemi24

Forumguru
Dus eigenlijk is bij VW en Seat de coming home functie gewoon geschrapt?!?

Kom op zeg, het moet gewoon werken zoals bij de O2:
- auto uit;
- sleutel uit contact;
- deur open;
- licht aan...

Rallye

Forumguru
- Bij vasthouden AB ( sluiten deuren) 2 seconden de ramen
in 1 keer totaal dicht zonder de knop te hoeven blijven indrukken: Dit was bij het oude model wel mogelijk, maar sinds de facelift helaas niet meer.

Wat?? Dat is één van de functies die 's zomers het meest gebruik! Ramen deels of helemaal open, bij het weglopen in één keer dicht. Hartstikke handig. Ik vond het al een schande dat het niet standaard was. Waarom zouden ze zoiets erafhalen?

Corner lights is geen probleem, mijn O2 is van aug 2010 ook model 2011 en daar heeft de dealer het aangezet, ze moesten even zoeken want ook hier was de reactie van Pon dat het niet meer mogelijk was, dankzij de aanhoudenheid van 1 van de monteurs werkt het nu, geef ze anders even deze code's;

STG 09
Byte 14 - bit 7
Byte 17 - bit 0

Succes,

Tom Boere

adjego

Actief lid
Dus eigenlijk is bij VW en Seat de coming home functie gewoon geschrapt?!?

Kom op zeg, het moet gewoon werken zoals bij de O2:
- auto uit;
- sleutel uit contact;
- deur open;
- licht aan...

Het is niet geschrapt, maar ze hebben er een "manuele versie" van gemaakt. Standaard was het is het bij VW of SEAT:

- Auto uit
- Sleutel uit contact
- Groot Licht seinen
- Deur open
- Licht aan...

Ik heb dit al voor heel veel VW golf's aangepast, want bijna iedereen willen dit gewoon automatisch hebben...;)

Wat?? Dat is één van de functies die 's zomers het meest gebruik! Ramen deels of helemaal open, bij het weglopen in één keer dicht. Hartstikke handig. Ik vond het al een schande dat het niet standaard was. Waarom zouden ze zoiets erafhalen?

Ja helaas, ik moet ook de sluiten knop vast blijven houden tot dat alle ramen dicht zijn. Spiegels klappen wel helemaal in, bij even inhouden van de sluitenknop.

hemi24

Forumguru
Kansloos, grootlicht seinen voor coming home, dat had mijn Peugeot 206 uit 2003 ook al...

...maar wat is dan de extra handeling voor het activeren van leaving home?

What's next bij VW en Seat? Een DSG met koppelingspedaal?!?

O2 EBL DSG 1.2 met Xenon

Corner lights is geen probleem, mijn O2 is van aug 2010 ook model 2011 en daar heeft de dealer het aangezet, ze moesten even zoeken want ook hier was de reactie van Pon dat het niet meer mogelijk was, dankzij de aanhoudenheid van 1 van de monteurs werkt het nu, geef ze anders even deze code's;

STG 09
Byte 14 - bit 7
Byte 17 - bit 0

Succes,

Tom Boere

Tom,
Heb jij ook een O2 1,2 EBL met DSG en Xenon verlichting
hoor graag
John

hemi24

Forumguru
Zoals Tom al aangeeft, cornerfunctie op de mistlampen gaat gewoon werken, als aanvulling op je meedraaiende Xenon...

Onkunde (of onwil) van de dealer wordt meestal naar de buitenwereld verkocht met zinnen als: "Helaas meneer, dat is voor uw wagen niet mogelijk..!"

adjego

Actief lid
Ja ben het wel eens met hemi24. Zodra ze het niet weten, wordt er gewoon geroepen dat het niet mogelijk is.

John,

Ja een 1.2 DSG EBL met Xenon, schuif/kanteldak

velg1.jpg

Ben een zeer tevreden gebruiker trouwens...

Gr,

Tom

John,

Ja een 1.2 DSG EBL met Xenon, schuif/kanteldak

velg1.jpg

Ben een zeer tevreden gebruiker trouwens...

Gr,

Tom

He Tom,
net bij een welwillende dealer geweest
en ja hoor 2 bitjes omzetten en hoera
alles werkt

En idd ook een zeeeeer tevreden gebruiker
geniet nog steeds elke dag, rij met plezier
nu nog rammeltje van dekje in kofferbak laten verhelpen
en klaar zijn we

dank voor de info
veel rijplezier