Captain Hook
Forumguru
Ik heb vanochtend een collega geholpen (hij heeft ook een O2) met demonteren van een deurpaneel omdat hij z'n portiervergrendeling wilde nakijken (soms gebeurt het dat er een slecht soldeerpunt zit in het printje van de deurvergrendeling)
Het is en lijkt iets heel simpels; ff een slecht soldeerpunt opnieuw solderen.
Maar voordat je zover bent. :crazy:
In principe zitten bij VAG autos de deurpanelen op soortgelijke wijze gemonteerd. Zooitje clips en klemmen, schroeven (op al dan niet voor de hand liggende plekken) etc.
Maar dan komt het!
Bij een Passat, daarvan zijn heel veel voorbeeldfoto's http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/ zit het deurpaneel geschroefd. Echter niet bij de Octavia 2! Daar zitten er popnagels in. Die moet je dus uitboren (!), oppassen met het slijpsel en je deur(lak) niet beschadigen en na de gedane werkzaamheden (dat ene soldeerpuntje) weer terug popnagelen!
Met dank aan het duitse skodaforum waar vele plaatjes/instructies staan om je deur uit elkaar te halen.
M.a.w. een besparing bij de montage van de auto, levert bij service een extra ergernis op.
Ook zoiets waar we achter kwamen toen het hele deurpaneel weer terugmoest: we mistten één clipje. We konden er maar vijf kwijt, terwijl het er zes moeten zijn. Rara hoe kon dat?
Wat bleek? Jaren geleden hadden ze ooit (in de garantieperiode) z'n deurpaneel losgehad in de garage om een beschadigde handgreep te vervangen. En een van de clip bevestigingspunten was gewoon finaal weggebroken (waarschijnlijk destijds met te grof geweld er af getrokken). Vervolgens is gedacht, we klemmen gewoon weer terug (want anders hadden ze een compleet nieuw deurpaneel moeten bestellen/monteren), niemand die het merkt. Je kon namelijk duidelijk zien dat op vijf plekken de clips afdrukken hadden achtergelaten van de rubberen ring, behalve op die zesde plek, die was helemaal schoon. En aan de binnenzijde van het deurpaneel kon je afgebroken plek zien.
Wederom een trieste constatering dat de heren dealers niet te vertrouwen zijn... :407:
Het is en lijkt iets heel simpels; ff een slecht soldeerpunt opnieuw solderen.
Maar voordat je zover bent. :crazy:
In principe zitten bij VAG autos de deurpanelen op soortgelijke wijze gemonteerd. Zooitje clips en klemmen, schroeven (op al dan niet voor de hand liggende plekken) etc.
Maar dan komt het!
Bij een Passat, daarvan zijn heel veel voorbeeldfoto's http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/ zit het deurpaneel geschroefd. Echter niet bij de Octavia 2! Daar zitten er popnagels in. Die moet je dus uitboren (!), oppassen met het slijpsel en je deur(lak) niet beschadigen en na de gedane werkzaamheden (dat ene soldeerpuntje) weer terug popnagelen!
Met dank aan het duitse skodaforum waar vele plaatjes/instructies staan om je deur uit elkaar te halen.
M.a.w. een besparing bij de montage van de auto, levert bij service een extra ergernis op.
Ook zoiets waar we achter kwamen toen het hele deurpaneel weer terugmoest: we mistten één clipje. We konden er maar vijf kwijt, terwijl het er zes moeten zijn. Rara hoe kon dat?
Wat bleek? Jaren geleden hadden ze ooit (in de garantieperiode) z'n deurpaneel losgehad in de garage om een beschadigde handgreep te vervangen. En een van de clip bevestigingspunten was gewoon finaal weggebroken (waarschijnlijk destijds met te grof geweld er af getrokken). Vervolgens is gedacht, we klemmen gewoon weer terug (want anders hadden ze een compleet nieuw deurpaneel moeten bestellen/monteren), niemand die het merkt. Je kon namelijk duidelijk zien dat op vijf plekken de clips afdrukken hadden achtergelaten van de rubberen ring, behalve op die zesde plek, die was helemaal schoon. En aan de binnenzijde van het deurpaneel kon je afgebroken plek zien.
Wederom een trieste constatering dat de heren dealers niet te vertrouwen zijn... :407: