O2 en 3 kinderen..

Bakkertje

Forumguru
Zijn er hier mensen die 3 kleine kinderen hebben en dat in een O2 gepast krijgen met kinderstoeltjes enzo?

Ik ben momenteel de vader van 2 prachtige meiden (4 jaar en 19 maanden) en we zijn in verwachting van een 3e. Stiekem hopen we dat het nu een jongen is, anders ga ik me aanmelden bij de club voor vaders met drie dochters..

Zijn er hier nog meer mensen die met 3 kinderen in een O2 op pad gaan?
Past het allemaal met de stoeltjes? (zo'n maxi-cosi is een drama om in een auto te passen..

Het idee nu is om de middelste zitplek te gebruiken voor het kinderstoeltje van de middelste, deze heeft eigen riemen en kan daardoor blijven zitten. De 2 buitenste plekken zouden dan voor het stoeltje van de oudste en de maxi-cosi voor de jongste zijn.
Als dat niet gaat / past, zou er nog 1 van de kinderen op de voorstoel kunnen (nee niet de jongste ivm de airbag) en zou 1 van de ouders achterin moeten gaan zitten tussen de kids..

Ik kan ook proberen mijn auto aan een collega te slijten en een 7 persoons auto te gaan leasen, maar daar zit ik niet echt op te wachten. Dan kom je al snel op een grand scenic of zafira achtig ding uit.

Voor een veilig vervoer van uw kinderen op de achterbank is de nieuwe Octavia standaard voorzien van verankeringspunten voor twee kinderzitjes, met behulp van het ISOFIX-systeem op de twee buitenste zitplaatsen. Het ISOFIX-systeem verbindt het kinderzitje rechtstreeks met de carrosserie, voor optimale veiligheid.

ISOFIX-verankeringspunten op de rechter voorstoel zijn als meeruitvoering leverbaar. Bij plaatsing van een kinderzitje op de voorstoel kan de passagiersairbag worden uitgeschakeld.

Als je een kiderstoeltje vóór wilt plaatsen, moet je de ISOfix daar als optie meebestellen. Dat zit er niet standaard op.
En achter hebben dus alléén de buitenste zitplaatsen een ISOfix aansluiting.
Qua ruimte an sich zou het volgens mij prima passen.

Bakkertje

Forumguru
Als je een kiderstoeltje vóór wilt plaatsen, moet je de ISOfix daar als optie meebestellen. Dat zit er niet standaard op.
En achter hebben dus alléén de buitenste zitplaatsen een ISOfix aansluiting.
Qua ruimte an sich zou het volgens mij prima passen.

Volgens de brochure waar captain hook (dank daarvoor!) naar verwees hebben we stoeltjes uit groep 0, 1 en 2. Een maxi-cosi cabrio, Tobi en Priori. Al onze kinderstoeltjes zijn zonder ISO-fix, ze worden ook gebruik in de Golf IV van mevrouw bakkertje en daar zit geen iso-fix in. De stoeltjes hebben wel EU5 keurmerk en zijn allemaal van Maxi-cosi, die komen altijd goed uit de tests. De stoeltjes worden met de gordel bevestigd en zitten naar mijn idee (als je ze goed plaatst) net zo vast als een iso-fix stoeljte.

Zijn er mensen met ervaring met 3 stoeltjes in een O2?

Ted

Forumguru
3 dochters lijkt mij een feest!! Vaders en dochters hebben meestal een goede band, jongens trekken meer naar de moeder. Althans zo is het bij ons in ieder geval gegaan.

Anderzijds vindt ik gezondheid het aller belangrijkste en de rest moet je alleen maar koesteren!!

We horen het nog wel wat het is geworden en succes!!

skodaoctavia2

Actief lid
Mijn dochter is echt een papa's kindje (12mnd). ze zit in een recaro young expert plus, deze gaat tot en met de leeftijd van 9 jaar
het is een investering maar het scheelt je telkens weer het kopen van die stoeltjes voor de periode er tussen in.
Deze is voor isofix, echt een aanrader.
Heeft pappa een mooie stoere sportstoel in zijn O2 en de kleine meid zit veilig en comfortabel in de auto.:super:

Bakkertje

Forumguru
3 dochters lijkt mij een feest!! Vaders en dochters hebben meestal een goede band, jongens trekken meer naar de moeder. Althans zo is het bij ons in ieder geval gegaan.

Anderzijds vindt ik gezondheid het aller belangrijkste en de rest moet je alleen maar koesteren!!

We horen het nog wel wat het is geworden en succes!!

Onze huidige jongste is een kindje met een aangeboren hartafwijking (die middels een oper hart operatie bij 4,5 maand gecorrigeerd is), we weten wat het is als het minder gezond is. De cliche wens waarbij je hoopt dat het gezond is gaat voor ons meer dan op.

Ik heb inmiddels 3 vrouwen (de moeder en 2 dochters), dus een jongen lijkt me wel leuk (als ik dan toch zou mogen zieken). Andersom ben ik enorm gelukkig met de 2 meiden die we hebben en zou een derde meid ook perfect zijn. Dus eigenlijk maakt het me geen bal uit.

WillemJan

Forumguru
Het klinkt misschien heel erg cliche, maar leen een Maxi Cosi en probeer de diverse mogelijkheden uit.
2 Kinderstoelen links en rechts met de MC in het midden wordt denk ik moeilijk. Je zou naar een kinderverhoger kunnen kijken. Alleen wanneer het kind in de verhoger in slaap valt, valt het hoofdje naar links of rechts en gaat het in een rare houding slapen. Dat heb ik bij mijn eigen kind gezien. (4jaar in een stoelverhoger).

Groetjes... Willem

ps: Zou ik het nog bijna vergeten: Gefeliciteerd met de zwangerschap van je vrouw!!!

Bakkertje

Forumguru
Dat zou inderdaad nog wel ens een goed idee kunnen zijn. De grootste stoel die we heben kun je ook als verhoger gebruiken (zonder de grote rugleuning). Wellicht dat het een en ander dan wat makkelijker past. Ik zal eens gaan puzzelen met de 3 stoelen die we hebben..

Ik had op het werk overigens nog een tip gekregen om een verlenger te gebruiken dat is makkelijker dan tussen de stoelen friemelen en daar de sluiting te vinden, maar al lezende heb ik gevonden dat dat helemaal niet mag.. Dus dat gaat het alvast niet worden..

skodaoctavia2

Actief lid
Dat zou inderdaad nog wel ens een goed idee kunnen zijn. De grootste stoel die we heben kun je ook als verhoger gebruiken (zonder de grote rugleuning). Wellicht dat het een en ander dan wat makkelijker past. Ik zal eens gaan puzzelen met de 3 stoelen die we hebben..

Ik had op het werk overigens nog een tip gekregen om een verlenger te gebruiken dat is makkelijker dan tussen de stoelen friemelen en daar de sluiting te vinden, maar al lezende heb ik gevonden dat dat helemaal niet mag.. Dus dat gaat het alvast niet worden..

dat omvallen met het hoofdje heb je niet met de recaro.
@bakkertje pm me even uit welke regio je komt. dan zou ik eventueel even de recaro mee kunnen nemen en kun je even passen?

ericb

Actief lid
Hoi, wij hadden een Maxi priori in het midden en links en rechts een zittingsverhoger met rugleuning. (Romer comfy zoom) die waren relatief smal. Het paste allemaal net. Nadeel is dat de 2 buitenste stoeltjes iets naar binnen hellen omdat de achterbank aan de zijkant iets oploopt. Vooral in snelle bochten kwamen er wel eens klachten van de achterbank dat het niet zo stabiel was en ze over elkaar heen hingen.
Ik heb nu een auto met 3 afzonderlijke stoelen en dat loste dat probleem in ieder geval op!

skodaoctavia2

Actief lid
picture.php

picture.php

MarijntjeTDI

Actief lid
Mijn eerste bijdrage aan dit forum dan maar:

3 kinderzitjes passen in een O2, wij zaten met hetzelfde.

Hebben het eerst geprobeerd: 1 x maxicosi tobi en 2 maxi cosi's i.c.m een easybase. Ging prima. Stoeltjes waren allen 45 cm breed.

Niet heel veel over maar kan goed.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Bakkertje

Forumguru
Mijn eerste bijdrage aan dit forum dan maar:

3 kinderzitjes passen in een O2, wij zaten met hetzelfde.

Hebben het eerst geprobeerd: 1 x maxicosi tobi en 2 maxi cosi's i.c.m een easybase. Ging prima. Stoeltjes waren allen 45 cm breed.

Niet heel veel over maar kan goed.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ik heb er zeker wat aan, bedankt! Begrijp ik het goed dat je de 2 maxi cosi's (een cabrio in ons geval) met behulp van een easy base op de 2 buitenste zitplekken hebt geplaatst en dan de tobi in het midden?

Zo'n easy base scheelt in ieder geval een hoop gefriemel met riemen om de maxi-cosi heen.

MarijntjeTDI

Actief lid
We hebben het getest met 2 cabriofixen en een Tobi, en hebben nog een easybase van onze eerste kleine. Is een aanrader werkt erg fijn....
en idd Tobi in het midden en de cabrio's aan de buitenkant. De Easybase is niet breder dan de cabriofixen.

Bakkertje

Forumguru
Hmm, net even verder ge-googled de cabriofix is een ander stoeltje dan de cabrio die wij hebben. Bij de fix zitten er 2 stalen stangen aan de onderkant waar het stoeltje op de easybase kan. Die van ons kan dat dus helaas niet. En om nou een nieuw stoeltje te gaan kopen zodat ie op een easybase kan...

Bakkertje

Forumguru
Jawel, dat gaat wel passen, maar dan wordt het telkens een gefriemel met de gordels. Ach ja, dat is ook maar voor de eerste 8 a 9 maanden, daarna kan hij/zijn in een tobi en hebben we daar ook geen last meer van. Dan wordt het weer lastig als er 2 in de priori's moeten. Tegen die tijd zou een 7-zitter wellicht handig zijn.. Die heeft Skoda (nog) niet het gamma besef ik me nu..

Vacaro

Senior Member
Hopen dat ze in Superb2 combi nog twee extra zitjes doen, is wel plaats voor, zoals vroeger in een Peugeot 505 Break Familiale en Volvo 740break.

Bovenaan Onderaan