O2 en 3 kinderen..

MarijntjeTDI

Actief lid
Nadeel van een 7 zitter is soms dat je ook geen drie stoeltjes naast elkaar kan plaatsen en dus gedwongen bent de 3e zitrij te gebruiken.

Dit heeft als gevolg dat de bagageruimte gereduceerd wordt tot de inhoud van een pakje lucifers.

Daarbij komt dat die auto's vaak veel zwaarder zijn, vandaar onze afweging om een octavia te nemen.

smg

Lid
Mijn drie kinderen pasten prima achterin. Leeftijdsverschil is ongeveer 2,5 jaar. Op bijgaande foto's (lekker slordig ge-anonimiseerd) zie je ze achterin zitten op drie modellen stoeltjes. De riemen vastmaken van vooral de oudste was een crime, omdat je daar weinig ruimte voor had. Dat geldt overigens voor de meeste auto's, inclusief een Passat en een Laguna. Een 407 was wel weer makkelijker. Ligt dus niet aan de ruimte, maar aan de plaatsing van de riemhouders. En voor de ene dag in de week dat alle kinderen meerijden voor mij niet doorslaggevend. In mijn huidige C4 Picasso is het vastmaken overigens een stuk makkelijker door de drie los te verstellen achterbankstoelen. Maar die auto heeft weer andere nadelen...

Bijlagen

• IMG_0096 anoniem.jpg
    IMG_0096 anoniem.jpg
    91 KB · Weergaven: 101
  • IMG_0097 anoniem.jpg
    IMG_0097 anoniem.jpg
    92 KB · Weergaven: 111

Bakkertje

Forumguru
Mijn drie kinderen pasten prima achterin. Leeftijdsverschil is ongeveer 2,5 jaar. Op bijgaande foto's (lekker slordig ge-anonimiseerd) zie je ze achterin zitten op drie modellen stoeltjes. De riemen vastmaken van vooral de oudste was een crime, omdat je daar weinig ruimte voor had. Dat geldt overigens voor de meeste auto's, inclusief een Passat en een Laguna. Een 407 was wel weer makkelijker. Ligt dus niet aan de ruimte, maar aan de plaatsing van de riemhouders. En voor de ene dag in de week dat alle kinderen meerijden voor mij niet doorslaggevend. In mijn huidige C4 Picasso is het vastmaken overigens een stuk makkelijker door de drie los te verstellen achterbankstoelen. Maar die auto heeft weer andere nadelen...

Mooi dat het past, eens kijken of ik ze ook alledrie erin krijg. Het viel me overigens wel op dat jullie de beugel van de maxi-cosi naar beneden hebben, misschien alleen voor het inpakken maar de beugel moet (bij die van ons) omhoog bij het rijden.

skodaoctavia2

Actief lid
2 van dezen
picture.php
passen eenvoudig, dan heb je nog ruimte over voor een maxicosi

Bovenaan Onderaan