(O2 FL RS) omgevingsverlichting spiegels O2FL

Jee13

Forumguru
wie van jullie weet of RS Spiegels van O2 FL omgevingsverlichting in de spiegels heeft.

mijn O2 PFL RS heeft het namelijk wel.

afgelopen week stond ik naast een niet RS O2 FL en deze had het niet.

ik hoor het graag als iemand hier meer over weet

skodaboy

Forumguru
ik rij met een 02 4x4 elegance (luxe) uitvoering en deze heeft ook 'spiegel' verlichting.
ik kan me best voorstellen dat er bepaalde serie's/uitvoeringen het niet hebben.

van de 02,weet ik zelfs al niet meer of het nu 'standaard' op de elegance zat en of het ergens in een optie-pakket zat wat ik destijds bij bestelde.
maar er rijden wel meer 02's rond die geen 'spiegel' verlichting hebben.

Rallye

Forumguru
Volgens mij is het voor een Nederlandse RS uitzonderlijk dat hij spiegelverlichting heeft. Mijn beide RSsen hebben/hadden het niet. De L&K had het wel standaard, sommige Business Lines ook volgens mij. Als je RS dat ook heeft dan is hij waarschijnlijk niet oorspronkelijk Nederlands, of heb je een luxere versie (misschien werd het wel gecombineerd met elektrisch verstelbare stoelen)?

Spector

Forumguru
Nope, geen verlichting in de spiegel. Ook niet inklapbaar, is volgens mij alleen icm met de elektrische stoelen maar weet niet of er dan ook verlichting bij komt.

Baphi

Forumguru
Ik heb dan wel geen RS (jammer genoeg) maar wel een PFL Elegance '09 mét spiegel verlichting zónder elektrische stoelen... For what it's worth... ;) Oh, en een 100% NL auto.

Jee13

Forumguru
Ik heb Import wagen, met spiegelverlichting (geen elkr stoelen) waarbij het schijnbaar dus optie was?

Ik vroeg me dus ook af of dat bij de FL modellen ook zo was

dus voor nu concluderend: spiegelverlichting bij
PFL model: elegance, RS (niet NL), L&K
FL model: elegance,

CharlesTucker

Forumguru
Weliswaar ook geen RS, maar een "gewone" Elegance (geen BL), FL (modeljaar 2012), met spiegelverlichting, en dat was standaard, geen optie.

Rallye

Forumguru
OK met het (ook) hebben van elektrische stoelen heeft het dus niets te maken en we hebben één Nederlandse RS die het ook heeft. Vreemd.

Rob

Forumguru
Mijn vader heeft een 2005 O2 HB 1.6MPI Elegance (PFL dus) en heeft spiegelverlichting. Tevens voorzien van electrische bestuurdersstoel maar deze is later door de dealer ingebouwd. De spiegelverlichting lijkt dus niets met de stoelenconfiguratie te maken te hebben. Wel heeft hij een automatisch dimmende binnenspiegel én beide buitenspiegels. Geen idee of dat er nog mee te maken kan hebben maar ik noem het maar even...

Ik heb een 2010 O2 Combi Ambition Bus.line 1.2TSI 7-DSG zonder spiegelverlichting.

Zoals ik het zie zit het knipperlicht in de PFL modellen aan de onderkant van de spiegelkap en schijnt via het knipperlicht-glas een apart lichtbolletje naar de grond als deuren opengaan/ontgrendeld worden. Echter, op de FL modellen die ik gezien heb zit het knipperlicht in het midden van de spiegelkap waardoor er geen licht op de grond kan worden gericht.

Maar goed, dit is misschien appels met peren vergelijken en bij andere modelspecificaties misschien niet van toepassing maar in ieder geval een eigen constatering.

gbbosma

Forumguru
Zelf heb ik een Octavia pfl "Edition 100" van 2006, en ook deze heeft omgevings verlichting in de buitenspiegels, heb géén elektrisch verstelbare stoelen, wel leer en verwarmbare voorstoelen. Deze lampjes heb ik vervangen door led-lampjes, wat in mijn ogen een chiquere uitstraling geeft, en het past mooier bij mijn xenon lampen. Ook geven ze meer licht.

Baphi

Forumguru
Sorry voor OT, maar kun je me laten weten welke LED's je hiervoor gebruikt hebt? Lijkt me ook wel mooi i.c.m. Xenon!!

gbbosma

Forumguru
Sorry voor OT, maar kun je me laten weten welke LED's je hiervoor gebruikt hebt? Lijkt me ook wel mooi i.c.m. Xenon!!

Beste Baphi,

Heb deze lampjes gekocht (foto) , ze kosten niets maar zijn van goede kwaliteit en geven mooi helder wit licht.
Ook heb ik deze lampjes geplaatst in het binnenverlichtings-paneel. De spotjes in de auto.
tchbaz1361860000329.jpg

Hier heb je de link naar de led-lampjes. http://www.miniinthebox.com/nl/t10-1-5w-wit-licht-led-lamp-voor-in-de-auto-12v_p513560.html
Zelf heb ik hier al vele malen (15x) besteld en alles is goed binnen gekomen. Soms heb je het al binnen 6 werkdagen in huis. Nu met de kerst zal het wat langer duren denk ik vanwege de drukte. Let wel op, mocht je wat gaan bestellen, dat je onder de 21€ blijft. Anders komen er nog invoerrechten overheen. Succes

Joske

Forumguru
weet niet of het al vermeld is, maar ik zou denken GEEN instapverlichting als je GEEN lichtsensor hebt? (schakelaar op auto)

bij mijn O2 FL 2013 zit het er op, maar was volgens mij onderdeel van een optiepakket. (laatste "ultimate" reeks die van de band gebold is, Belgische wagen btw)

Zephir

Lid
De mijne heeft het... Een 2013 O2 Combi RS. In belgië was er een 'licht en zicht' module als ik me niet vergis. Daar zat o.a. automatische verlichting, dimmende spiegels (links en binnen), interieurverlichting en ik denk ook instapverlichting in.

Bovenaan Onderaan