Wasmachineman
Forumguru
http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Autower...hauffeurs-mijn-vrienden-worden-het-niet.dhtml
Bron : www.ad.nl
Vrachtwagenchauffeurs, mijn vrienden worden het niet
LEZERSBIJDRAGE Vrachtwagenchauffeurs, het zullen nooit mijn vrienden worden op de weg. En ik ben geen macho maar een gewone Skodarijder en dan ook nog eens één met een GreenLine diesel. Iemand die zo goedkoop mogelijk wil reizen over de wegen.
Ik ben een groot voorstander van een inhaalverbod voor vrachtwagens. Dit zal de schatkist flink vullen en het is goed voor de werkgelegenheid bij de politiekorpsen.
De vrachtwagenchauffeurs houden zich niet aan de regels. Met name niet aan de voor hen vastgestelde maximum snelheid. Dagelijks rij ik op de A16 - A58 - A17 en de Belgische E19 en het is een tenenkrommende ergernis als er net voor je een vrachtwagen achteraan een lange rij trucks zonodig moet inhalen. Dat gaat dan met een slakkengang zodat er kilometerslang achter die snelheidsduivel aan gereden moet worden.
Enkel en alleen omdat die vrachtwagenchauffeur levertijden heeft.
Daar moeten wij als gewone automobilisten maar rekening mee houden. De file die daardoor ontstaat is niet belangrijk. Als ik op de weg ben heb ik ook een werkafspraak want voor je lol ga je tegenwoordig de weg niet meer op gezien de hoge kosten.
Dus beste vrachtwagenchauffeur: houd svp rekening met ons. Dat zal trouwens toch ook wel in de opleiding besproken worden want die in Nederland behoort tot de beste van Europa. Mag ik er dan ook vanuit gaan dat je weet dat je niet mag bumperkleven met een snelheid van 80-95km p/u . Zeker niet bij de in- en uitvoegstroken. Hierdoor moeten wij weer rare streken uithalen.
Vreemd trouwens dat je wel altijd klachten hoort over bumperkleven bij de automobilisten en niet bij vrachtwagens terwijl die een langere remweg hebben. Die cruise-control hé of beschikken ze stiekem over hele goede remmen?
Helaas nodigt het asociale machogedrag dat je nu nog te veel ziet bij te veel vrachtwagenchauffeurs niet uit tot het voeren van een serieuze discussie. En dat is jammer want er zitten ook goede vrachtwagenchauffeurs tussen. En ook slechte automobilisten. (PETER VAN GILST, Roadreporter AD Autowereld)
Het Roadreporterteam van het AD bestaat uit lezers die schrijven over ervaringen en belevenissen op en langs de weg. Zo vormen zij de ogen en oren van het AD.
Bron : www.ad.nl
Vrachtwagenchauffeurs, mijn vrienden worden het niet
LEZERSBIJDRAGE Vrachtwagenchauffeurs, het zullen nooit mijn vrienden worden op de weg. En ik ben geen macho maar een gewone Skodarijder en dan ook nog eens één met een GreenLine diesel. Iemand die zo goedkoop mogelijk wil reizen over de wegen.
Dat gaat dan met een slakkengang zodat er kilometerslang achter die snelheidsduivel aan gereden moet worden
Ik ben een groot voorstander van een inhaalverbod voor vrachtwagens. Dit zal de schatkist flink vullen en het is goed voor de werkgelegenheid bij de politiekorpsen.
De vrachtwagenchauffeurs houden zich niet aan de regels. Met name niet aan de voor hen vastgestelde maximum snelheid. Dagelijks rij ik op de A16 - A58 - A17 en de Belgische E19 en het is een tenenkrommende ergernis als er net voor je een vrachtwagen achteraan een lange rij trucks zonodig moet inhalen. Dat gaat dan met een slakkengang zodat er kilometerslang achter die snelheidsduivel aan gereden moet worden.
Enkel en alleen omdat die vrachtwagenchauffeur levertijden heeft.
Daar moeten wij als gewone automobilisten maar rekening mee houden. De file die daardoor ontstaat is niet belangrijk. Als ik op de weg ben heb ik ook een werkafspraak want voor je lol ga je tegenwoordig de weg niet meer op gezien de hoge kosten.
Dus beste vrachtwagenchauffeur: houd svp rekening met ons. Dat zal trouwens toch ook wel in de opleiding besproken worden want die in Nederland behoort tot de beste van Europa. Mag ik er dan ook vanuit gaan dat je weet dat je niet mag bumperkleven met een snelheid van 80-95km p/u . Zeker niet bij de in- en uitvoegstroken. Hierdoor moeten wij weer rare streken uithalen.
Vreemd trouwens dat je wel altijd klachten hoort over bumperkleven bij de automobilisten en niet bij vrachtwagens terwijl die een langere remweg hebben. Die cruise-control hé of beschikken ze stiekem over hele goede remmen?
Helaas nodigt het asociale machogedrag dat je nu nog te veel ziet bij te veel vrachtwagenchauffeurs niet uit tot het voeren van een serieuze discussie. En dat is jammer want er zitten ook goede vrachtwagenchauffeurs tussen. En ook slechte automobilisten. (PETER VAN GILST, Roadreporter AD Autowereld)
Het Roadreporterteam van het AD bestaat uit lezers die schrijven over ervaringen en belevenissen op en langs de weg. Zo vormen zij de ogen en oren van het AD.