O2 in de wasstraat

Olaf

Lid
Even een vraagje over de wasstraat.

Ik heb (gelukkig) gelezen dat je de auto op slot moet doen in de wasstraat aangezien je anders je tankklep met de omliggende delen naar de haaien helpt, maar wat doen jullie met de antenne?

Ik dacht vorige week 'ik draai 'm er even af' maar dat ging dus niet door want je moet 'm vervolgens naar achteren klappen en vastdraaien.

Resultaat is een scheve antenne /forum/images/graemlins/407.gif

Hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen? /forum/images/graemlins/crazy.gif Zo'n zuignap dingetje lijkt me ook niet te helpen aangezien de antenne toch een aardig stuk voorbij de achterklep steekt.

nomad

Senior Member
Mijn antenne is ook al scheef door de wasstraat en het kostte me zelfs de lak van de rechterspiegel. Is wel onder garantie overgespoten. Toch maar een haaievin op dak dan ? /forum/images/graemlins/bye.gif

Karstieman

Forumguru
Volgens mij draai je 'm los, klap je 'm naar achteren en dan weer lichtjes aandraaien.
Maar gewoon rechtop laten staan kan ook.
De antenne is toch buigzaam ?

Droopy

Actief lid
Of gaan we terug naar de tijd van de houten gulden , dus met het emmertje met sop, en de spons /forum/images/graemlins/smile.gif

Wiseguy

Actief lid
Mijn antenne is inderdaad ook al scheef na de eerste beurt in de wasstraat.... had de antenne netjes naar beneden geklapt en daarna weer aangedraaid..... maar toch nog een scheve antenne.....

Bij Wolstad ook nagevraagd of die antenne er af kan worden gehaald bij een wasstraat, maar dat is gewoon niet mogelijk.

Kan wel zijn omdat dit type antennes (met dat draadje om de antenne gedraaid) heel veel van de volkswagens werden gejat... wellicht hebben ze daarom gekozen voor een neerklapbare antenne??

FoxRay

Lid
Volgens mij staat er in de handleiding van de O2 dat je de antenne los moet draaien en dan neer moet klappen. Je schijnt de antenne als hij neergeklapt is niet meer aan te mogen draaien. Tenminste...zo las ik het.

Die tankdop blijft trouwens ook netjes dicht. Zelfs als ik van binnen uit de centrale deurvergrendeling activeer, dan blijft mn tankdop open. Maar ik heb nog niet meegemaakt dat hij open is gegaan tijdens de wasbeurt.

People, people ik weet niet wat voor wasstraat jullie in Nederland hebben maar hier in België ben ik nu al meerdere malen naar de wasstraat (carwash op zijn vlaams /forum/images/graemlins/tongue.gif) geweest en gewoon antennetje naar beneden gedraaid. No problemo.. Alleen willen mijn spiegels wel eens dicht of open klappen maar nergens schade of averij opgelopen.

En anders inderdaad met emmer en spons te werk gaan...

Op de huidige Skoda's zit een antie-diefstal antenne.
Deze draai je los en klapt hem plat en draai hem vast.
geen enkel probleem in de wasstraat.

VEEJAY

Forumguru
Jeetje ik zou niet durven door een wasstraat te gaan met een nieuwe auto.

Bij mijn Toledo zelfde probleem gehad, kon niet los. Klapte hem gewoon naar achter en hij is nooit stuk gegaan/scheef komen te zitten. Vreemd.

Ik ga altijd naar een wasstraat met rubber borstels. Geen krassen op het lak is dan het resultaat. Antenne klap ik nooit plat. Moet hem wel af en toe even recht buigen. Voor de rest geen problemen ondervonden.

Mikey

Nieuw lid
Als de auto van de fabriek naar de garage gaat dan draaien ze voor de aflevering de antenne op de auto. Daarna kun je deze dus niet meer eraf halen. Je kunt hem inderdaad neeklappen, maar uit jullie reacties te horen heb je er alleen maar trammelant mee.

smg

Lid
Als ik kijk wie er klaagt over scheve antennes, dan zijn dat combi-rijders. Ik heb met mijn sedan-model geen last van een scheve antenne door de Bas Autowas-straat. 't Wordt trouwens weer hoog tijd, is al weer gauw 5 maanden geleden en ik vind lichtgrijs toch mooier dan donkergrijsgestreept.

Wiseguy

Actief lid
Bij de combi stekt de antenne na het neerklappen nog ongeveer 5 cm over het derde remlicht heen.... daar wordt de antenne dus door de bovenborstel omhoog getild.... met een knik in de antenne als gevolg.....

Misschien bij een volgende beurt door de wasstraat de antenne net 180 graden draaien zodat de knik weer terug wordt gebogen... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif

Tip voor de volgende keer, antenne erop laten zitten en de wasstraat in rijden. Doen wij ook met de fabia (Octavaia heb ik pas in januari /forum/images/graemlins/407.gif ) Tot nu toe nog steeds een rechte antenne..

Exciter

Administrator
En mijn tip: Rijd alleen in wasstraten binnen met textielen borstels. (Lees lappen) Is dus heel zachtjes voor je auto, krast niet en wast perfect.

Zelf was ik auto's alleen bij http://www.loogman.nl/

'T is duur, maar op den duur... ...snap je, dat het loont.

En ja, we hebben een combi en de antenne is nog karsrecht.

Ik durf hem al bijna niet meer door de straat de duwen !
Ik denk dat ik het toch maar zelf doe in een wascabine waar je zelf de borstel en de hogedrukspuit vast kunt houden.
Er zijn ook borstelloze wasstraten, maar mijn ervaring is, dat deze ook duur zijn, en de auto wordt niet echt heel schoon.

Dutch4x4

Senior Member
Ik was 'm toch maar het liefst gewoon voor de deur en dan maar meteen de twee auto's tegelijk. Gelukkig heb ik een zoon die op de leeftijd is dat hij met alles wil 'helpen', dus dan wordt het ook nog eens vermakelijk ook.

Het schijnt in sommige gemeenten niet meer te mogen, op straat wassen, maar zolang ik er niet op word gewezen...

Wiseguy

Actief lid
wat een bullshit dat dat niet mag zeg.... gewoon doen, tot je er op wordt gewezen inderdaad.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan