O2 kopen met 1.2 TSI DSG 178 dkm

1.2 TSI met hoge km stand kopen?

  • Ja

    Stemmen: 8 57,1%
  • Nee

    Stemmen: 6 42,9%

  • Totaal aantal stemmers
    14

ertromp

Forumguru
Daarbij haal je ook niet alles weg met walnut blasting. Immers staan de kleppen dicht en reinig je dus niet alles.
Juist moeten die kleppen dicht staan bij wallnut blasting. En als ze open gaan kun je goed zien dat op de rand geen aanslag zit aangezien de klep altijd draait op de zitting dus daar valt niets te reinigen c.q. hoeft niets gereinigd te worden
 
De O2 uit 2012 welke we op het oog hebben heeft motorcode CBZ. Ga morgenochtend de hele code opzoeken bij de auto. Is er een overzicht welke motoren in de risicogroep vallen qua ketting?
Motor liep heel mooi, geen geratel. Volgens de verkoper is dit een verbeterde uitvoering welke nooit de slechte ketting heeft gehad.

@Cordoba: het is ook maar net wat het mij waard is uiteraard. Kwestie van 'past het gehele plaatje"
 
Laatst bewerkt:
*schaam rood op kaken*
Dacht dat de O3 het gefacelift model O2 was.... wij willen dus van een O2 naar een O2 facelift. (Langwerpige amandelvormige koplampen?!)
Kan dit topic verplaatst worden naar het juiste forum deel?! En de titel aanpassen.
Gaat dus om inruilen O2 uit 2007 op een O2 facelift uit 06-2012.
 

Spierings

Forumguru
De O2 uit 2012 welke we op het oog hebben heeft motorcode CBZ. Ga morgenochtend de hele code opzoeken bij de auto. Is er een overzicht welke motoren in de risicogroep vallen qua ketting?
Motor liep heel mooi, geen geratel. Volgens de verkoper is dit een verbeterde uitvoering welke nooit de slechte ketting heeft gehad.

@Cordoba: het is ook maar net wat het mij waard is uiteraard. Kwestie van 'past het gehele plaatje"
Cbz is volgens mij nog geen ea211 motor maar nog het oudere type. Dus inderdaad met ketting (zoals je zelf al aangeeft). De verbeterde kettingsets zijn volgens mij pas later gekomen (2014-2015).
Een 2012 auto heeft deze niet vanaf de fabriek, misschien dat deze later vervangen is..

Laatste letter staat vaak voor de software variant en maakt voor het technische gedeelte niet veel uit...
 
Het is van een O2 uit 2007 naar een O2 (facelift) uit 2012.
Vandaag e.e.a. nog nagevraagd, geen grote reparaties geweest behalve de versnellingsbak. Deze is in 2015 vervangen bij 120 dkm. Reden kon men, Skoda dealer hier om de hoek, niet vertellen. Het onderhoud is inderdaad uitgevoerd zoals in het boekje afgestempeld is.
Ik neig toch wel erg naar welk kopen......
Andere vraag: Heeft iemand ervaring met GGG garantie?
 

Superbtsi1.8

Nieuw lid
Motor code voor die type auto met motor is de CBZB, heb zelf ook dat model enkel uit 2011 nu met ruim 140k op de teller en rijd nog steeds perfect.
 

Spinal

Forumguru
Persoonlijk zou een hoeg km stand mij niet afschrikken. Je kunt beter een auto hebben met 180K snelweg kilometers dan eentje met 100K die alleen maar korte stukjes heeft gereden. Van een aantal slijtage gevoelige onderdelen kun je makkelijk de staat ervan controleren (banden profieldiepte, uitlaat, remblokken, etc) en goed luisteren tijdens een koude start naar de ketting/spanner of je die hoort ratelen. GGG garantie heb ik geen ervaring mee, is dat via de garage of koop je dat zelf erbij?
 
Bovenaan Onderaan