Heren, bedankt voor de aanvullende info. Ik ben een stuk wijzer geworden!
In principe heb ik drie opties:
1. Oiginele VW/Skoda MEDIA-IN + USB kabel => € 210,- in NL, € 195,- in DE, € 175,- in Tjechië
2. Dension Gateway 300 (Ipod/USB/AUX) => € 160,- in NL
2. DMC / Zemex MFD-interface (USB/AUX/SD) => € 99,- op ebay
Optie 1 is uiteraard de duurste optie, maar dan weet ik wel 100% zeker dat alles goed gaat werken. Nadeel is dat je niet erg flexibel bent omdat je voor elke aansluiting (Ipod / Aux / (mini)USB) een aparte kabel à € 30,- moet kopen.
Bovendien kan ik nergens specs vinden van die MEDIA-IN module, ik heb dus geen idee welke bestandsformaten worden ondersteund, welke filesystems (FAT/FAT16/FAT32) en dus tot hoeveel Gb aangesloten kan worden. Dat zou ik nog wel graag te weten willen komen...
Optie 2 vond ik in eerste instantie interessant omdat die Dension Gateway 300 er wel goed uitziet. Bovendien is de info daarover via een fatsoenlijke site te vinden, in plaats van via allerlei "schimmige" e-bay handelaren. Dat geeft me iets meer vertrouwen.
Echter is dit apparaat primair ontwikkeld om een Ipod aan te kunnen sluiten en die heb ik niet. Ik wil gewoon een USB stick aan kunnen sluiten. Dat kan overigens ook gewoon op die 300-versie, dus geen probleem.
Ik lees zowel positieve als negatieve ervaringen (maar dat heb je met elk product).
Hij is bijna net zo duur als de originele MEDIA-IN module (excl. de USB kabel kost die nl. in DE € 165,-), echter hoef je er geen extra USB kabel bij te kopen dus uiteindelijk is het een goedkopere oplossing dan het originele VW/Skoda onderdeel.
Optie 3 is de budget oplossing om het maar eens zo te zeggen.
Verreweg het goedkoopste apparaat en ook hiervan lees ik zowel positieve als negatieve ervaringen. Je moet hierbij inderdaad, zoals al eerder is opgemerkt, opletten welk filesystem wordt ondersteund.
Voordeel van dit apparaat is, naast de lage prijs, niet alleen dat je ook hier geen aparte USB kabel nodig hebt, maar dat hij ook SD kaarten slikt. Dat is wel een interessante aanvulling vind ik.
Die (DMC) module die Ronnie linkt is dezelfde als ik eerder zelf had gevonden, echter via ebay goedkoper. Volgens mij ondersteunt deze echter geen FAT32, wat ik jammer vind. Op zich zou ik wel zaken willen doen met die gast in Rheine, kan het ook gaan ophalen en evt. door hem laten inbouwen. Maar ik wil een apparaat dat FAT32 aan kan.
De eerder door Wallie gelinkte Zemex module vind ik tot nu toe nog het interessantste: ook "maar" € 99,-, maar mét FAT32 ondersteuning.
Kortom: ik denk dat ik een keuze moet gaan maken tussen de originele VW/Skoda oplossing of de Zemex module die slechts de helft kost. Qua prijs lijkt me die keuze natuurlijk niet zo moeilijk, het gaat me meer om de compatabiliteit en praktische werkwijze. Ik weet van die originele MEDIA-IN module nl. niet precies hoe die werkt (of je daarbij ook beperkt bent tot 6 mappen in de root van je USB stick...).