Hoi Black Magic,
Het ligt er maar aan wat je als "beste" betiteld.
Zoals ik in mijn openingspost vermeldde, is zo'n originele Media-IN module het mooiste (omdat het origineel is en volgens mij ook het mooiste qua bediening op de radio), maar ook het duurste. Inbouwen zou je in principe zelf moeten kunnen doen, maar aanmelding / activering kun je niet zelf.
Voordeel van die Media-IN module is de originaliteit, de bediening via de radio verloopt via de officiële Media-IN source en volgens mij heb je geen beperking voor 6 hoofdmappen in de root van je USB stick. Nadeel is de prijs plus het feit dat je volgens mij telkens maar één apparaat kunt aansluiten (óf USB stick/HD óf Ipod óf AUX apparaat) en dat je voor elk apparaat een kabel moet kopen à € 30,-.
De genoemde "kastjes" als die Dension Gateway en die Ebay oplossing die ik heb genoemd bieden minstens dezelfde functionaliteit als de originele Media-IN module. Ze zijn bovendien ook simpel in te bouwen, maar ze moeten worden aangemeld / geactiveerd worden.
Voordeel is de relatief lage prijs en standaard aanwezige aansluitingen voor SD card, USB en AUX (dus geen aparte kabels nodig). Nadeel is m.i. dat je max. 6 mappen in de root mag maken vanwege het feit dat je een cd-wisselaar simuleert / emuleert. De bediening op de radio verloopt dan ook via die source.
Een Parrot Mki9100 of 9200 is volgens mij nog altijd goedkoper dan een originele Media-IN module. Inbouwen zou je zelf moeten kunnen doen, maar is uiteraard een stuk meer werk omdat je simpelweg meer kabels moet leggen (je moet de carkit module wegbouwen achter het dashboard kastje, je moet een kabel trekken voor de microfoon, een kabel voor het display en een kabelboom met USB/AUX/Ipod aansluitingen richting het dashboard kastje). Enige waar je geen kabel voor nodig hebt is de afstandsbediening, die kun je aan het stuur monteren.
Nadeel is dus de inbouw, maar dat kun je ook uitbesteden. Voordeel is dat je veel meer functionaliteit krijgt: carkit én standaard USB/AUX/Ipod aansluiting + een SD card aansluiting als je de Mki9200 neemt. Qua prijs/functionaliteit is dit m.i. dan ook de beste keuze.
Dat was voor mij uiteindelijk de doorslaggevende factor om daarvoor te kiezen (naast het feit dat het in mijn geval de goedkoopste optie bleek).