Snor
Lid
Wie heeft er ervaring met het trekken van een caravan? Ik ben zelf net op vakantie geweest met mijn O2 1.9 Tdi BE combi en ik vind het een geweldige trekauto. In 3 weken 3000 km achter de rug. Caravan: Dethleffs Tourist Light (bouwjaar 2006) Lengte: 6.67 m Breedte: 2.30 m Gewicht leeg: 880 Kg en maximaal belastbaar tot 1300 Kg. Ik zal een foto plaatsen in het fotoalbum. Bijna overal in de 5 kunnen rijden 2000 Rpm, echte snelheid 93 km/u (Tomtom). Af en toe bij lange hellingen autobahn even terug naar de 4. Nooit hoefde ik terug naar de 3. Route: Enschede-Berlijn-Gdansk-Russische grens-Poznan-Enschede. Niet echt spectaculaire hellingen maar halverwege Duitsland toch een paar leuke lange hellingen. 1 ding is perfect: cruisecontrol, heerlijk gewoon, niet letten op je snelheid en lekker constant rijden, hevel op en heuvel af. Net even iets harder dan de vrachtwagens. Bij inhalen even de 110-120 aantikken en dan de poot weer van het gas. Bijna geen last van de zuiging van grote vrachtwagens. De route langs de Poolse kust naar Gdansk was een marteling voor de auto en caravan, wat een SLECHTE wegen. Ik heb heel Europa al gezien maar dit is echt het slechtste wegdek van Europa. De sporen van vrachtwagens zijn zo diep dat je niet eens kunt keren op een weg, het middenstuk was soms 15 cm omhoog gestuwd. 1000en gaten in de weg, maar de combinatie reed voortreffelijk!! Wie heeft er ook ervaringen?