O2 met caravan

purk

Senior Member
het is wel zo dat ze in duitsland een versterktekoeling monteren met een orginele trekhaak vanaf fabriek, dit kennen wij niet in nederland omdat wij met de bpm zitten, misschien heeft het hier wel mee te maken, tegenwoordig zit er voor de radiateur, de condensor en de oliekoeler gemonteerd en die geven ook al veel warmte af aan de radiateur en dus minder kan koelen.....ik hoor het vaker van klanten die op de brenner blijven staan omdat ze de motor aan de kook hebben. komt vaak doordat de airco aan staat en de motor te veel belast wordt. de oostenrijkse en duitse wegenwacht geeft ook vaak de schuld aan de niet gemonteerde versterkte koeling bij nederlandse VW misschien is het bij skoda ook wel zo.
 

blijerijder

Nieuw lid
Ben naar Italie geweest met een 2.0 Tdi DSG met een Dethleffs 495 DB Beduin Emotion totaal gewicht 1400 kg.
Over de fernpas en over de resiapas. geen enkel probleemmet 10% hellingen. heb mad hulpveren laten monteren onder de Skoda want ook met 4 volwassenen kwam de auto aan de achterzijde met regelmaat in aanraking met een drempel.
 

ougie

Forumguru
Het doet mijn Skoda hart goed te zien hoe de ervaringen zijn van mede sleurhutters. Wij zijn inmiddles al weer twee weken thuis. Ik moet zeggen Kroatie beviel het mij beter als nu in Nederland,,,, man, man, wat een F**** zomer. Tijdens de vakantie bijna 3000 km met de caravan gereden. En net als vorig jaar geen centje pijn. Nu ook weer Oostenrijk schuin door gestoken met hier en daar een beklimminkje. In Duitsland vele malen het inhaalverbod voor vrachtverkeer en auto's met aanhangers overtreden. Sterker nog, een paar keer van die truttenschuddertjes in moeten halen omdat ze de top met moeite haalde. Ook diverse campers hadden veel meer moeite dan wij bij het beklimmen van die lange stijgende stukken Duitse autobahn. Ik zou zeggen een bijna perfecte caravantrekker.
 
Bovenaan Onderaan