O2 met verkeerde optie

skodaboy

Forumguru
In de optielijst van de auto staat de optie "hoofairbags". Ik denk dat het juist hetzelfde is dan gordijnairbags. Ze zitten niet standaard op de octavia (in België)./quote]

ik rij ook met een Belgische 02 4X4 en ik heb wel hoofdairbags/gordijnairbags. op de elegance uitvoering (zoals de mijne) zitten ze echter wel standaard op...

@deedzj:ik zie net dat je een ambiente hebt besteld,als je dan toch zo graag die hoofdairbags wou,waarom heb je dan géén elegance gekozen?
de elegance heeft bv standaard:hoofdairbags,middenarmsteun,cruise control,autom. airco enz..kortom een boel fijne snufjes die je standaard krijgt...

destijds toen ik mijn 02 4X4 kocht,was het eigenlijk ook de bedoeling om een ambiente aan te kopen,maar ik wou een middenarmsteun,cc,autom. airco,4 electronische vensters enz..
kortom de ambiente kwam dan duurder uit dan de elegance,als ik al mijn optie's op de ambiente zou nemen,daarom ik heb toch voor de elegance gekozen daar deze al een gedeelte standaard heeft vant wat ik wou en dus goedkoper was...

Deedzj

Nieuw lid
@skodaboy:
Het 'pack Ambiente' hebben we gratis gekregen. Dat pack bevat (volgens de bestelbon): Automatische airco, Centrale armsteun jumbo box, Cruisecontrol, PDC achteraan, Swing radio, Regendetector, cominghome met autmatisch licht.
Door de DSG heb ik ook gratis EPS op de wagen.

Dit zijn voor mij alle opties die ik nodig heb.
Enkel de hoofdairbags, 8 luidsprekers en een maxidot heb ik bijbesteld.
Ik heb het toen uitgerekend, en de Ambiente met deze opties was een stukje goedkoper.

Deedzj

Nieuw lid
We zijn met de dealer overeengekomen om een nieuwe wagen te bestellen. Jammer, want nu moeten we opnieuw een paar maanden wachten. Als we ondertussen in panne vallen met de wagen, wordt hij gerepareerd, of krijgen we een vervangauto. Dat is dan ter compensatie van het langer wachten.

De dealer zelf had natuurlijk liever de 'foute' octavia zonder hoofd/gordijnairbags geleverd. Hij heeft er zelf nog een flinke korting op gegeven. Ik heb even getwijfeld omdat het natuurlijk wel een mooi aanbod was. Maar dan toch besloten om hem niet te nemen.

Hopelijk heb ik die extra airbags natuurlijk nooit nodig. Maar ik heb geen glazen bol, dus als er toch eens een gek besluit om in mijn flank te knallen, zal ik maar wat blij zijn dat ze er toch opzitten.

LenK

Forumguru
Voor die flinke korting had ik het toch gedaan. De kans dat je een aanrijding krijgt waarbij ook nog deze airbags nodig zijn is natuuurlijk erg gering.
De autodealer heeft zich in ieder geval correct opgesteld en niet de klant voor zijn fout laten opdraaien.

corsaar

Senior Member
Een moeilijke beslissing maar ik was toch voor de korting gegaan in je vorige auto's
betsonden die airbags nog niet eens. En nu kan niemand er meer van buiten !1

Constant

Erelid
Erg nette oplossing in België vergeleken met een Nederlandse kwestie (Superb zonder de bestelde parkeerhulp) die we recent op ons forum lazen, waarin de dealer en de NL importeur zich van hun slechtste kant lieten zien.

rbo

Senior Member
Lijkt me niet meer als normaal dat wat je bestled ook krijgt.Nederland of Belgie maakt niet uit lijkt me.

LenK

Forumguru
@Constant Het verschil met die case is dat de dealer geen fout had gemaakt, maar vooral dat de auto op naam stond en er mee gereden was.
Die auto was dus niet meer nieuw te verkopen. De auto in dit geval wel.
Maar ik wil het niet voor de dealer/importeur opnemen. Die hebben in beide gevallen niet geleverd wat er werd verwacht.

Constant

Erelid
Ook in het Belgische voorbeeld zal de dealer een stevige financiele strop hebben. Verder heb ik blijkbaar het Nederlandse voorbeeld anders geinterpreteerd dan jij dat doet, ieder zijn mening, maar ik vond het NL voorbeeld een dealer en importeur onwaardig.

Ik zie de tegemoetkoming van de Belgische dealer uit deze thread niet zo snel voorkomen in Nederland, ik ken iets teveel praktijkgevallen uit NL en geen enkele tegemoetkoming kwam in de buurt van deze nette oplossing.

Bovenaan Onderaan