O2 RS tdi Combi besteld

djriet

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Krijg net bericht van de dealer: mijn O2 RS tdi is besteld. Half maart wordt hij verwacht. Heb lang getwijfeld maar de O2 geeft toch het beste compromis tussen ruimte, pk's, standaard opties en niet te vergeten bijtelling. Heb nog nooit iets met Skoda gehad maar dat gaat vast wel komen.

Specs: Zwart, donker getinte ruiten vanaf b-stijl, Audio Audience, soundsystem Audience, Parrot 3100. Voor de rest is hij helemaal 'standaard'.

Heb er zin in, het lange wachten is begonnen!

Groet,
Richard (a.k.a. Riet)

___JC___

Forumguru
Hee Riet, ik zie het nu pas.
Een gummerd erbij welkom!

Das wel een flinke toeslag voor een maat grotere velgen. De optie zelf kost maar 800 eutjes bij de Skoda toch?

djriet

Nieuw lid
Klopt! Ik ben, sinds ik uit het bestuur ben gestapt alleen niet meer zo actief bij gummen. Maar ik volg het nog steeds met grote interesse!

Het is waar dat 18" niet zo veel extra kost alleen die banden nekken je, zal ook wel komen omdat ik winterbanden erbij heb genomen en die wil ik niet om 16" wieltjes hebben, das zonde voor 5 maanden in het jaar, geen gezicht!

___JC___

Forumguru
Ik heb laatst winterbanden bij mn leasecontract genomen om mijn 17inch velgen (225 breed) en dat koste maar 4 eutjes meer per maand.

Daar laat je die winterbanden niet voor liggen.

GTJ

Lid
Goeie keus! de eerste 36000 km staan er op! Weinig problemen gehad, op de rammelende boxen in de deuren en de roetfilter na! De Audience + de soundsystem heb ik ook in m'n auto en die veroorzaakt zo'n enorm diepe bas dat de deurpanelen begonnen te trillen! Skoda Groningen heeft de deurpanelen uit genomen en rubber geplaatst op de plekken waar ijzer op ijzer kwam! Nu klinkt 't echt fantastisch, d'r moet ergens wel een subwoofer verstopt zijn! Kortom, hier een ZEER tevreden RS TDI (lease) rijder!

vdijk

Lid
Hallo allemaal,

Krijg net bericht van de dealer: mijn O2 RS tdi is besteld. Half maart wordt hij verwacht. Heb lang getwijfeld maar de O2 geeft toch het beste compromis tussen ruimte, pk's, standaard opties en niet te vergeten bijtelling. Heb nog nooit iets met Skoda gehad maar dat gaat vast wel komen.

Specs: Zwart, donker getinte ruiten vanaf b-stijl, Audio Audience, soundsystem Audience, Parrot 3100. Voor de rest is hij helemaal 'standaard'.

Heb er zin in, het lange wachten is begonnen!

Groet,
Richard (a.k.a. Riet)

Richard,

met welke auto's heb je de RS TDI vergeleken ??
Ik ben benieuwd

gr Joost

ps natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop

djriet

Nieuw lid
Ik heb de volgende auto's op mijn shortlist gehad:
Alfa 159 1.9 JtdM SW business, te duur in de lease
Mondeo Wagon tdci Titanium, heb 0,0 iets met Ford
Volvo V50 D5, te klein
Audi A4 2.0 tdi, nog geen station beschikbaar, opties belachelijk duur

Hiervoor heb ik gereden als leasebak:
- Peugeot 406 Break 1.9 td (1999)
- BMW 318i (E46) Touring (2001)
- Renault Espace 2.0 LPG (2004)

Ben van werkgever gewisseld en rij nu tijdelijk in een Passat 2.0 tdi Variat Trendline..... bah wat een saai hok en helemaal standaard.

!Škoda!

Actief lid
.....

Ben van werkgever gewisseld en rij nu tijdelijk in een Passat 2.0 tdi Variat Trendline..... bah wat een saai hok en helemaal standaard.

Dat zijn de meeste voorloop bakken toch? :)

Ofwel van iemand die onder lage kosten van zijn leasebak afwilde, ofwel is standaard shortlease/huur, daar zit weinig opsmuk op.

Jeje

Lid
ikzelf heb gekozen tussen (net als jij) de Alfa 159 SW 2.2 jts de Volvo V50 2.0 Edition 2 en de Octavia RS/1.8 T , gekozen voor de Octavia daar die de ruimste was (kofferbak). Dat het uiteindelijk een RS is geworden was de spreekwoordelijke slagroom op het taartje:winkie:

TL@

Forumguru
Ik kon kiezen tussen een Mégane (lelijk interieur, slechte kwaliteit), Golf (veel te klein, geen opties), Prius (heerlijke auto, jammer dat hij zo lelijk is, veto van mijn vrouw), Passat bluemotion (heel erg kaal, niet eens een arm steun is standaard, wordt heel erg duur om hem mooi aan te kleden, best jammer want deze beviel mij wel) en een Focus break stond ook op de lijst, die heb ik om de 1 of andere reden niet in overweging genomen :smirk:, en dan natuurlijk de O2

Het is dus de O2 geworden omdat ik dan lekker veel opties kon nemen en de 5de deur is toch wel handig om de fiets in de koffer te leggen.
Ik heb een 1.9TDI kunnen kiezen. 2.0 mocht jammer genoeg niet.
Het is ambiente met pack company geworden. Anthraciet grey en donker interieur. (met maxidot, mistlichten, auto airco, auto binnenspiegel en buitenspiegels, netten in de koffer, regelbare zetels+lendensteun, Stream radio,...)
Best goedkoop af eigenlijk, weinig zelf betalen :super:

Rallye

Forumguru
Prius (heerlijke auto, jammer dat hij zo lelijk is, veto van mijn vrouw)

Ik kan me van alles voorstellen als aanschafreden voor een Prius: van minder bijtelling en het milieu(-imago), de standaard automaat, tot "tis een Toyota, dus er valt niets af". Maar ik kan me niet voorstellen dat het een heerlijke auto is. Langzaam, banden zonder grip en inderdaad, een raar model. Kun je vertellen waarom jij het wel een heerlijke auto vind?

TL@

Forumguru
Hij is niet echt traag vind ik (0-100 in een goede 10s is niet minder traag dan een O2 1.9TDI), enkel die begrenzing op 170 :uitlachen:
De grip van de banden is idd wel aan de lage kant, maar daartegenover staat dat de auto niet uitnodigt tot het snel nemen van bochten.

Hij rijdt gewoon heel erg relaxed en enorm stil. Ik zou zeggen, stap eens een Toyota dealer binnen en doe een testrit. Ze hebben niet liever dan dat je er eens met wil rijden. Even pas kopiëren en je mag er zo met o pad.

Het is idd wel een lelijk ding en na de show van Jeff Dunham te hebben gezien, ben ik toch blij dat ik die lunchbox voor homo's niet heb besteld :baby012:

Doe er eens een testrit mee en je zal zien dat het ding zijn charmes heeft.

Bovenaan Onderaan