[O2] Stuurbediening met Kenwood DNX9260BT

pocketware

Nieuw lid
Ik heb het probleem ook nog steeds.... Volgens mijn dealer is de originele kenwood adapter gebruikt. Toch maar eens het dashboard openhalen en controleren....

O2-19tdi

Nieuw lid
Dag allemaal,
mijn eerste reactie. Heb een Octavia 2 met al ingebouwde DNX-9260BT gekocht.
Ziet er geinig uit, maar wat zijn jullie ervaringen?
Ik vind het maar een traag onding, wat ook nog eens slecht op het aanraken reageert...

ps. 't is wel een oud draadje, maargoed:-)
versie V1.5.0, morgen maar eens v1.6.0 uitproberen.
Versie bluetooth module 3.12.0
ps2. begreep ik nu uit andere posts dat de nieuwe kaarten die op SD staan, daarvan ook gelezen blijven worden, dus niet naar het interne geheugen gecopieerd worden?
is dat wel het geval als je dit via een USB stick doet? Ik neem aan dat deze naar de mini aansluiting gaat waar over gesproken wordt, en dat je die dus op een USB stick en niet je USB poort van de pc moet aansluiten?

Nog tips voor POI + kaartupdates ?

EdK

Forumguru
Als je bij garmin een kaart update hebt aangeschaft dan is het zo dat de SD kaart die je moet nemen ivoor altijd in de SD kaartlezer moet blijven zitten.
Met de USB kabels die vast aan het toestel zitten kun je er één gebruiken voor een Ipod en de ander kun je een USB externe HD aan vast hangen ( heb ik zelf gedaan)
Maar op een USB stick het kaart materiaal zetten en dan overzetten op de Kenwood gaat niet werken.
Dan zit er op de achterkant van de kenwood nog een mini usb aansluiting , en met deze hangend aan een laptop kun je je firmware van de garmin updaten, kun je in principe bij alle Garmi data komen en zou je kunnen proberen de bestaande files te verwijderen en de software op de SD update kaart overzetten in de Kenwood.
Of het gaat werken dat weet ik niet omdat ik hetzelf nog niet heb geprobeerd , Maar zou zeker een backup maken voor je er aan begint

De Stip

Forumguru
Volgens de site van Kenwood is update V1.9.0 reeds een feit. Check hun update gedeelte van de site en je weet alles. Op zich prima geregeld, zeker als je dat wegzet tegen de ongemakken en erg de bijbehorende dure updates van de Columbus.

Ik heb prima ervaringen met het gehele systeem, welke van mij een DNX7210BT is, maar over vrijwel dezelfde specs beschikt als de genoemde set die jij hebt.

Als enige punt van kritiek op de stuurbediening zou ik willen noemen, dat de volumeknop trager reageert dan ik zou willen. Toen m'n Columbus er nog in zat, werkte dat een stuk accurater.

En sinds kort flikkert het scherm, wanneer de parkeersensoren hun werk doen. Een vreemde situatie die ook blijft na de update. De dealer zegt dat hij het systeem wil opsturen naar Kenwood, maar daar zit ik niet echt op te wachten, want het was na de inbraak al niet echt tof om weken zonder module in je auto rond te rijden. Ook de omschakeling van dag/nacht zou beter mogen. Nu lijkt het wel of hij soms twijfelt wat te doen en kiest dan een soort van tussenoplossing. Volgens de dealer hoort dat bij de symptomen die ook door de parkeersensoren veroorzaakt worden.

O2-19tdi

Nieuw lid
Ed,
dank voor je reactie.
alles (Kenwood en Garmin) heb ik geupdate.
De IMG file op SD gezet, die ziet ie netjes. (2010 + 2010 3D -> 2013) Verder nog niet gekeken wat de verschillen zijn.

Heb weer enkele uren gespeeld met de knopjes. Begin er een beetje achter te komen hoe het werkt.
Helaas blinken die apparaten nog niet uit. Onlogische en onhandige menu opbouw, onhandige home/terug/verkeerde toetsen op de front van het toestel en traag
Als ik het zo mag geloven is dat bij de nieuwste Pioneers en consorten niet veel anders?
Eigenlijk lijken ze allen op elkaar, traag en slecht reagerend op aanrakingen. Er schijnen nu zelfs apps te zijn, of andersom: je kunt je iPhone apps via je carstereo gebruiken:crazy:
Nu nog zo'n iPhone touchscreen en een snelle processor ipv dit soort functionaliteit en het wordt nog wel eens wat.

Conclusie tot nu toe: nog 3 jaar wachten tot een volwassen product, helaas.

@Supersjors: Stuurbediening is idd wat minder, had liever ook echte knoppen gehad ipv deze half weggewerkte dingen. Maar goed, dat went wel.
Wel lastig vind ik dat je het volume alleen kunt aanpassen door meerdere keren te drukken.

Bovenaan Onderaan