Wilko
Senior Member
Ik heb gisteren voor het eerst meegemaakt dat het intrappen van het gaspedaal geen duw in mijn rug en een snel oplopend toerental opleverde.
Na enkele seconden verbazing pakte hij ineens wel weer de signalen van het gaspedaal op en liepen de toeren en acceleratie weer in lijn met hoe onze O2 zich normaal gezien gedraagt.
Vandaag duurde dit ongemak, dat na enkele honderden meters van huis begon, echter enkele minuten. Ik heb bij de eerste verkeerslichten nadat ik het merkte de ESP knop maar eens ingedrukt, omdat ik niet zeker wist of het vuurtdurend remmen/ingrijpen kon zijn. Ook merkte ik dat het gas geven normaal werkte als ik de koppelingspedaal in trapte.
Uiteindelijk van pure frustratie bij een volgend verkeerslicht de motor afgezet en weer op gestart. Probleem verholpen...
Het gaat om een 2006 O2 2.0FSI 4X4, die voor zover ik het me kan herinneren nog nooit dit soort gedrag heeft vertoond.
We zijn vorige week na een lange rit met regelmatig en op langere stukken snelheden van 160 (tot soms 200) km/u thuis gekomen, en daarna heeft de auto enkele dagen stil gestaan. In CZ en D Euro 95 getankt. Echter geen rare toerentallen, stotteren of andere ongein voor dit euvel begon.
Wie heeft er een idee in welke hoek dit kan zitten?
Na enkele seconden verbazing pakte hij ineens wel weer de signalen van het gaspedaal op en liepen de toeren en acceleratie weer in lijn met hoe onze O2 zich normaal gezien gedraagt.
Vandaag duurde dit ongemak, dat na enkele honderden meters van huis begon, echter enkele minuten. Ik heb bij de eerste verkeerslichten nadat ik het merkte de ESP knop maar eens ingedrukt, omdat ik niet zeker wist of het vuurtdurend remmen/ingrijpen kon zijn. Ook merkte ik dat het gas geven normaal werkte als ik de koppelingspedaal in trapte.
Uiteindelijk van pure frustratie bij een volgend verkeerslicht de motor afgezet en weer op gestart. Probleem verholpen...
Het gaat om een 2006 O2 2.0FSI 4X4, die voor zover ik het me kan herinneren nog nooit dit soort gedrag heeft vertoond.
We zijn vorige week na een lange rit met regelmatig en op langere stukken snelheden van 160 (tot soms 200) km/u thuis gekomen, en daarna heeft de auto enkele dagen stil gestaan. In CZ en D Euro 95 getankt. Echter geen rare toerentallen, stotteren of andere ongein voor dit euvel begon.
Wie heeft er een idee in welke hoek dit kan zitten?