O2 wil niet accelereren bij intrappen gaspedaal?

Antera

Donateur
Het is wel balen hoor. Nu zal er wel iets boven komen wat het probleem kan zijn. Dit wel indien alle storingen gewist zijn gweest zodat je nu een recentie foutlijst krijgt

Cyrus

Actief lid
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar heb je in de toerenteller een indicatie van een EPC-storing, of alleen een brandend lampje voor "motorstoring"?

Is de luchtmassameter al nagekeken? Bij een aantal VAG benzinemotoren is dat een bekende verdachte, als er sprake is van wisselend vermogensverlies.

Wilko

Senior Member
Ik heb gisteren de auto weer opgehaald bij de dealer, waar hij 11 dagen op bezoek is geweest. Gelukkig konden ze daar enkele malen het probleem reproduceren. Er blijkt een lading vage foutcodes te zijn, wat heel wat overleg met PON opleverde, maar uiteindelijk is er een stuk hardware dat de brandstofpomp in de benzinetank aanstuurt vervangen en had men er vertrouwen in dat het probleem is opgelost. Bij de twee proefritten gisteren deed hij het immers zoals het hoort.

Tot ik wegreed en het probleem zich meteen weer voordeed!!!!
Nu maar eens kijken wanneer hij weer terug naar de deler gaat, want hier zakt mijn broek toch van af!
Ik ben ook benieuwd wat ze met de vervangen hardware gaan doen, want die heeft het probleem immers niet opgelost.

Luke

Forumguru
Ik hoop voor u dat het probleem niet de koeling van de EGR-klep, of EGR-klep zelf is... Bij koude start heb je dan geen enkel probleem, maar wanneer de temperatuur iets oploopt krijg je dat motormanagementverklikkerlichtje (3x woordwaarde:grin:) en gaat de motor in noodprogramma. Ook voorgloeicontrolesysteemverklikkerlichtje (doe geen moeite, ben toch gewonnen;)) knippert dan.
Je kan dan max tot rond de 2000 toeren gaan en er is heel weinig vermogen. Vooral voelbaar vanaf ongeveer 40-50km/uur en vanaf 3e versnelling.
Ikzelf heb dit probleem (heb wel een diesel) en dit zou me 1000euri gaan kosten. Woensdag gaat hij binnen. Coulance van D'ieteren zou ik niet krijgen omwille van wettelijke garantie die vervallen is en max. km-stand voor zulk een tegemoetkoming. Die bedraagt maximaal 100.000km...

Wilko

Senior Member
Helaas, Luke, het is wat anders. Het begint meteen bij een koude (benzine-)motor en gaat juist weg als hij warm wordt.

Luke

Forumguru
That's like... eeeuhm, ... completely something different!! ;)

Gelukkig maar, he. Hopelijk zijn de kosten een pak minder zwaar dan.

Bovenaan Onderaan