Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb inderdaad geïnformeerd voor de vervanging van de distributieriem, omdat ik dacht dat dat geen grote meerprijs zou zijn. Ik dacht ook 'een paar tientjes'. Maar eh... voor de distributieriem zou er 150 euro bijkomen (voor het onderdeel) en nog eens 372 euro voor de set met spanrollen. Dus samen nog eens 522 euro bovenop de 520 euro voor de waterpomp. De dealer wou dat dus ook absoluut niet aanraden omdat de riem normaal goed is voor 210.000 kilometer en ik nog niet aan de helft zit.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou serieus overwegen dit toch wel direct mee te laten nemen. Ik denk namelijk dat als je de multiriem en spanrollen later apart nog eens laat doen dat het dan meer gaat kosten. Nu ligt de boel toch al open, dat zou tijd moeten schelen.
Je krijgt toch garantie op de reparatie, zij hebben aan de riem gezeten en weer terug gezet. Dan zou je toch mogen verwachten dat ze ook thuis zijn bij vroegtijdig stuk gaan van de riem, na reparatie van waterpomp
Ze kijken vooral naar de km-stand voor de distributieriem heb ik de indruk. Die van mijn vader (Fabia 1.4 TDI uit 2007 met 130.000 km ) wordt dealeronderhouden en heeft nog de originele riem. Dan zijn ze er natuurlijk zelf verantwoordelijk voor als het misgaat, maar dat risico is wellicht klein.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.