O3 EBL combi corrida red 1.4 DSG

hbk

Nieuw lid
EBLredSide.jpg 2014-06-20 11.35.29.jpg EblDynLeer.jpg EblLeerVRS.jpg EBLLeerAchter.jpg EBlRedKaal2014-06-20 11.34.52.jpg
Na 20 weken eindelijk in ontvangst mogen nemen., mijn eerste lease auto. Een O3 1.4 DSG EBL met drivermode, ACC en LA,dealer verlaagd met de verkeerde eibachs. Dynamic pakket met leder achteraf (in RS stijl zwart met perforatie in zit vlak, skoda logo gevraagd maar VRS logo gekregen)
Passat diesel DSG gewent, die reed als een trein. Deze 200 kg lichtere net zo ruime staition laat zich met het grootste gemak door het verkeer bewegen. DSG in alle modes soepel schakellent en ACC & LA heerlijk ontspannen cruesen op de snelweg.
Veel nuttig informatie uit het forum gekregen, zal een en ander nog wel aanpassen LEDs en VCDS. Moet tenslotte 4 jaar er mee doen. (Fotos in de fotogalerij)

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom @hbk Je maakt me wel nieuwsgierig: de 'verkeerde eibachs'? Dat vraagt om een toelichting. Overigens een paar pics van de auto zijn we hier ook gek op.

Joske

Forumguru
Welkom hier

en idd, ben ook wel nieuwsgierig naar het verkeerde-veren-geplaatst-door-dealer-verhaal ;)

Zeg even een vraag, aangezien je een dynamic pakket hebt, heb je dan ook nog los het 3 spaaks multifuntionele stuurwiel met schakelpaddels moeten selecteren, of zit dit standaard in het dynamic pakket?

Ik ga voor dezelfde config. alleen dan dynamic red als stof, tezamen met corrida red aan de buitenkant. Vette bak!

hbk

Nieuw lid
De dealer heeft de door Pon geadviseerde set gemonteerd. Gemonteerd is de W10-79-010-1-22 voor de onafhankelijke achterwiel ophanging ipv E10-79-010-3-22 voor mijn starre achter as. Waarschijnlijk staat staat de achterkant daarom 3 cm hoger dan voor (65/68 onbeladen) Dat zou nog zijn om met 4 personen en bagage voldoende veerweg te hebben.:pieker: Ik had echter van te voren aangegeven (bedankt forum) dat ik wel de "juiste" veren wou hebben. Het laatste woord is hier nog niet over gezegd.
Dit is het standaard Dynamic pakket en heeft geen flippers. Heb wel driving modes en een fijne dsg pook waarmee de schakel momenten verstelbaar zijn. Heb de flippers nog niet gemist.
Waar ik nog wel aan moet wennen is de vrijloop. Zo gauw je van het gas gaat schakel de bak in vrij en rolt uit. Vrij lang, zodat je sneller op het stoplicht afrolt en als nog moet remmen. Je merkt trouwens niks als je weer gas geeft.

CDK

Forumguru
Zo gauw je van het gas gaat schakel de bak in vrij en rolt uit. Vrij lang, zodat je sneller op het stoplicht afrolt en als nog moet remmen. Je merkt trouwens niks als je weer gas geeft.
Ik wist niet dat ze dat bij Skoda ook al gebruikten..., ik rem persoonlijk liever af op de motor.

ertromp

Forumguru
Dat zal dan idd vanaf MQB platform zijn want voor de O2 heb ik het niet gezien die vrijloop. Wellicht ook op S2 facelift met DSG aanwezig

CDK

Forumguru
Had ik idd ergens gelezen hier op forum dacht ik :pieker: met dat vrijloop gedoe van de DSG
Ja klopt, bij iemand die z'n voet niet op de rem hoeft te houden bij stilstand in D, maar dat was geen MQB auto volgens mij....

ertromp

Forumguru
Zo'n idee kreeg ik al wel maar er waren berichten van een Superb rijder dat het nu "standaard" is bij dsg

Bovenaan Onderaan