O3 RS voorbumper uitwisselbaar op 'reguliere' O3's?

Cordoba

Forumguru
@HarrieSkoda Je moet geen specifieke Skoda-sloperij zoeken, je moet een sloperij zoeken die een zilvergrijze Octavia III RS heeft staan met gave voorbumper.
Dat kan door bijvoorbeeld via deze site te zoeken (zoek op demontage auto's, niet op schade auto's), bekijk de foto's en gegevens en kijk of het iets kan zijn en benader de sloperij waar ie staat. Andere optie is via de onderdelenlijn, maar de vraag is of dat goed werkt in dit geval.

B.Stuurder

Forumguru
Begrijpend lezen: deel 2:deuk:, ik schreef toch 'n schaap in wolfskleren..:D
Niet dat ik er ook verstand van heb;)
Of bedoelde je " lam in wolfskleren"?
Je zou denken dat ik al dronken was. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb liever een wolf in schaapskleren hahaha.
En het verstand ging niet over taal....;)

MaRco2

Forumguru
Ik heb ik niet kunnen ontdekken waarom het een demontage auto zou zijn? Geen schade of het moet een technische of onderschade zijn (of waterschade, maar dan zie je dat wel) en dat is gewoon simpel te herstellen.

HarrieSkoda

Forumguru
Als je goed kijkt zie je onder de auto de vorken van de heftruck.

Motor zal wel defect zijn geweest. Motorkap staat ook een klein beetje open.

Ook het scherm in de middenconsole is foetsie.

Maar goed, hebben we niets meer aan want hij is er niet meer..

HarrieSkoda

Forumguru
Momenteel even aan het wachten op wat reacties op mailtjes die ik gestuurd heb:D.

Ik zie dat bijna alle RS bumpers die worden aangeboden voorzien zijn van voorgestanste gaatjes voor de PDC.
Mijn O3 is niet voorzien van PDC aan de voorzijde, enkel aan de achterzijde. Als de gaatjes toch al in de RS voorbumper zitten, is het mogelijk om deze ook aan te sluiten?

En wat zouden 4 van zulke sensoren kosten? Of moet ik nog meer onderdelen erbij regelen?

Bovenstaande vraag schoot me ineens te binnen, zouden 2 vliegen in één klap zijn:yeah:.

Cordoba

Forumguru
@HarrieSkoda Je moet ook weten via welke module die PDC loopt in de auto (zou de comfort/boordnetmodule kunnen zijn), en uitzoeken of die in jouw auto ook geschikt is voor PDC-voor. Dat kan door te kijken naar een auto die voor PDC heeft, of die een ander type module heeft (meestal ander eindletter als onderdeelsnummer). Verder mogelijk nog wat aanvullende kabelboomdelen nodig voor die extra PDC-sensoren.

Vorken van een heftruck zegt niet zoveel over de auto: sommige sloperijen gebruiken dat als standaard methode voor 'intern transport'. Soms ziet een auto er puntgaaf uit, maar is ie toch technisch total loss, zo heb ik ooit gehoord van iemand die met zijn auto 'tussenbeentje' op een vangrail belandde: de auto was totall loss doordat de bodemplaat grotendeels doorgesneden was door de scherpe rand van de vangrail waar ie over heen gegleden was.

Bovenaan Onderaan