[O3] Video Out

Gixxer

Lid
Ik ben voor de O3 met columbus op zoek naar een video-out set. De vraag ligt nu bij de dealer, maar misschien is er hier ook iemand die weet wat ik zou moeten bestellen (origineel of oem).

Gixxer

Lid
Lekker tegenstrijdige berichten.

Antwoord van www.sklep.martos.com.pl
In this system is any out a video signal (like in columbus - rns-510)

Antwoord van Vision Electronics (importeur)
Momenteel is het helaas niet mogelijk om beeld en geluid uit het Columbus systeem te exporteren voor weergave op de beeldschermen achterin.
Bij de vorige generatie was dit wel mogelijk en mijn leverancier verwacht dat dit ook voor de nieuwe beschikbaar wordt.
Echter is hier nog geen datum of termijn voor vast te stellen.

Now what do we do :banghead:

Gixxer

Lid
Lekker tegenstrijdige berichten.

Antwoord van www.sklep.martos.com.pl
In this system is any out a video signal (like in columbus - rns-510)

Antwoord van Vision Electronics (importeur)
Momenteel is het helaas niet mogelijk om beeld en geluid uit het Columbus systeem te exporteren voor weergave op de beeldschermen achterin.
Bij de vorige generatie was dit wel mogelijk en mijn leverancier verwacht dat dit ook voor de nieuwe beschikbaar wordt.
Echter is hier nog geen datum of termijn voor vast te stellen.

Now what do we do :banghead:
Nog een vraag bij onze Poolse vriend neergelegd: welk artikel moet ik dan hebben. Zijn reactie:
Sorry, I badly formulated
in this system there's no video output, there is no possibility of connecting additional screens

Falcon

Donateur
Heb je een iPhone/iPad/iPod (min v4)? Dan weet ik nog wel een alternatieve route. Wel wat omslachtig, maar ik denk dat dit wel kan werken. Nadeel is even dat ik geen apple tv heb.

1. Je besteld de correct MMI kabel bij de dealer (met rood ipv blauw uiteinde) (code moet ik even achterhalen..
2. Nu is het mogelijk om in iedergeval op de comlumbus vanaf de iOS-device een filmpje te starten en weer tegeven op de columbus/amundsen.
3. Nu is het alleen nog een kwestie synchroon, via wifi, hetzelfde filmpje te tonen op de schermpjes achterin. Bijvoorbeeld dmv een apple tv.. dmv airdisplay.

*Disclaimer: Ik ben van plan om dit zelf nog toe te gaan passen in de toekomst.. ik heb het dus nog niet werkend gezien.

*Note2: De Digital AV Adapter van Apple lijkt ook nog een alternatief (ivm de splitsing van HDMI en iPodconnector/lightning connector... maar dit is het niet.. want de lightningconnector (v5) of ipodconnector (v4) geeft niet het video signaal door naar Columbus bij deze kabels. (dit heb ik al wel geprobeerd ;))

Renzo4000

Forumguru
Gewoon even voor mijn beeldvorming... waarom wil men zo graag beeldschermen aansluiten op een, in dit geval, Columbus?

Tien jaar geleden kan ik dat nog begrijpen maar vandaag de dag leven we in een iPad tijdperk en is het m.i. toch makkelijker om een beugeltje en een ipad achterin te plaatsen? Jij kan lekker je eigen muziek luisteren en de kids lekker een filmpje kijken met de hoofdtelefoon op.

TL@

Forumguru
Mijn dochter heeft ook een tablet achterin (geen Apple fan, dus een android ding waar gewoon een grote SD-kaart in kan met een stuk of 20 films op kunnen)

Kan ze ook ineens spelletjes spelen. (Ding was ook nog eens een heel stuk goedkoper dan een hele opstelling met convertors en zo)

Falcon

Donateur
Genoeg redenen;

- iPad/Tablets los in de hand, zorgt voor last van de nek en losse projectielen in de auto. Een beugel aan de hoofdsteun is niet ideaal voor in de leeftijd van <7/8 jaar oud. Deze kunnen er simpelweg niet bij, als ze in de autostoeltje zitten en in de gordel.

- Samen met mijn vrouw wil ik een tijd bepalen dat ze lekker een filmpje kijken, verder vermaken wij ons prima met muziek, spel (ik zie, ik zie wat jij niet ziet.. etcetra) en grappen. En daarnaast vinden onze kids het ook heerlijk om te duckies te lezen of te tekenen. En dan vergeet ik nog de favoriete bezigheid..slapen! ;)

Renzo4000

Forumguru
Tav punt 1: beugels heb je in alle soorten en maten, ook varianten die alle richtingen op kunnen inclusief naar je toe trekken.
Tav punt 2: dat kan toch even goed? Als ze mogen ze kijken dan is dat prima, als het genoeg is geweest gaat de iPad gewoon uit. Ik neem aan dat je als ouder dat overwicht wel hebt op de kids toch? :)

Ik zie vooral voordelen ipv "nadelen":

- meeste van ons hebben reeds wel een iPad dus een extra investering is niet nodig. Mocht je dat niet hebben, een tablet voor een kind koop je tegenwoordig voor minder dan €100
- tablet kan ook nog gebruikt worden buiten de auto, dus de investering dubbel en dwars waard
- je behoud zoals gezegd de columbus volledig voor jezelf en de kids hebben hun eigen "stream".
- er kunnen ook nog spelletjes op gedaan worden itt die video schermpjes
- ... enzovoorts.

Maar goed, ik vroeg mij vooral af waarom je een zoveel capriolen zou willen uithalen met je columbus terwijl een tablet m.i. een betere oplossing biedt zonder al te veel poespas en ook nog eens extra voordelen heeft tov "oldschool schermpjes".

Renzo4000

Forumguru
@Flem_nl : hoe ga je dat wel doen met losse schermpjes dan, lijkt me zelfde probleem dan toch? ... er zijn ook "beugels" op basis van "spanbandjes" .. dus geen probleem lijkt me.
@Falcon : je hebt ook houders die met een telescoop arm werken, die kunnen dan behoorlijk ver naar je toe getrokken worden. Overigens lijkt het me niet wenselijk om zo dicht op een schermpje te zitten.

Maar nogmaals, ik probeer jullie niet te overtuigen maar ik was vooral verbaasd dat er naar een, in mijn ogen, "ouderwetse" oplossing wordt gezocht en de argumenten daarvoor niet heel sterk zijn. ;)

TL@

Forumguru
Genoeg redenen;

- iPad/Tablets los in de hand, zorgt voor last van de nek en losse projectielen in de auto. Een beugel aan de hoofdsteun is niet ideaal voor in de leeftijd van <7/8 jaar oud. Deze kunnen er simpelweg niet bij, als ze in de autostoeltje zitten en in de gordel.

- Samen met mijn vrouw wil ik een tijd bepalen dat ze lekker een filmpje kijken, verder vermaken wij ons prima met muziek, spel (ik zie, ik zie wat jij niet ziet.. etcetra) en grappen. En daarnaast vinden onze kids het ook heerlijk om te duckies te lezen of te tekenen. En dan vergeet ik nog de favoriete bezigheid..slapen! ;)

Als je het zo het prettigste vindt, moet je het zeker zo doen.

Misschien kan je gewoon een mediaspeler (type Rasberry Pi) kopen en losse schermpje achteraan, dan beslis je nog steeds zelf wat je op zet maar dan niet op de Columbus. Lijkt me handiger, dan moet je niet sleuren met DVD's maar gewoon alles op een USB-stick of hard schijf.
Filmpje/muziek kiezen kan dan met de smartphone:
weblink02-640x426.jpg

MartijnW

Actief lid
Als je het zo het prettigste vindt, moet je het zeker zo doen.

Misschien kan je gewoon een mediaspeler (type Rasberry Pi) kopen en losse schermpje achteraan, dan beslis je nog steeds zelf wat je op zet maar dan niet op de Columbus. Lijkt me handiger, dan moet je niet sleuren met DVD's maar gewoon alles op een USB-stick of hard schijf.
Filmpje/muziek kiezen kan dan met de smartphone:

:tegek::yeehaa::dankje:Een Pi in mijn O3, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik hoor de vrouw al knarsetanden op de achtergrond.

Bovenaan Onderaan