OBD-II

Status
Niet open voor verdere reacties.
dag allen,

Ben hier nieuw op het forum en heb al direct een vraag.

Weet er iemand waar ik mijn OBD stekker kan vinden, heb al overal gezocht maar ik vind nergens die verdomde stekker.

OBD staat voor onboard diagnostic's, dat is eigenlijk de boordcomputer van de wagen, waar je ook de ECU kan tunen (chiptunen eigenlijk) je kan daar ook foutmeldingen uitlezen ...

Ze verkopen daar ook kabeltjes voor.

Ik ben hier terechtgekomen via www.carputerforum.nl en het is de bedoeling om via een carputer mijn boordcomputer te kunnen uitlezen.

Fabia

† In Memoriam
Oke, wat ik dat ook weer. Alleen ik heb geen idee waar je die kan vinden. Kan je niet bij de Skodadealer terecht?

MdK

Lid
Wat voor type skoda heb je? Bij de fabia zit de aansluiting volgens mij achter het opbergvakje wat links onder je stuur zit. Ik denk bij de O2 ook, maar dat weet ik niet zeker.

MdK

Lid
Ah... Ik zie nu pas dat het bericht in de fabia-sectie staat.... /forum/images/graemlins/smiley29.gif

MdK

Lid
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen; volgens mij is het gewoon een kwestie van voorzichtig verder opentrekken; dan valt het helemaal open.
Pas echter wel op; bij de fabia van mijn vrouw is het palletje, wat normaal als stop fungeert, al afgebroken (bij de garage), waardoor het bakje nu altijd vanzelf helemaal openklettert...

als het bij de garage is afgebroken, dan zou ik toch eens gereclameerd hebben, en een nieuw geëist hebben.

Mark

Banned
Bij de Fabia zit de stekker achter het opbergvakje links van het stuur.
Je moet dit volledig opentrekken, heb dit gezien toen ze het anticarjacking systeem aan het instellen waren.

rickske

Actief lid
Wat voor motor heb je een benzine of turbodiesel? Omdat bij een benzinemotor loont het niet vaak om te tunen daar de vermogenswinst zeer beperkt is.Bij een turbodiesel loont het wel vaak om te tunen omdat je hier wel veel vermogen kan bijwinnen door te tunen,maar als je wil gaan tunen zul je,je wel ergens een programma kunnen gaan aanschaffen.

Of je kan eens een kijkje gaan nemen op de volgende link waar bijna alle Belgische en Nederlandse chiptuners te vinden zijn www.autotuning.eigenstart.nl ik heb mijn octavia laten tunen bij DMT in België en als ik me niet vergis hebben ze ook programma's die ze verkopen aan particulieren.

ik heb een 1.4TDI, momenteel 75pk en 195nm, ik wil het liefst zelf kunnen aanpassen, en niet door zo een of andere firma...

rickske

Actief lid
Nee het programma dient om het motorsturingsgedeelte in de computer aan te passen zodat het vermogen en koppel toenemen,wat eigenlijk het tunen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan