OBD stekker en welke app voor de Octavia type 3

Deel je mening, maar volgens de fabrikant zijn zowel de olie van de mechatronic alsook de olie van de bak zelf ”for life” bij de DQ200.

Zijn nu bij jou beide ververst?
Ik neem aan van wel, ga ik morgen vragen. Bedankt voor de tip omdat ik ergens anders had gelezen dat de olie voor de mechatronic voor de 7 bak om de 60000 en/of 4 jaar vervangen moet worden.

Het klopt dat voor deze dsg bak de olie niet hoeft te worden ververst.
De reden dat toch de mechatronic na 140000 kilometer kapot is denkt hij aan de weinig kilometers de laatste 3 jaar. De koppeling is versleten door de mechatronic, maar dat snap ik niet.
Even over de OBD stekker, gelijk de OBDeleven uitgeprobeerd.
11 fouten op de 18 verschillende modules.
Dus maar eens stuk voor stuk gaan nakijken.

hemi24

Forumguru
Die 11 foutmeldingen zal komen doordat de auto lang heeft stilgestaan en de stroom eraf is geweest

Nu een week verder. alle fouten heb ik vorige wek gereset.
Nu nog maar 1 fout en dat komt omdat ik probeer de kaarten te updaten in de navigatie.
de kaarten zijn al aangepast maar hij geeft nog steeds door dat het de kaarten reeks is van 2014 en niet van week 42 2023.

Wat mijn OBDeleven ook laat zien dat er updates zijn voor verschillende modules. Is er iemand bekend mee als je die updates uitvoert? Is er ergens een lijst met welke modules welke software versie moeten hebben.

Tees

Donateur
Ik zie soms ook wel eens dat OBDeleven aangeeft dat er updates voor modules zijn, maar je kan niet updaten met OBDeleven, daarvoor heb je ODIS nodig (dealersysteem, maar volgens mij heeft bijv @Antera dat ook)
Overigens klopt het ook lang niet altijd dat er een update beschikbaar is, OBDeleven vergelijkt jouw versie met die van andere gebruikers, en geeft t aan als er een versie is die nieuwer is. Maar die is niet altijd van toepassing op jouw auto.

Ik zou me er geen zorgen over maken, tenzij je een specifiek probleem ervaart gekoppeld aan een module.

redriver

Senior Member
Ik heb het zo geregeld:

higgy

Forumguru
Ik gebruik tot volle tevredenheid Carista, de betaalde versie.
En die gebruik ik sinds deze week ook met een originele Carista OBD EVO2. Top. Eindelijk kan ik de iPhone via Bluetooth verbinden met de dongle. Eerst moest dat via wifi.
De Fabia 2fl van zoon2 gelijk voorzien van needle sweep, evenals een A7.

Bovenaan Onderaan