realoliesjeik
Nieuw lid
Dag beste mensen,
Ik ben aan het orienteren op een skoda octavia combi uit bouwjaar 2014/2015 met ongeveer 120000-130000km op de teller. Ik heb er tot nu toe een aantal gezien waarvan 1 er wel uitspring kwa opties.
Het gaat om een elegance uitvoering uit 2014 met o.a. stoelverwarming, extra groot display, half leder bekleding, sportstoelen en elektrisch achterklep voor +/- 11000 EUR. Bij een garage, niet particulier. So far so good.
Ik heb ook uitvoerig testrit gemaakt (snelweg + bebouwde kom) en o.a. een harde remtest, remtest stuur los, vol gas en koppeling opeens op laten komen, volledige wieluitslag en rondjes draaien, etc.
Wat ik echter merkte was dat op rechte stukken het stuur trilde. Dit aangegeven bij de verkoper (zat in de auto) en die gaf eerst aan dat hij niets voelde. Vervolgens zei hij dat dat met balanceren wel verholpen kon worden.
De auto is volgens mij verder in orde maar ik vind het wat vreemd dat je een auto verkoopt maar dat je dit als bedrijf niet eerst verhelpt voordat je m in de verkoop zet... Ik heb wel de afspraak dat mocht ik de auto daadwerkelijk kopen dit eerst opgelost moet zijn. Verder blijkt de APK van 2017 te zijn volgens RDW. Ben ik te wantrouwig of is het raadzaam om een keuring door andere garage te laten doen?
Ik ben aan het orienteren op een skoda octavia combi uit bouwjaar 2014/2015 met ongeveer 120000-130000km op de teller. Ik heb er tot nu toe een aantal gezien waarvan 1 er wel uitspring kwa opties.
Het gaat om een elegance uitvoering uit 2014 met o.a. stoelverwarming, extra groot display, half leder bekleding, sportstoelen en elektrisch achterklep voor +/- 11000 EUR. Bij een garage, niet particulier. So far so good.
Ik heb ook uitvoerig testrit gemaakt (snelweg + bebouwde kom) en o.a. een harde remtest, remtest stuur los, vol gas en koppeling opeens op laten komen, volledige wieluitslag en rondjes draaien, etc.
Wat ik echter merkte was dat op rechte stukken het stuur trilde. Dit aangegeven bij de verkoper (zat in de auto) en die gaf eerst aan dat hij niets voelde. Vervolgens zei hij dat dat met balanceren wel verholpen kon worden.
De auto is volgens mij verder in orde maar ik vind het wat vreemd dat je een auto verkoopt maar dat je dit als bedrijf niet eerst verhelpt voordat je m in de verkoop zet... Ik heb wel de afspraak dat mocht ik de auto daadwerkelijk kopen dit eerst opgelost moet zijn. Verder blijkt de APK van 2017 te zijn volgens RDW. Ben ik te wantrouwig of is het raadzaam om een keuring door andere garage te laten doen?