octaangetal??

Race Eend

Forumguru
Ik ben het helemaal met EdK eens. Het is namelijk niet alleen in dit topic, maar op veel meer. Dat is jammer, want het forum zou juist moeten zijn om iedereen wat wijzer te kunnen maken, iedereen te respecteren en als iets na 2 keer niet begrepen wordt, gewoon het geduld hebben om het op een derde manier te proberen.

Een ieder ander leg ik het nog 10 keer in alle rust uit. En met nog meer jip en janneke taal dan ik al gedaan heb, echter met elke aanvulling/extra info die ik kom, beweerd gl-rijder het tegenover gestelde, zie:

http://www.skodaforum.nl/board/show...egenstrijdig-!&p=239583&viewfull=1#post239583

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?5248-octaangehalte&p=239681&viewfull=1#post239681

http://www.skodaforum.nl/board/show...-1.2-TDI-Fabia&p=239577&viewfull=1#post239577
 

GL-rijder

Nieuw lid
Mijnheer Race Eend,
Als u dat dwars zit, dan is er de email , zoals anderen hier al terecht hebben opgemerkt.
Overigens meen ik dat ik vragen stelde ter verduidelijking, niet omdat ik het tegendeel beweer, maar omdat ik het blijkbaar niet begrijp en om helder te krijgen wat er nu werkelijk wordt bedoeld.
Dus nogmaals, als u zich ergert, u mag mij mailen ipv hier dit forum te vervuilen.
Het spijt mij als ik u op uw eendenvoetjes heb getrapt. :)
 

EdK

Forumguru
@ Race Eend, met aller respect maar met aanvulling en extra info moet je pas beginnen als men de basis van het verhaal begrijpt !
Zodra dat is begrepen , dan kun je extra aanvullingen in stapjes bijvoegen !
En ik hoor je nu denken van tsja tot hoever moet ik dan wel niet gaan ?
Wel om in mijn eigen vakgebied te spreken, ik moet hulpmonteurs ook wel eens wat uitleggen, en dan denk ik van ik heb het toch simpel uitgelegd maar dan snappen ze het nog niet en krijg je net als je al aangeeft weerleggingen die op dat moment bij ons als storend overkomen maar achteraf gezien vanuit hun optiek eigenlijk logisch blijken te zijn !

Dus door te zeggen van ik wil het iedereen wel uitleggen maar GL rijder niet meer vind ik in deze niet passend en het zou juist een uitdaging moeten wezen om hem het wel duidelijk te krijgen !
En uitleggen en niet snappen op de ene manier houdt in dat het op een andere wijze verteld moet worden, want herhalen helpt vaak niet bij zulk soort mensen !

Dus tsja, zal je opmerking 21 niet persoonlijk opvatten maar kort door de bocht heb je een uitdaging erbij zoals we bij ons op werk zeggen !

en in deze kan ik je alleen maar succes wensen, en ik duim voor je dat het bij de heer of mevrouw GL rijder het uiteindelijk gaat doordringen wat jij nu uiteindel;ijk bedoeld !

Succes in deze

EdK
 

plaza

Forumguru
Gl rijder, als je nou eens begint met het weghalen van "mijnheer " en " U " in je berichtgeving, dat klinkt gelijk
al wat vriendelijker en informeler ( tenzij je natuurlijk je hele leven lang al op deze manier iedereen aanspreekt ):winkie:
 

plaza

Forumguru
EDK, niet te hard van leer tegen race eend aub, we zijn blij dat we een specialist in ons
midden hebben, dat kunnen er niet zoveel zeggen :eek:oo:
 

EdK

Forumguru
EDK, niet te hard van leer tegen race eend aub, we zijn blij dat we een specialist in ons
midden hebben, dat kunnen er niet zoveel zeggen :eek:oo:

Wel dan lees je het niet goed Plaza, want ik ga echt niet van leer tegen race peking eend , maar probeer hem een manier te geven om een ieder , dus ook GL rijder het uitgelgd te krijgen
Vind niet dat je een iemand die wel geinterreseerd is mag uitsluiten , waar is het forum dan nog voor !
Maar ik stop met dit soort tekst als naar jou Plaza want dat is off topic en dat mag hier niet !!!!
 

plaza

Forumguru
EDK, de mag wel meer niet, als ze je maar niet zien ( 200 km p/u op de autobaan b.v. ) :grin:
 

darkprojectx

Forumguru
nou... ligt eraan in welke taal je autobaan gebruikt..

autobaan is niet echt Nederlands volgens mij. Het is Autoweg of Autosnelweg.
In duitsland, daar heb je de autobahn!

en vandaag reed mijn Skodatje op de autobahn 1 op 5 :1884:

ok..

hij had er de vaart lekker in :smirk:
(excuus voor de minder scherp blackberry foto)



Net na het knippen van de foto knal ik een VW Passt voorbij waar Polizei op stond.. haha..
Best vreemd om met zo'n snelheid de polizei in te halen en dat ze niet achter je aankomen!

Maar om dit verhaal ontopic te krijgen, ik reed gewoon op euro 95 en dat lust hij prima. Ook stationair nooit problemen.
Als er in het tankklepje had gestaan dat er ook euro 91 in mocht dan deed ik dat nog. Die spekkerijen heb je helemaal niet nodig bij normaal gebruik van je auto. Als je inderdaad de auto volgepakt hebt + caravan dan kan ik me voorstellen dat je benzine met een hoger octaangetal pakt.
Maar hou er wel rekening mee dat een hogere verbranding + belasting nooit de levensduur van je blok verlengen.
 

MarcoO2

Forumguru
Na 100x gedachte te hebben "wat is octaangehalte" maar ff een topicreport gedaan om de toptictitel aan te laten passen in "octaangetal"! Ik weet het, ik ben een zeikerd! :D
 

piair1982

Forumguru
Vandaag gehoord dat bij een aantal tsi bij audi motoren e98 als minimum gesteld wordt ivm overmatige slijtage aan bougies en andere kuren die met e95 ontstonden.
Dit gaat om de 1.4, de 1.8 en 2.0 tfsi motoren.

Ze zijn toch gevoeliger voor het type brandstof.
 

MarcoO2

Forumguru
Dat zal de verkoop geen goed doen denk ik... als mensen verplicht E98 moeten tanken, zullen ze eerder voor een ander model/ merk kiezen lijkt mij.
 

Rallye

Forumguru
Waarom? Het gaat om dure auto's. 98 is iets duurder dan 95, maar dat haal je deels weer terug door een lager verbruik. Een ander deel haal je terug door een beter lopende motor, die ook nog eens beter presteert. Als je de (geringe) extra kosten niet wilt maken waarom koop je dan zo'n dure auto?
 

MarcoO2

Forumguru
Als je het over de 1.8 en de 2.0 hebt, ja, dat zijn duurdere auto's. Maar de 1.4 niet, daar rijden heel veel particulieren in rond. Ik weet uit eigen ervaring dat rijden op E98 beter, lekkerder en zuiniger is, maar ik denk niet dat alle potentiele kopers dat als uitgangspunt nemen. Het voordeel van E98 betaalt zich vooral uit bij de sterkere (en eventueel getunede) motoren, en ik veel mindere mate bij de 1.4. Vandaar mijn inschatting dat particuliere kopers weleens af kunnen haken als men verplicht E98 moet tanken.
 

turboturbo

Forumguru
Maar als euro98 echt bij iedereen voor een lager verbruik zorgt, dan zouden wel meer mensen het tanken, toch? Per saldo zou je dan niet duurder uit hoeven zijn, en krijg je meer waar voor je geld. Wat ik zo her en der lees, zijn ervaringen van mensen die geen verschil merken (in zuinigheid) en het dus geldklopperij vinden. Dat euro98 beter is voor je motor, gelooft denk ik op zich iedereen wel.

@hieronder; je hebt gelijk, @MarcoO2.
 

Kampie

Lid
nou... ligt eraan in welke taal je autobaan gebruikt..

autobaan is niet echt Nederlands volgens mij. Het is Autoweg of Autosnelweg.
In duitsland, daar heb je de autobahn!

en vandaag reed mijn Skodatje op de autobahn 1 op 5 :1884:

ok..

hij had er de vaart lekker in :smirk:
(excuus voor de minder scherp blackberry foto)



Net na het knippen van de foto knal ik een VW Passt voorbij waar Polizei op stond.. haha..
Best vreemd om met zo'n snelheid de polizei in te halen en dat ze niet achter je aankomen!

Maar om dit verhaal ontopic te krijgen, ik reed gewoon op euro 95 en dat lust hij prima. Ook stationair nooit problemen.
Als er in het tankklepje had gestaan dat er ook euro 91 in mocht dan deed ik dat nog. Die spekkerijen heb je helemaal niet nodig bij normaal gebruik van je auto. Als je inderdaad de auto volgepakt hebt + caravan dan kan ik me voorstellen dat je benzine met een hoger octaangetal pakt.
Maar hou er wel rekening mee dat een hogere verbranding + belasting nooit de levensduur van je blok verlengen.

Autobaan is een in Twente veel gehoord woord als men de autosnelweg bedoelt. Jaaa, soms zijn we net Duitsers, haha
 
Bovenaan Onderaan