Octavia 1.0 TSI combi 2018, belevenissen

Arjann

Forumguru
Je zou normaal gesproken na een onderhoudsbeurt wél een uitdraai van het digitaal serviceplan mee moeten krijgen.

dj.verhulst

Forumguru
van een aantal winkels krijg ik ook een mail met factuur en garantie bon,, erg handig zo raak je niet snel wat kwijt

dj.verhulst

Forumguru
het lijkt erop dat de wisseling van warmte olie en water minder goed is, het duurt veel langer eer de motor olie op temperatuur is en warmer dan een 87 a 90 C heb ik heb nog niet gezien , hoort dat zo ?

Canon-Eye

Forumguru
Vanaf olietemperatuur 80 graden is de motor op bedrijfstemperatuur. Bij normale snelheden tot zo'n 100 km/u is alles tussen de 85 en 95 heel normaal, als je hem zwaarder belast - flink jagen, of stevige aanhanger eraan - zal hij oplopen tot (soms ruim) boven de 100.
Ik zou me er voorlopig niet druk over maken. Kijk eerst even wat hij doet bij warmer weer. En als je het toch écht niet vertrouwt, laat dan even de thermostaat controleren. Mogelijk zit daar een afwijkinkje in.

dj.verhulst

Forumguru
ik ga van het weekend een langere rit doen , dan kijk ik wel ff ,, maar met de cijfers van de 1.2 in het achter hoofd met de zelfde woon & werk rit merkte ik dat verschil, je kan afwijkingen hebben door calibratie verschillen sensoren etc.

dj.verhulst

Forumguru
net terug van een lange rit 1 op 19,7 en 1 op 22 11 C 220 km heen en weer.

de 4 seizoenen banden maken toch wel wat geluid vergelijkbaar met winterbanden, jammer

vroeg me af wat zouden goede speakers zijn, vind ze vooral achterin toch wat mager klinken ,,
waar zit een mogelijkheid om de felheid van de dashboard verlichting te regelen ? apart dat er ook lampjes in de voet ruimte op 4 plekken branden.

jammer dat je geen graphic equlizer kan zien als je muziek afspeelt .

het viel me op dat de olie nooit warmer dan 90 C was, en toch wat schommelde tussen de 84 C en die 90 C

oco1979

Forumguru
succes met je aankoop.
Zuinige fijne wagen om mee te rijden.

kleine tip, als die stationaire wat onregelmatig draaid.
Gasklepprobleem,garantie aanspreken.
Kostprijs bij dealer +/- 450euro.(all in)
tweedehands vind je ze al rond de 100euro.

dj.verhulst

Forumguru
we zijn nu een 5 weken en een 600km verder ,, door corona kan ik niet naar het werk, tal van auto/motor events gaan niet door dus , weinig gereden ,, maar het valt me op ze hebben meer dan alleen een nieuw blok erin gehangen
heb het idee dat de schokdempers beter zijn ,, voelt beter aan.

DAB+ werkt geweldig ,, navi doet het ook prima, snel , scherp beeld, heel prettig .

heb ook de indruk dat het 1.0 echt wel een stukje zuiniger is dan de 1.2 ondanks de 4 seizoenen banden, die duidelijk meer geluid maken . als het 10 a 12 C is en dat je dan makkelijk 1 op 20 rijd waar ik anders 20 C voor nodig had en energie savers.

heb ook het idee dat ie op euro 98 beter loopt ,, geen E10 getankt.

verder weinig te melden

dj.verhulst

Forumguru
en een stukje krachtiger, die 10 pk merk je niet super maar die 25 nm wel !

ik wacht nog even maar die milde tunning maakt het feestje alleen maar groter

Bovenaan Onderaan