Octavia 1.2TSI 7 DSG Business Line

WillemJan

Forumguru
Beste mede-forummers,

Zijn er al personen die in de Octavia 1.2TSI 7 DSG Business Line een proefrit hebben gemaakt? Zo ja, hoe beviel die? Ik wil deze auto eventueel ook gaan bestellen, vandaar.

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan
 
Hallo Willem-Jan,

Ik heb proef gereden in een handgeschakelde 1.2 Ambition en die viel niet tegen moet ik zeggen. Motorisch gezien al helemaal niet. Mijn pa heeft een Touran 1.4 TSI met DSG en DSG rijd gewoon fantastisch. Wat betreft dat business-line gebeuren, ik snap het niet helemaal wat daar nu zo geweldig aan is. De auto valt al in de 20% regeling en bij mijn leasemaatschappij was de businessline vele malen duurder dan de elegance. Ik heb dan ook gekozen voor een 1.2 DSG Combi Elegance, omdat het prijsverschil in cataloguswaarde tussen de businessline en de reguliere elegance weliswaar kleiner is als 2k. Maar mijn leasemaatschappij er vrolijk een flink hogere leaseprijs per maand tegen overzet (wel zo'n 40 eu p/m). Dat heeft mij doen besluiten om niet te kiezen voor de columbus, park sensors voor en xenon verlichting (dat zijn immers de echte verschillen tussen de 2 uitvoeringen) dat vond ik het niet waard.

Wat betreft je proefrit, in elke 1.2 octavia kun je een proefrit maken, die extra opties verbeteren niets aan het toch al geweldige rijcomfort. En kijk ook eens op autoweek, daar hebben een aantal mensen hun ervaringen al beschreven.
 

RobPG

Lid
Of 't een BL was weet ik eigenlijk niet meer zo goed. Was wel een 1.2 TSI DSG-7 Combi. Vlot en stil rijdende auto. DSG was en toe bokkig, maar dat lag meer aan mij. Naarmate ik er op ingespeeld raakte ging 't steeds soepeler. Proefritje was overigens nadat ik de mijne besteld had. Anders had ik wellicht een 1.2 TSI verkozen boven een 1.4 TSI, of misschien ook wel niet. Maar ben nu dik tevreden hoor. Zou wel zelf erin gaan rijden en niet helemaal afgaan op meningen van anderen.
 

WillemJan

Forumguru
Heren,

Dank jullie wel voor de input. Ik ga dan ook zeker wel een proefrit maken, wanneer, dat weet ik nog niet. Ik zal mijn ervaringen hier posten.

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan
 
Ik rijdt inmiddels een 20K in een 1.2 DSG BL Elegance, en uit eigen ervaring kan ik je zeggen, niks mis mee, rijdt vlot en niemand die meerijdt wil maar geloven dat het maar een 1.2 tje is...

Gr,

Tom
 

De Stip

Forumguru
Ik heb mij O-2 sinds afgelopen maandag en ben er zeer tevreden over. Met de 1.8 TSI DSG had ik alleen proefgereden in een Superb en Yeti, omdat er geen O-2 beschikbaar was. Dat bokkige snap ik wel een beetje uit jullie verhalen, maar dat kun je zelf uiteindelijk ondervangen door de auto wat beter te leren kennen. Mijn vorige auto, een Altea had ook een dergelijk stempel. Men vond daar over het algemeen de koppeling te schielek (raar woord...), maar dat lag ook aan jezelf, gewoon een kwestie van wennen. Dat geldt mijns inziens dus ook voor de DSG. Overigens rijdt ik regelmatig nog wat "dikkere" auto's en ook daar moet je aan wennen en kun je niet meteen zeggen dat ze top aanvoelen.
Daarom respect voor de opmerking van Robpg en ga er dus zelf mee rijden en ervaar het zelf.


Grtz, veel plezier
 

Darkside

Forumguru
Inmmiddels al ruim 5000km met de 1.2 Elegance Businessline DSG-7 gereden. En het is nog steeds een genot.
De 1.2 is een heerlijke motor die boven verwachting presteert.
Rustig rijden en hij schakelt onder de 2000 toeren.
Beetje gas geven en hij schakelt rond de 2700 a 3000 toeren.
En dan nog is er ruimte over om even door te trekken voor een snelle inhaal beurt.

Ja de 1.4 122PK presteert beter en is vlotter. Nee het is mij het extra geld (25% lease) niet waard.
 
Bij ons in de lease is DSG7 tov Handgeschakeld 40 euro netto per maand duurder.

Is die DSG dat geld echt waard? of bieden andere leasemaatschappijen/bedrijven betere tarieven?
 

Darkside

Forumguru
Bij was het 30,- en dat is het meer dan waard.
Of jij er 40,- voor over hebt? Geen idee moet je zelf bepalen wat je eventueel moet laten vallen. Ik zou bv niet in een ambition gaan rijden. Dan maar elegance met handbak.
 

cvegreen

Forumguru
@Darkside ,
als je vaak in de file staat , zou ik dan liever in een ambition zitten met DSG dan een elegance met een handbak als ik hier al die fantastische verhalen over DSG lees .
 

cvegreen

Forumguru
Als je alles wil moet je er ook voor betalen dan he . Dus aan u de keuze , of niet(of weinig) bijtellen en embition met DSG of elegance hand geschakeld of zoals hier vaak te lezen valt tutti lampione (of zo) elegance met DSG en meer bijtellen aan u de keuze .
 

TL@

Forumguru
Die elegance valt eigenlijk lelijk tegen.
Ik wilde zelf ook een O2 met alles erop, als ik die elegance nam, kwam het bijna 3000€ duurder uit dan nu (een ambition met zowat alles en leer achteraf ingebouwd)
De enige reden om die elegance te nemen, is als je echt een volledig lederen interieur wilt af-fabriek (is dan ook geen volledig leer want er zitten nog stukken simili in)
 
Ert zitten nog wel wat meer verschillen hoor tussen de elegance en de ambition ..... ik heb er in ieder geval geen spijt van

Gr,

Tom
 
@ TL@:
De Elegance Businessline beschikt t.o.v. de Ambition Businessline extra over:
Audio Pack Plus (4 extra luidsprekers in de achterportieren)
Alarm met interieursensor, extra sirene en hellingshoekdetectie
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Dakrailing, zilver (Combi)
Elektrische raambediening voor en achter
Interieur Shadow met stoffen bekleding
Lichtassistent, met o.a. instapverlichting en ‘Coming Home’
Multifunctioneel stuurwiel met radiobediening
Lichtmetalen velgen 16” Proxima
Middenarmsteun met opbergvak en skiluik achter (Hatchback)
Navigatiesysteem Columbus inclusief 30 GB harddisk
Parking Distance Control voor en achter
Xenon koplampen met Adaptive Frontlight System


Mijn (persoonlijke) mening is dat toch een behoorlijk verschil. Bron:
KLIKT U HIER
 

Darkside

Forumguru
Idd ik kwam toch echt duurder uit als ik een ambition nam. beide zonder leer overigens.
Het columbus navi. De xenon, alarminstallatie. PDC voor etc.
En leer achteraf kan je ook op een elegace doen Zal ik ook doen. Want het is idd volleder overal
en ook Stoelverwarming zat er bij meen ik.
 

TL@

Forumguru
De meesten van de genoemde extra's zitten in belgië gewoon in het gratis Pack Company. Waardoor die Elegance duurder uitkomt.
 

WillemJan

Forumguru
Allen,

De afspraak voor de proefrit is gemaakt: zaterdag 12 februari a.s. om 11:00 uur. Mijn ervaringen zal ik hier posten.

Groetjes... Willem
 
Bovenaan Onderaan