Octavia 1,6 mpi op LPG

andrehj

Forumguru
Alleen het linker achterwiel bood dapper weerstand, blijkbaar in 5 jaar niet losgeweest (?) zat ondanks dat het een alu velg is gelemaal vastgekoekt aan de naaf. Dus voorzichtig met een blok hout ertussen los moeten tikken met een hamer.
Dat is niet ondanks, maar dankzij. Op de naaf van het wiel zit nl. geen lak, dus het aluminium rot daar verschrikkelijk. En die witte aluminiumoxide is qua volume groter dan aluminium, dus dat gaat enorm vastzitten. Mijn oplossing: die vlakken (naaf + aanlegvlak op de remschijf) invetten. Let wel op dat je geen vet in je draadgaten krijgt, want dan worden je bouten veel te zwaar belast. Ik doe dit twee keer per jaar (bij het wisselen van zomer- naar winterbanden en andersom) en heb daardoor mooi gave wielen en roestvrije bevestigingsvlakken op de remmen.
 

Cyrus

Actief lid
[...]
Alleen het linker achterwiel bood dapper weerstand, blijkbaar in 5 jaar niet losgeweest (?) zat ondanks dat het een alu velg is gelemaal vastgekoekt aan de naaf. [...]
spacer.gif

Dat zou dan betekenen dat in 5 jaar tijd ook niet naar remmen, lagers en ophanging is gekeken.. Lijkt mij stug, want dan kun je geen fatsoenlijke APK uitvoeren. En zou mij ook verbazen als je banden er al meer dan 5 jaar onder zitten (dat kun je trouwens zien aan de productiedatum, die in de band staat - al dan niet in code. Via google ben je daar zo achter, als je zoekt naar datumcode + merk en type banden).

Wellicht is het wiel er bij de laatste keer veel te strak opgezet / vastgedraaid, waardoor het zo vast is gaan zitten.
 

Vlaar032

Senior Member
Bedankt voor de reacties allemaal. Nou de remmerij zit er nieuw op, olie nog wel even nieuw in het blok laten doen. EN vanavond de rest van de Bury carkit ontdekt, door met een zaklamp van onder naar boven te schijnen, inderdaad aan de linkerkant van de bijrijder helemaal bovenin. Ik kon dat bekledingspaneel niet los krijgen. 1 Schroefje achterin (torx), dat gaat wel. Een soort klittenband stukje, gaat ook. Twee haken aan de rechter zijkant middenconsole naast radio en aircobediening gingen ook los. Maar in het midden een witte steun die ik niet los kreeg, die zit ergens achter de asbak vast...Dus als iemand nog de gouden tip voor me heeft...Zou mooi zijn, dan ben ik er!
 

Rallye

Forumguru
Toch vreemd dat je een aparte speaker bij de Bury nodig hebt. Bij mij loopt hij gewoon over de voorspeakers van de radio.
 

Cyrus

Actief lid
@vlaar:

Als je de asbak verwijdert en de pookhoes (voorzichtig opwippen met een kunststof of houten wiggetje) dan zie je twee schroeven. Haal je die los, dan komt de halve middenconsole naar boven en kun je er behoorlijk goed bij.
 

Vlaar032

Senior Member
@Rally, daar heb je wel gelijk in. Zal ook voor de zekerheid eens met een wat ouder toestel proberen te koppelen. Op mijn werk liggen er zat.

@Cyrus bedankt voor de info. Daar had ik idd nog niet gekeken. Wel die automaat uit P halen om die asbak eruit te halen haha, daar was ik al wel achter...Gelukkig ben ik geen roker. Hoeft-ie er niet zo vaak uit.
 

Vlaar032

Senior Member
:confused: Ik heb de moed opgegeven vwb de carkit. Ik zag 'm wel zitten maar...Ik durf gewoon niet helemaal die handel te slopen.
En het is niet zo'n mooie CC9060 (Zoals @Rallye) maar de System 8 universal. Met een bluetooth optie. Los kastje met knop wat je in de houder zet.

Ik laat hem er door de inbouwer die ook onze leasewagens doet verwisselen voor een Parrot CK 3100. Met het geluid over de radiospeakers.

En de Bury dan maar op Marktplaats...

En dat is ook al geregeld...De Bury hier-> http://link.marktplaats.nl/573268897
En een Parrot CK3100 zit er nu in.
 
Bovenaan Onderaan