JarnoO2
Lid
Hallo allemaal,
Misschien kunnen jullie helpen mijn probleem.
( Sorry voor het lange verhaal )
25 Feb:
Begin dit jaar ben ik bij TVS engineering geweest omdat ik bij het optrekken trillende koppelings-platen had. Hiervoor was ik al bij de dealer geweest maar ik vertrouwde hun diagnose niet dus ben ik naar TVS gegaan. Daar aangekomen was direct zichtbaar dat de koppeling vrijwel versleten was en heb daar gelijk de DSG software laten aanpassen. Die middag hadden ze ook de motor software aangepast om even te proberen wat het verschil was ( hiervoor moest de ECU er uit om hem te kunnen flashen).
Heb die dag besloten om de motor software nog niet te nemen maar alleen de DSG software.
Maart/April:
+/-30 dagen nadat ik geweest was, kreeg ik storingen met mijn motor mgmt waardoor hij steeds in de noodloop schoot en het "ECP" lampje gaat branden. Dit gebeurt zover ik weet alleen tijdens het starten.
Met behulp van een collega "Happyman" heb ik toen fouten kunnen uitlezen.
Address 01: Engine Labels: 06J-907-115-CDA.clb
Control Module Part Number: 3T0 907 115 G HW: 1Z0 907 115 F
Component and/or Version: 1.8l R4/4V TFSI 0030
Software Coding: 0203000C24070160
Work Shop Code: WSC 39501 001 1048576
VCID: 3561C75F5CB4ADB6775-8060
2 Faults Found:
049409 - No Communication with Transmission Control Module
U0101 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 9
Reset counter: 255
Mileage: 111883 km
Time Indication: 0
Date: 2004.14.18
Time: 18:47:04
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 96.0°C
Temperature: 38.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 12.192 V
000545 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
P0221 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 112137 km
Time Indication: 0
Date: 2004.14.23
Time: 17:57:33
Freeze Frame:
RPM: 2117 /min
Load: 12.9 %
Speed: 80.0 km/h
Temperature: 95.0°C
Temperature: 30.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 13.843 V
April:
28 april had ik een afspraak bij TVS om mijn Koppelingsset te vervangen en toch ook maar de motor software . Ik kreeg pakket korting als ik alles liet doen incl. de koppeling.
Op advies van TVS heb ik de auto toen laten afslepen omdat hij in de noodloop stond en niet mee wilde rijden het hele stuk ( 173KM ) naar TVS.
Zij zouden ook naar de foutmeldingen kijken en eventueel oplossen.
Heb deze week ook een eigen VAG-com kabel besteld.
6 Mei:
Heb ik de auto weer opgehaald en hij schakelde en liep veel lekkerder met de extra PK's.
Ze hadden geen rare dingen gezien tijdens het uitlezen en hadden de fouten gereset.
Ben daarna naar huis gereden en dacht dat mijn probleem opgelost zou zijn.
9 Oktober
De problemen weer terug incl een mogelijk defecte luchtmassa meter.
Deze heb ik zelf vervangen omdat hij niet meer wilde starten zonder extra gas te geven.
Zie bijlage "Fouten Luchtmassa Meter.txt"
Na het vervangen van de LMM hiervan liep deze weer normaal.
Nu heb ik eigenlijk elke 3/4 dagen dat hij in de noodloop schiet met exact de zelfde fouten zoals
ik die had ik maart/april.
Ben vandaag weer bij TVS geweest omdat ik het idee heb dat deze problemen zijn gekomen nadat de ECU er uit is geweest. Ze hebben vandaag alle pinnetjes schoongemaakt en de ECU open gemaakt om deze ook van binnen schoon te maken. Daarna is deze weer dicht gekit en hebben ze een proef rit gemaakt om te kijken of het probleem nog terug komt.
Dit was niet het geval en ben rond 16:00 weer vertrokken richting Rotterdam.
Ik dacht laat ik nog even tanken na 30min onderweg, en ja na het tanken "Ping" ( enginefault Workshop + het ECP lampje ). Heb daarna mijn laptop er aangehangen en TVS gebeld omdat ik exact de zelfde storing kreeg. Zij stelden voor om een afspraak te maken voor verdere diagnose.
Heb de VCDS log van 21 oktober er bij gedaan.
Misschien kunnen jullie helpen mijn probleem.
( Sorry voor het lange verhaal )
25 Feb:
Begin dit jaar ben ik bij TVS engineering geweest omdat ik bij het optrekken trillende koppelings-platen had. Hiervoor was ik al bij de dealer geweest maar ik vertrouwde hun diagnose niet dus ben ik naar TVS gegaan. Daar aangekomen was direct zichtbaar dat de koppeling vrijwel versleten was en heb daar gelijk de DSG software laten aanpassen. Die middag hadden ze ook de motor software aangepast om even te proberen wat het verschil was ( hiervoor moest de ECU er uit om hem te kunnen flashen).
Heb die dag besloten om de motor software nog niet te nemen maar alleen de DSG software.
Maart/April:
+/-30 dagen nadat ik geweest was, kreeg ik storingen met mijn motor mgmt waardoor hij steeds in de noodloop schoot en het "ECP" lampje gaat branden. Dit gebeurt zover ik weet alleen tijdens het starten.
Met behulp van een collega "Happyman" heb ik toen fouten kunnen uitlezen.
Address 01: Engine Labels: 06J-907-115-CDA.clb
Control Module Part Number: 3T0 907 115 G HW: 1Z0 907 115 F
Component and/or Version: 1.8l R4/4V TFSI 0030
Software Coding: 0203000C24070160
Work Shop Code: WSC 39501 001 1048576
VCID: 3561C75F5CB4ADB6775-8060
2 Faults Found:
049409 - No Communication with Transmission Control Module
U0101 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 9
Reset counter: 255
Mileage: 111883 km
Time Indication: 0
Date: 2004.14.18
Time: 18:47:04
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 96.0°C
Temperature: 38.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 12.192 V
000545 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
P0221 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 112137 km
Time Indication: 0
Date: 2004.14.23
Time: 17:57:33
Freeze Frame:
RPM: 2117 /min
Load: 12.9 %
Speed: 80.0 km/h
Temperature: 95.0°C
Temperature: 30.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 13.843 V
April:
28 april had ik een afspraak bij TVS om mijn Koppelingsset te vervangen en toch ook maar de motor software . Ik kreeg pakket korting als ik alles liet doen incl. de koppeling.
Op advies van TVS heb ik de auto toen laten afslepen omdat hij in de noodloop stond en niet mee wilde rijden het hele stuk ( 173KM ) naar TVS.
Zij zouden ook naar de foutmeldingen kijken en eventueel oplossen.
Heb deze week ook een eigen VAG-com kabel besteld.
6 Mei:
Heb ik de auto weer opgehaald en hij schakelde en liep veel lekkerder met de extra PK's.
Ze hadden geen rare dingen gezien tijdens het uitlezen en hadden de fouten gereset.
Ben daarna naar huis gereden en dacht dat mijn probleem opgelost zou zijn.
9 Oktober
De problemen weer terug incl een mogelijk defecte luchtmassa meter.
Deze heb ik zelf vervangen omdat hij niet meer wilde starten zonder extra gas te geven.
Zie bijlage "Fouten Luchtmassa Meter.txt"
Na het vervangen van de LMM hiervan liep deze weer normaal.
Nu heb ik eigenlijk elke 3/4 dagen dat hij in de noodloop schiet met exact de zelfde fouten zoals
ik die had ik maart/april.
Ben vandaag weer bij TVS geweest omdat ik het idee heb dat deze problemen zijn gekomen nadat de ECU er uit is geweest. Ze hebben vandaag alle pinnetjes schoongemaakt en de ECU open gemaakt om deze ook van binnen schoon te maken. Daarna is deze weer dicht gekit en hebben ze een proef rit gemaakt om te kijken of het probleem nog terug komt.
Dit was niet het geval en ben rond 16:00 weer vertrokken richting Rotterdam.
Ik dacht laat ik nog even tanken na 30min onderweg, en ja na het tanken "Ping" ( enginefault Workshop + het ECP lampje ). Heb daarna mijn laptop er aangehangen en TVS gebeld omdat ik exact de zelfde storing kreeg. Zij stelden voor om een afspraak te maken voor verdere diagnose.
Heb de VCDS log van 21 oktober er bij gedaan.