Octavia 1.8TSI DSG7 Combi ECU probleem??

oco1979

Forumguru
Gasklep vervuild
gaspedaal kan ook,inwendige slijtage op,werkt meestal met een glijdendeweerstand;
bekijk via parameters eens jre gaspedaalsensor.
Kan je met motor uit ook zien.
mogelijks kan je positie van gaspedaal en gasklep zien
gaspedaal zal je 2 signalen zien
ene die van 0 naar 100procent
ene van 100 naar 0
Die signalen moeten gelijklopend zijn.

Ik zal morgen eens deze waardes is bekijken. Zal morgen de uitkomst laten weten.

M.b.t. het gasklephuis, deze heb ik in de week voor het vervangen van de LMM gecontroleerd en voorzichtig schoongemaakt. Hij zag er toen eigenlijk al brandschoon uit.
**Heb wel de stekker laten zitten omdat je die daarna anders weer moet inleren.**

De bedrading naar het gasklephuis is door de dealer zelf ook nog gecontroleerd/doorgemeten, maar daar moet je natuurlijk maar vanuit gaan.

Laatst bewerkt:
Laat hem eerst eens origineel maken door je tuner, dan kun je zien of het aan de tuning ligt. Foutcode heef betrekking op je MAP sensor.

Het was even rustig op de lijn...
Heb afgelopen dinsdag de accu door laten meten en daar was de voltage vonden ze wat laag en de start capaciteit was niet meer in orde.

Heb een nieuwe accu er in gezet en het ging sinds dinsdag was het eigenlijk nog probleem loos.
Tot ik net naar huis reed en weer "ping" hoorde. Heb gelijk de laptop er aan gehangen en kreeg alleen de "Angle sensor 2 for trottle". Heb de fout maar gereset en reed weer normaal.

Zit te denken of het misschien het gaspedaal kan zijn ??

ertromp

Forumguru
Toch maar eens die hele set G188, G187 en G186 klep doormeten of daar juiste waardes zijn.
Wellicht is je inlaatspruitstuk behoorlijk vervuild

Zucht, ik heb ook een 2009 Octavia Combi 1.8 TSI met 4x4 en een handmatige versnelling.
Bij mij moest, nadat er eerst een tijdlang onduidelijke storingen waren geweest met het morormanagement, uiteindelijk de distributieketting en alles wat daar verder mee tre maken had vervangen worden voor € 1700.
Mijn distributieketting was een tandje overgeslagen en alles was van tijd af, met noodloop als gevolg. Uitlezen gaf van alles als mogelijke oorzaak, maar niet dat de distruibutieketting versprongen was.
Dit klinkt niet heel prettig. Van harte sterkte. Mijn Octavia is toch kwalitatief een stuk minder van kwaliteit dan ik aanvankelijk dacht, toen ik nog een tevreden Skodarijder was.

Die G188, G187 en G186 zijn onderdeel van je gasklephuis toch?
Gaspedaal vervangen zal dus niet helpen?
Als ik zo bij gerritspeek lees hebben ze het daar ook nog over Lambda-sensoren.

Laatst bewerkt:

Thokozanoah

Forumguru
@Thokozanoah Waarom was bij jou je gasklephuis vervangen eigenlijk?
Bij plots accelereren op de snelweg lichtte het motorlampje (met vermelding in display "engine fault") op, na stopzetten en weer starten ging de motor in de noodloop, auto afgesleept, uitgelezen en gerepareerd in Duitsland. Ben niet op de hoogte van de foutcode(s).

Vandaag nog even verder aan het zoeken geweest met mijn collega en na veel lezen en zoeken zagen we op gerrit speek een interessant iets.

Het gasklephuis inleren nadat de accu of ECU er uit is geweest.
Nu heb ik deze stappen uit gevoerd alleen heb ik nog een vraag er over.
Sensor 1 ( G187 ) is stationair 11,7 %
Sensor 2 ( G188 ) is stationair 84.4 %

Heb ook een log gemaakt tijdens een korte rit en daar is het eigenlijk het zelfde.
Alle waardes komen gemiddels rond de 94 t/m 96% uit.

Aan gezien ze tegengesteld meten zou je verwachten dat deze 2 waardes opgeteld 100% moet zijn.
Is dat ook zo? Ross-tech heeft op youtube een filmpje over het inleren hiervan en daar zijn de waardes opgeteld 100.

Misschien dat de G188 niet meer lekker is, dus gasklephuis vervangen ??

Ties123

Nieuw lid
Hallo jarno, zie dat dit al ff geleden is. Ik hoop dat je dit zult lezen en hier evt op zou kunnen reageren. Ik zit namelijk met het zelfde probleem….

Hoe is dit uit eindelijk opgelost bij je? Wat was de boosdoener? Zit zelf met mn handen in het haar en heb zowat alles al geprobeerd….

Gr Ties

Canon-Eye

Forumguru
Ik hoop dat je dit zult lezen en hier evt op zou kunnen reageren.
Die kans is niet groot, aangezien (1) @JarnoO2 voor het laatst actief was op 29-07-2020 en (2) zijn nickname niet in het popuplijstje verscheen toen ik die intikte met @ ervoor (wat de manier is om iemand's aandacht te trekken). Dus die bestaat mogelijk niet meer.

Ties123

Nieuw lid
Pfff dat is jammer… is er een andere mogelijkheid om op de een of andere manier contact op te nemen? Email adres of dergelijke? Mvg

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt proberen om een conversatie met hem te starten: klik op zijn avatar en vervolgens op "start een privé conversatie".
Als je héél veel geluk hebt, dan had hij de foruminstellingen zo staan dat hij dan met een mailtje wordt gewaarschuwd. Maar reken nergens op, dan kan het hoogstens meevallen...
En misschien kun je tussen de bedrijven door jezelf even voorstellen in het meet en greet gedeelte van het forum. Wordt wel gewaardeerd...

Bovenaan Onderaan