Denk nou even logisch na. Zelfs de sloomste TT rijdt rondjes om een 1.9TDI. Je kan toch niet serieus denken dat die TT vol gas gaf.
Ow, ik zat vandeweek achter een SL55 AMG en kon hem gewoon bijhouden! Ik weet echt zeker dat hij vol gas gaf!!!
En dat allemaal nog wel in de file!!
Denk nou even logisch na. :aangenaam:
Met een Ferrari sta je in diezelfde file ook stil... :407:
M.a.w. al die power, daar schiet je (letterlijk) niks mee op.
Het is, denk ik, zelfs nog extremer.
Had vroeger een directeur, die reed in een Audi Coupe Quattro (full options, niet snelheidsgelimiteerd). Als we alletwee vertrokken vanuit Amsterdam naar Zwitserland (deden we regelmatig ivm werkzaamheden daar ter plekke), dan was ik er vrijwel iedere keer sneller met mijn Golfje TDI dan hij in z'n Quattro!
Wat was namelijk het geval:
Zijn tank was razendsnel leeg (hoog verbruik!) en het rijden in die stuiterauto was behoorlijk vermoeiend. Ik zette mijn TDItje op de cruise control, zo rond de 180-190km/h en zoefde maar door. (hoefde slechts 1 x te tanken onderweg).
Maar al dat gasgeven, optrekken en afremmen met die Quattro leverde een verbruik op van rond de 1 op 4 (!), terwijl ik 1 op 15 haalde.
Let wel, dit was meer dan 10 jaar geleden, toen je ook in Duitsland flink kon doorrijden.
Eindresultaat was wel dat dat Golfje er sneller (en zuiniger) was dan dat brute krachtmonster. Bovendien stapte ik nog redelijk fit uit, maar uit de Quattro was je gesloopt.
Inderdaad op een circuit is zo'n geweldenaar prachtig, maar op de openbare weg is het zo zonde van al die brute kracht...