Octavia 2 Facelift pas leverbaar in Februari / Maart

KaleFietsbel

Actief lid
Ik zie net dat de O2 FL Elegance Business Line opeens D label heeft gekregen. Wij mogen tot en met C label leasen. Nou, lekker dan!
 

LenK

Forumguru
Ik ben het helemaal niet eens met dat milieu geneuzel maar als Skoda niet snel met name ook bij de Fabia met groenere labels komt dan kost dat echt wel verkopen.
En als de Octavia, een leasebak pur-sang, niet meer geleased wordt....
 

KaleFietsbel

Actief lid
Ik zie net dat de O2 FL Elegance Business Line opeens D label heeft gekregen. Wij mogen tot en met C label leasen. Nou, lekker dan!

Ik heb nog verder lopen zoeken. Een Elegance valt in C, een Elegance Business Line in D.

Als je de Elegance aankleedt als Business Line is tie weliswaar enkele duizenden euro's duurder dan de Business Line, maar hij valt nog steeds in C.

Kost me wel 50 euro per maand meer in de lease.

De logica ontgaat me trouwens wel helemaal van die labels in dit verhaal. Alle berekeningen overigens als O2 FL Combi 2.0 TDi 140 pk.
 

breef

Lid
Vrijdag bezig geweest om een collega te helpen met het uitzoeken van een Octavia, marketing technisch is het hopeloos! Brengen ze een leuke Ambition business op de markt, kun je er gewoon niks meer qua opties aan toevoegen, zo wou mijn collega graag chromen dakrails en de RSAP carkit icm een bolero... niet mogelijk!

Uiteindelijk stuk of 5 offerte's laten toekomen van verschillende combinaties, blijkt een gewone 1.9 TDI elegance met wat opties maar een tientje duurder dan een ambition businessline met een stuk minder opties... Maar dat komt omdat de dealer maar iets van 8% marge heeft op een businessline tegenover 15% op een normale uitvoering.

Enige nadeel wat hij heeft nu is bijtelling betalen over een auto die 2500,- duurder is
 

octofreak

Actief lid
Ik heb nog verder lopen zoeken. Een Elegance valt in C, een Elegance Business Line in D.

Als je de Elegance aankleedt als Business Line is tie weliswaar enkele duizenden euro's duurder dan de Business Line, maar hij valt nog steeds in C.

Kost me wel 50 euro per maand meer in de lease.

De logica ontgaat me trouwens wel helemaal van die labels in dit verhaal. Alle berekeningen overigens als O2 FL Combi 2.0 TDi 140 pk.

Vreemd idd, volgens mij was de 2.0 TDi 140 pk altijd categorie C. van D was pas sprake bij een automaat...
 

Tallguy

Forumguru
Was net bij de dealer ivm een motorstoring aan mijn O2 (motortje EPG-klep schijnt kaduuk te zijn). Heb meteen de nwe O2 even kunnen bekijken.

- Ander stuur
- Daglicht in de mistlamp verwerkt
- zijkant van de koplampen hebben het woord "Octavia" in het glas/plastic
- Bumper lijkt sterk op de van de RS
- Andere climatronic
- Andere velgen
- grotere spiegels buiten (zoals de S2 ze heeft). Die zijn bij de Elegance ook inklapbaar (zoals de S2 heeft)
- Achterkant binnenspiegel is nu zwart ipv beige
- Stootrand op de deuren (buitenkant) is niet meer zwart maar standaard meegespoten in kleur.
- Geen "anti-viagra" uitlaat, maar recht naar achteren (met sierstukjes)
- Sierstrippen interieur zijn nu brushed aluminiumkleur
- Onderhuids schijnt er 't een en ander qua veiligheid te zijn verbeterd.
- van de zomer krijgt de lichtere diesel de commonrail. De 2.0 blijft voorlopig de PD houden.
- Antenne is zoals bij de S2
- Witte verlichting dashboard (bij klokkenhuis)

Voor de rest niet veel anders zo te zien.
 

Hetzer

Forumguru
was net bij de dealer ivm een motorstoring aan mijn o2 (motortje epg-klep schijnt kaduuk te zijn). Heb meteen de nwe o2 even kunnen bekijken.

- ander stuur
- daglicht in de mistlamp verwerkt
- zijkant van de koplampen hebben het woord "octavia" in het glas/plastic
- bumper lijkt sterk op de van de rs
- andere climatronic
- andere velgen
- grotere spiegels buiten (zoals de s2 ze heeft). Die zijn bij de elegance ook inklapbaar (zoals de s2 heeft)
- achterkant binnenspiegel is nu zwart ipv beige
- stootrand op de deuren (buitenkant) is niet meer zwart maar standaard meegespoten in kleur.
- geen "anti-viagra" uitlaat, maar recht naar achteren (met sierstukjes)
- sierstrippen interieur zijn nu brushed aluminiumkleur
- onderhuids schijnt er 't een en ander qua veiligheid te zijn verbeterd.
- van de zomer krijgt de lichtere diesel de commonrail. De 2.0 blijft voorlopig de pd houden.
- antenne is zoals bij de s2
- witte verlichting dashboard (bij klokkenhuis)

voor de rest niet veel anders zo te zien.

en wat vind jij er persoonlijk van, onder de indruk of niet?
 
Ik heb de nieuwe gisteren in detail kunnen bekijken op het autosalon te Brussel. De facelift is best mooi, maar ik vind de verschillen met de vorige toch maar details, niet eens noodzakelijk verbeteringen. Eigenlijk blijft het dezelfde auto. Onder de indruk was ik wel van de Superb! Dat is ongelooflijke waar voor je geld en veel mooier in het echt dan op foto.
 

Bakkertje

Forumguru
Vrijdag bezig geweest om een collega te helpen met het uitzoeken van een Octavia, marketing technisch is het hopeloos! Brengen ze een leuke Ambition business op de markt, kun je er gewoon niks meer qua opties aan toevoegen, zo wou mijn collega graag chromen dakrails en de RSAP carkit icm een bolero... niet mogelijk!

Dit was ook zo bij de superb. Daar heb ik vorig jaar in juli naar gekeken. Ik wilde voor een greenline gaan, maar daar kon je toen ook niks bij bestellen. Een dimmende binnespiegel alleen in combi met Xenon bijvoorbeeld..

Later is dat wel aangepast, nu is er meer mogelijk (nog lang niet alles overigens)

Mijn leasebedrag kwam toen op 1150 uit vs 938 voor een O2 EAB, de keuze was toen snel gemaakt (mijn budget was 844 euro en de rest mocht ik zelf bijleggen).
 

breef

Lid
Dit was ook zo bij de superb. Daar heb ik vorig jaar in juli naar gekeken. Ik wilde voor een greenline gaan, maar daar kon je toen ook niks bij bestellen. Een dimmende binnespiegel alleen in combi met Xenon bijvoorbeeld..

Later is dat wel aangepast, nu is er meer mogelijk (nog lang niet alles overigens)

Mijn leasebedrag kwam toen op 1150 uit vs 938 voor een O2 EAB, de keuze was toen snel gemaakt (mijn budget was 844 euro en de rest mocht ik zelf bijleggen).

Dat zijn flinke bedragen, je moet ook flink rondshoppen tussen dealers en leasebedrijven als je hier vrije keus in hebt!

Ik weiger om geld bij te leggen op het leasebedrag omdat de bijtelling al hoog genoeg is, ik heb wel 8 offerte's gehad vanuit allemaal verschillende dealers en leasemij's en het verschil tussen de goedkoopste en duurste was 110 euro(!) (ex brandstof en assurantien leasen wij)

Zo heb ik toch nog een superb2 170pk kunnen leasen voor precies het max leasebedrag, voor mij collega met een lager leasebedrag hetzelfde, na flink rondshoppen toch nog een O2 elegance precies op de rand van zijn max.
 

Bakkertje

Forumguru
We hebben niet zo heel veel keuze, ik kan inderdaad dealers rechtstreeks benaderen, maar uiteindelijk gaat alles via ING of Leaseplan. Die gooien zo 50 euro op het leasebedrag als je niet via hun besteld. Ik begreep van de dealers dat ze daardoor niet echt concurrenrend te werk kunnen gaan. (dat is wat ze mij vertellen natuurlijk)

Onze leasebedragen zijn gebaseerd op 40.000 km per jaar, 48 maanden, inclusief brandstofvoorschot. Verder het meest luxe pakket, € 135 eigen risico, enz..
Ik had de pech om te mogen bestellen toen de brandstof enorm duur was. Als ik nu opnieuw zou mogen besteleln zit een S2 er waarschijnlijk wel in. Ook omdat de restwaarde nu beter bekend is van de S2 (wat volgens mij gewoon relateerd wordt aan de vraag naar de auto..)
 
S

superbII

We hebben niet zo heel veel keuze, ik kan inderdaad dealers rechtstreeks benaderen, maar uiteindelijk gaat alles via ING of Leaseplan. Die gooien zo 50 euro op het leasebedrag als je niet via hun besteld. Ik begreep van de dealers dat ze daardoor niet echt concurrenrend te werk kunnen gaan. (dat is wat ze mij vertellen natuurlijk)

Onze leasebedragen zijn gebaseerd op 40.000 km per jaar, 48 maanden, inclusief brandstofvoorschot. Verder het meest luxe pakket, € 135 eigen risico, enz..
Ik had de pech om te mogen bestellen toen de brandstof enorm duur was. Als ik nu opnieuw zou mogen besteleln zit een S2 er waarschijnlijk wel in. Ook omdat de restwaarde nu beter bekend is van de S2 (wat volgens mij gewoon relateerd wordt aan de vraag naar de auto..)

ICT bedrijf in Bilthoven Bakkertje?
 
Bovenaan Onderaan