KaleFietsbel
Actief lid
Ik zie net dat de O2 FL Elegance Business Line opeens D label heeft gekregen. Wij mogen tot en met C label leasen. Nou, lekker dan!
Ik zie net dat de O2 FL Elegance Business Line opeens D label heeft gekregen. Wij mogen tot en met C label leasen. Nou, lekker dan!
da's klote... dan toch maar de S-Max of Insignia?
De Fabia zit toch al bij de 20% bijtelling?
Ik zie net dat de O2 FL Elegance Business Line opeens D label heeft gekregen. Wij mogen tot en met C label leasen. Nou, lekker dan!
Ik heb nog verder lopen zoeken. Een Elegance valt in C, een Elegance Business Line in D.
Als je de Elegance aankleedt als Business Line is tie weliswaar enkele duizenden euro's duurder dan de Business Line, maar hij valt nog steeds in C.
Kost me wel 50 euro per maand meer in de lease.
De logica ontgaat me trouwens wel helemaal van die labels in dit verhaal. Alle berekeningen overigens als O2 FL Combi 2.0 TDi 140 pk.
was net bij de dealer ivm een motorstoring aan mijn o2 (motortje epg-klep schijnt kaduuk te zijn). Heb meteen de nwe o2 even kunnen bekijken.
- ander stuur
- daglicht in de mistlamp verwerkt
- zijkant van de koplampen hebben het woord "octavia" in het glas/plastic
- bumper lijkt sterk op de van de rs
- andere climatronic
- andere velgen
- grotere spiegels buiten (zoals de s2 ze heeft). Die zijn bij de elegance ook inklapbaar (zoals de s2 heeft)
- achterkant binnenspiegel is nu zwart ipv beige
- stootrand op de deuren (buitenkant) is niet meer zwart maar standaard meegespoten in kleur.
- geen "anti-viagra" uitlaat, maar recht naar achteren (met sierstukjes)
- sierstrippen interieur zijn nu brushed aluminiumkleur
- onderhuids schijnt er 't een en ander qua veiligheid te zijn verbeterd.
- van de zomer krijgt de lichtere diesel de commonrail. De 2.0 blijft voorlopig de pd houden.
- antenne is zoals bij de s2
- witte verlichting dashboard (bij klokkenhuis)
voor de rest niet veel anders zo te zien.
en wat vind jij er persoonlijk van, onder de indruk of niet?
Vrijdag bezig geweest om een collega te helpen met het uitzoeken van een Octavia, marketing technisch is het hopeloos! Brengen ze een leuke Ambition business op de markt, kun je er gewoon niks meer qua opties aan toevoegen, zo wou mijn collega graag chromen dakrails en de RSAP carkit icm een bolero... niet mogelijk!
Dit was ook zo bij de superb. Daar heb ik vorig jaar in juli naar gekeken. Ik wilde voor een greenline gaan, maar daar kon je toen ook niks bij bestellen. Een dimmende binnespiegel alleen in combi met Xenon bijvoorbeeld..
Later is dat wel aangepast, nu is er meer mogelijk (nog lang niet alles overigens)
Mijn leasebedrag kwam toen op 1150 uit vs 938 voor een O2 EAB, de keuze was toen snel gemaakt (mijn budget was 844 euro en de rest mocht ik zelf bijleggen).
We hebben niet zo heel veel keuze, ik kan inderdaad dealers rechtstreeks benaderen, maar uiteindelijk gaat alles via ING of Leaseplan. Die gooien zo 50 euro op het leasebedrag als je niet via hun besteld. Ik begreep van de dealers dat ze daardoor niet echt concurrenrend te werk kunnen gaan. (dat is wat ze mij vertellen natuurlijk)
Onze leasebedragen zijn gebaseerd op 40.000 km per jaar, 48 maanden, inclusief brandstofvoorschot. Verder het meest luxe pakket, € 135 eigen risico, enz..
Ik had de pech om te mogen bestellen toen de brandstof enorm duur was. Als ik nu opnieuw zou mogen besteleln zit een S2 er waarschijnlijk wel in. Ook omdat de restwaarde nu beter bekend is van de S2 (wat volgens mij gewoon relateerd wordt aan de vraag naar de auto..)