Octavia 2 in het oranje?

Bastiaan

Nieuw lid
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een nieuwe auto en bovenaan het verlanglijstje staat een Octavia 2 combi. Nu kom ik er net eentje op autotrader tegen en dat is eigenlijk te mooi om waar te zijn.

2 liter diesel met DSG bak en 110.000 op de teller voor nog geen 17.000 euro.

media

Nu zijn er een aantal dingen die voor m'n gevoel erg raar zijn. Die kleur lijkt me niet standaard. Het lijkt haast wel een auto van de Rabobank wielrenploeg. Verder staat ie bij een bedrijf waar geen website van te vinden is verder.

Het kleurtje staat me op zich niet tegen, dus dat zou geen reden zijn om niet te gaan kijken.
Wat is jullie mening over de auto? Snel gaan kijken of bekruipt ook jullie het gevoel dat er het één en ander niet klopt?

De hele link naar de auto kreeg ik wel geplaatst, maar die is veel te lang. Als je bij www.autotrader.nl zoekt op een octavia uit 2005 diesel automaat, dan hab je hem zo te pakken.

redfoxert

Senior Member
Heel erh .... apart :)

En je weet zeker dat je opvalt in zo'n ding. Alleen wil je dr voor de komende paar jaar in rondrijden is de vraag. Als je hem wilt hebben dan zou ik gewoon gaan kijken (mits in de buurt natuurlijk) en eventueel de addertjes proberen te ontdekken. Wellicht kan je nog wel de reclame stickers op de lak ontwaren als die er al op gezeten hebben. Standaard is de kleur in ieder geval inderdaad niet :)

Hmmm, de omschrijving is ook dubieus .... 19" LM velgen ? Op de foto lijkt me dat niet hoor. En de foto van het interieur ... de bestuurdersstoel is de zitting van kapot. Leer is gescheurd in de naad.

Meer als dat kan ik zo snel niet ontdekken in ieder geval.

Lucky Loek

Nieuw lid
Bastiaan,

op de derde foto kan je volgens mij zien dat de auto eerst zilver was. De velgen zijn 17" Pegasus velgen. Deze auto's (drie stuks) zijn reeds eerder door het Forum gesignaleerd. Toen werd er vanuit gegaan dat het inderdaad Rabobank-auto's waren.
Succes.

Da's zeker te weten een ex rabobank auto en heeft die kilometers gereden tussen o.a. de wielrenners.
Hoeft niets mis mee te zijn, maarja... oranje??!!

Hetzer

Forumguru
Ik vind hem helemaal top in deze kleur, lekker sportief net zoals de FOCUS ST

Bijlagen

• 174fdaccea7c1a7b9f01ddd762bad207.jpg
    174fdaccea7c1a7b9f01ddd762bad207.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 43

ad5000

Actief lid
Je zult de auto gewoon eens goed van dichtbij moeten bekijken...
Uit eerder forum onderzoek is gebleken dat een van de drie rabo auto's als zwart bij de RDW te boek staat. Grote kans dat ook deze een afwijkende basiskleur heeft. In ieder geval is de binnenkant van de B-stijl niet oranje (wit of grijs, zie foto).

Wat mij nieuwsgierig maakt is hoe "goed" de auto is gespoten...
De stootstrips e.d. zijn wel meegespoten, maar wat als er eentje vervangen moet worden (er zit vast nog de originele kleur onder).

Mijn keus zou zijn een subtentieel bedrag van de prijs af onderhandelen en de auto in zijn originele kleur terugbrengen!

Bijlagen

• O2 rabo.jpg
    O2 rabo.jpg
    37 KB · Weergaven: 77

Bastiaan

Nieuw lid
Dat het een Rabobank auto is geweest had ik inmiddels ook al verzonnen. Sterker nog... Ik denk dat ik er zelfs een foto van gevonden heb.
De linker auto op deze foto:

2007proteam.jpg

Al lijkt op de foto's het eerste getal 80 te zijn, maar dat is volgens de RDW database een identieke auto.

Een vriend van me werkt bij de RDW. Wellicht dat ik met hem eens een kijkje ga nemen bij de auto. Hij heeft een stuk meer kijk op auto's dan ik. Ik vind het namelijk een beetje vaag dat ie bij een schadeherstelbedrijf lijkt te staan. Voor hetzelfde geld is ie compleet aan prut gereden en weer opgelapt.

Wel vaag dat ze beweren dat de auto op 19 inch staat. Ik vond ze ook al kleiner lijken en dat werd hier boven dus bevestigd.

Roel

Lid
Je zou inderdaad de auto van dichtbij moeten bekijken. De vraagprijs is laag, maar zoals al terecht wordt opgemerkt:
- het hele peloton heeft aangehangen (met de trappers tegen de zijkant
- de originele kleur is grijs / zilver: wat is nog meer niet overgespoten
- de auto is twee keer de Tour / Giro / Ronde van Spanje / etc. in gegaan en heeft met lage snelheid (de renners gaan niet zo snel bergop) diverse beklimmingen gedaan, wat een motor niet zo lekker vindt.

Maar, origineel en goedkoop is ie wel....
Laat eens wat horen als de Rabo mobiel hebt gezien.

Lars

Lid
Nog een aandachtspuntje is even goed kijken hoe ze de gaten in de zijschermen hebben dichtgemaakt waar de antenne's hebben gezeten, dit ook i.v.m. de eventuele later optredende corrosie.

Vacaro

Senior Member
Vermits de stootstrips ook dezelfde kleur hebben, zou het dan niet kunnen zijn dat het gewoon een folie is die erover aangebracht is. Dan is het handig om terug originele kleur terug te hebben, met fohn blazen en folie kun je er zo af strippen. Deze folies worden wel meer voor reclame op auto's gebruikt, dus mss hier ook en valt alles nog wel mee, geen krassen,folie diende als dikke beschermlaag. In ieder geval veel succes bij eventuele aankoop.

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een nieuwe auto en bovenaan het verlanglijstje staat een Octavia 2 combi. Nu kom ik er net eentje op autotrader tegen en dat is eigenlijk te mooi om waar te zijn.

2 liter diesel met DSG bak en 110.000 op de teller voor nog geen 17.000 euro.

media

Nu zijn er een aantal dingen die voor m'n gevoel erg raar zijn. Die kleur lijkt me niet standaard. Het lijkt haast wel een auto van de Rabobank wielrenploeg. Verder staat ie bij een bedrijf waar geen website van te vinden is verder.

Het kleurtje staat me op zich niet tegen, dus dat zou geen reden zijn om niet te gaan kijken.
Wat is jullie mening over de auto? Snel gaan kijken of bekruipt ook jullie het gevoel dat er het één en ander niet klopt?

De hele link naar de auto kreeg ik wel geplaatst, maar die is veel te lang. Als je bij www.autotrader.nl zoekt op een octavia uit 2005 diesel automaat, dan hab je hem zo te pakken.

Volgens mij zouden ze de foto bewerkt kunnen hebben een en ander lijkt mij niet werkelijk.

LenK

Forumguru
Vermits de stootstrips ook dezelfde kleur hebben, zou het dan niet kunnen zijn dat het gewoon een folie is die erover aangebracht is. Dan is het handig om terug originele kleur terug te hebben, met fohn blazen en folie kun je er zo af strippen. Deze folies worden wel meer voor reclame op auto's gebruikt, dus mss hier ook en valt alles nog wel mee, geen krassen,folie diende als dikke beschermlaag. In ieder geval veel succes bij eventuele aankoop.
Als het folie was en er gemakkelijk afging dan zouden het vast wel gedaan hebben.
Heb ook weleens van latex verf gehoord, die er ook zonder sporen af te halen is. Hoeveel werk dat is weet ik niet.

De prijs van de auto is zeer schappelijk (alleen door de kleur?), vergelijk maar eens met die 1.9DSG die je bij Autotrader op dezelfde pag tegenkomt. 90k gereden en 1,5 keer zo duur, maar misschien minder afgeragd.

Bij interesse gaan kijken en rijden lijkt me.

japiejo5

Actief lid
wat kan er nou feitelijk mee mis zijn? Kijk m goed na...doe anders een anwb keuring voor 250 euro....als jij de kleur mooi vindt,..gewoon doen!

Ben je iedergeval uniek op het forum! ;)

Ik vind het een fantastische kleur! Als ik dit kon kiezen reed ik nu in een oranje RS en niet in een Candy White. Ik zou er in elk geval geen problemen mee hebben. Dat je Skoda rijdt vinden de meesten toch al raar. Dat het een oranje Skoda is zal dan weinig verschil uitmaken ;)

Rallye

Forumguru
Als de kleur je bevalt, zou je het kunnen doen. Je zult alleen wel moeite hebben de auto over een paar jaar weer kwijt te raken. Afrijden dus!!

Bastiaan

Nieuw lid
Ik probeer nu al een paar dagen te bellen, maar krijg steeds een in gesprek toon. Gisteravond kreeg ik even de melding dat het nummer tijdelijk niet bereikbaar was. Het verhaal wordt dus niet duidelijker zo. Waarschijnlijk gaan m'n vriendin en ik morgen gewoon even kijken. Gaan we daarna wel door naar Ouwehands Dierenpark en zijn we niet voor niets in Rhenen.

Ik ben trouwens de auto van de Rabobank foto (82-RG-VZ) ook nog tegengekomen. Hij staat in Spijkenisse in z'n orginele zilveren kleur:

http://partner.autoscout24.nl/partner/skoda/dut/detail.asp?ts=5166389&id=suokhitxeq4

of deze:

http://partner.autoscout24.nl/partner/skoda/dut/detail.asp?ts=5171130&id=skekritpegh

Ze hebben namelijk voor allebei dezelfde foto's gebruikt.

redfoxert

Senior Member
Dan zou je toch verwachten dat dat oranje er nog vrij makkelijk vanaf gaat. Of in ieder geval bijna denken. Tenzij de hele auto opnieuw gespoten is natuurlijk maar zou je er dan nog bijna 24 mille voor neer willen leggen ? imo blijft het dan toch een "schade" auto.

Frankie

Actief lid
Dat het een Rabobank auto is geweest had ik inmiddels ook al verzonnen. Sterker nog... Ik denk dat ik er zelfs een foto van gevonden heb.
De linker auto op deze foto:

2007proteam.jpg

Al lijkt op de foto's het eerste getal 80 te zijn, maar dat is volgens de RDW database een identieke auto.

Een vriend van me werkt bij de RDW. Wellicht dat ik met hem eens een kijkje ga nemen bij de auto. Hij heeft een stuk meer kijk op auto's dan ik. Ik vind het namelijk een beetje vaag dat ie bij een schadeherstelbedrijf lijkt te staan. Voor hetzelfde geld is ie compleet aan prut gereden en weer opgelapt.

Wel vaag dat ze beweren dat de auto op 19 inch staat. Ik vond ze ook al kleiner lijken en dat werd hier boven dus bevestigd.

Wat zien die kopjes van sommigen op deze foto er raar uit !?!?! lijkt wel geshopped... En waar zijn de gaten van die antennes gebleven op die auto dan !?

Bovenaan Onderaan