Octavia 2 rs tdi ombouwen naar 4x4

skodaboy

Forumguru
De auto is voor en na het tunen op de bank geweest
Voor het tunen had die 176 pk en 385 nm kopel
Daarna heb ik het roetfilter gedemonteerd(inverband met problemen) en heeft die hem getuned
Hij is toen verder gegaan als het boekje (ivb met geen weerstand roetfilter) nu heeft die 462nm koppel en 223 pk op de bank
Moet tuis nog ergens de uitdraai hebben maar weet niet meer waar

mooie waarde voor het tunen en ook een mooi eind resultaat..:D

omdat je 'problemen' hebt om die 223 pk deftig op de weg te krijgen of te houden
zou ik toch eens overleggen met jou tuner om de wagen in het begin/de lagere versnellingen wat minder koppel te geven en het max koppel 'hoger' weg te werken..;)

Schippersss

Forumguru
Ben wel benieuwd naar de uitdraai van deze wagen. Ben bang dat het koppel abrupt erin komt en direct naar zijn max gaan en daarna helemaal niet meer. De bekendere tuners in de vag scène, doen het verloopt er langzaam erin laten komen op de bak te sparen en het vermogen kwijt te kunnen. Vaak lijkt hij dan snel maar na snel pieken zakt hij helemaal weer in.

CDK

Forumguru
@sander eigenraam, technisch is het mogelijk, alleen moet er veel kennis, handigheid, geld en tijd aanwezig zijn. De elektronische aansturing gaat de grootste uitdaging worden. TVS Engineering in Varsseveld heeft voor een stage project voor de jonkies van de technische school een Golf 2 voorzien van Quattro en een W12 blok, is uiteraard een meerjaren project, maar het bewijst dat het kan. ;)

ik ga kijken of ik gebruikte onderdelen kan krijgen en uitoekken hoe zoon haldex diff word aan gestuurd
ik ben niet van plan om mijn auto terug te laten tunen of te laten aan passen zodat het vermogen later in komt daar word het niet beter van
het probleem is ook aan wezig als ik in zijn 4 rij en gewoon rustig boven de 2000 toeren rij en dan vol gas geef dan wil die met nat weer ook spinnen dat ga je dan niet oplossen met het vermogen later er pas in te laten komen
dan heeft het hele diesel koppel geen zin meer deze diesel kan vanaf 2000 toeren makkelijk zijn max koppel halen dus dam moet de rest daar ook tegen kunnen
als ik wil dat die nie aprupt in grijpt dan geef ik wel minder gas

Schippersss

Forumguru
Met alleen een haldex ben je er niet, ook en andere bak moet achter de motor en hele achter ophangingen aandrijfassen enz. Denk dat je zo 3000 à 4000 veder bent.

skodaboy

Forumguru
zoals @Schippersss al aangeeft het is niet alleen mechanisch maar ook electronisch een hele aanpassing om zo'n 4x4 systeem te monteren.

is trouwens wel plaats voorzien in zo'n 02 RS chassis om de gehele aandrijflijn naar achteren toe te monteren?

Schippersss

Forumguru
Ken op een hand tellen, diegene die van 2wd naar 4x4 hebben omgebouwd. Dit soort ideeën lopen toch vaak dood als men de prijs van onderdelen en inbouw heeft gehoord.

skodaboy

Forumguru
idd,aan dit soort van (tuning) projecten zit een stevig prijskaartje..:cry:
en dit is ook zo'n project wat je niet klaar gaat hebben op 1,2,3..:jaja:

dit kost tijd,kennis en de nodige euro's..;)

Bovenaan Onderaan