Octavia 2009 standaard speakers

Rallye

Forumguru
@Rallye.. ik ben daar al een keer geweest (...) .. heel klantvriendelijk en behulpzaam en volgens mij zit dat wel goed verders.

Zo zie je maar weer, hoe (in ieder voor mij) een eerste indruk verkeerd kan gaan door een blik op de site.

Goed overigens wel dat je het rechtzet. Ik wilde mijn indruk verklaren, niet een bedrijf zwartmaken.

lawewing

Forumguru
Let wel op met die radio-/navigatie-oplossingen van Chinese makelij. Ik heb er een gehad en die zorgde ervoor dat mijn accu binnen no-time werd "leeggezogen" (lekstroom).

Dreamdude

Nieuw lid
Klopt dat waren de oudere modellen, ik heb dat nagevraagd (had dat al gelezen ergens) en dat is niet meer met de huidige varianten. Bedankt nog voor je reactie.

Dreamdude

Nieuw lid
Heb vandaag toch besloten om niet voor de look a like RNS510 te gaan.
Hij had vd week een originele VW RNS 510 F (2011 F3970 met V.9 navigatie software) gekregen en die heb ik gekocht.
Wat een verschil met de swing zeg, dag en nacht! nu nog een inbouwframe kopen omdat de swing een andere maat heeft en ik dan de schroefjes zie zitten.
Heeft nu welleswaar rode verlichting ipv groen maar dat neem ik voor lief. Mooi apparaat vind ik het, nu alleen nog een keer de VW bluetooth/carkit aanschaffen en dan is het compleet.
:-)

Luke

Forumguru
Hallo, ik heb sinds enkele maanden de indruk dat ofwel de tweeter ofwel de grote speaker (woofer?) in de deur van de passagier rechts vooraan nogal schril klinkt. En zeker als het volume iets hoger gaat (ik spreek dan over volume 14 - en 't gaat tot 30) hoor je duidelijk dat het schettert.
Misschien heeft dit wat te maken met de misschien niet optimale geluidskwaliteit van bepaalde liedjes, maar vroeger viel me dit toch niet zo op. Als ik dan snel het volume hoger en lager draai, komt er ook al eens wat gekraak uit die rechterbox.
Zou iemand me kunnen vertellen wat het probleem is, aub?

BTW, ik heb dus ook dat origineel Swingradiootje met de 8luidsprekers (met achterin "compo's" :wink:).
Ikzelf ben helemaal geen kenner op vlak van Hi-Fi maar vond dat deze radio indien aangesloten op de Ipod, helemaal geen verkeerde sound produceerde! Ook met de bassen was ik heel tevreden.
Het is wel zo dat indien je op de snelweg rijdt, er vrij veel rolgeluiden en dergelijke zijn waardoor je het volume wat moet omhoog schroeven. En dan kan inderdaad het geluid al eens vervormen.

Dreamdude

Nieuw lid
@luke ik denk dat een van je speakers een scheurtje heeft.
Ik heb nog maar 4 speakers en kan nu zelfs met de RNS 510 (veel krachtige unit) makkelijk boven de volume 14 muziek afspelen.
Wel geef ik je de tip mee dat je moet uitsluiten of het niet iets anders is dat kraakt, want de deuren zijn niet geluiddempend gemaakt en trillen vaak bij geringe volume al mee.

Luke

Forumguru
ok, thanx. Bij volgend onderhoud dan maar eens laten naar kijken. Gisteren heb ik door te spelen met de hoge, middelhoge en lage tonen geprobeerd om uit te maken welke speaker het nu is. Ik heb de indruk dat het de tweeter is. Indien die eenvoudig uit te bouwen is, is er dan een manier waarop ik eenvoudig weg kan uitsluiten of het inderdaad dat element is? Is zo'n scheurtje bijvoorbeeld zichtbaar?

Dreamdude

Nieuw lid
Kan je alleen achter komen als je je deurpaneel los maakt (handleidingen op dit forum te vinden) en de tweeter en de woofer bekijkt. Je kan wel vaststellen of het links of rechts is, zodat je niet beide deuren helemaal los hoeft te maken. Succes!

Bovenaan Onderaan