MaRco2
Forumguru
Bij mij is de beslissing genomen. De Octavia Scout 4x4 was een (overigens erg dure, want 50 mille en daar 25% over) optie om een hoger trekgewicht te krijgen.
Maar 2.000 kg is wat te mager, de volledige dagelijkse kms rijden (dan staat hij binnen een paar jaar op een paar ton), geeft een enorme afschrijving (en binnen minder dan 2 jaar de huidige inruilen is in dat opzicht ook niet handig).
De Octavia blijft gewoon en gaat pakweg 20.000 km/jaar minder rijden.
Dat verschil aan kms gaat deze doen:
Ook 4WD (met laag/hoog) en met ongeveer hetzelfde vermogen als de Octavia en minder koppel.... mag hij wel 2.800 kg hebben. Oh ja, de motor is bijna 2,5 keer zo groot en maakt het juiste geluid door voldoende cilinders.
Oh ja, de totale kosten blijven ongeveer gelijk. 1.900 kg schoon aan de haak op LPG en dan toch maar 38 euro MRB in de maand.
Dus geen Scout of normale 4x4 (Duitsland) of SEAT Xperience (de binnenkant wil je niet tegen aan kijken en die zie ik toch wel een hoop uurtjes per jaar).
Maar 2.000 kg is wat te mager, de volledige dagelijkse kms rijden (dan staat hij binnen een paar jaar op een paar ton), geeft een enorme afschrijving (en binnen minder dan 2 jaar de huidige inruilen is in dat opzicht ook niet handig).
De Octavia blijft gewoon en gaat pakweg 20.000 km/jaar minder rijden.
Dat verschil aan kms gaat deze doen:
Ook 4WD (met laag/hoog) en met ongeveer hetzelfde vermogen als de Octavia en minder koppel.... mag hij wel 2.800 kg hebben. Oh ja, de motor is bijna 2,5 keer zo groot en maakt het juiste geluid door voldoende cilinders.
Oh ja, de totale kosten blijven ongeveer gelijk. 1.900 kg schoon aan de haak op LPG en dan toch maar 38 euro MRB in de maand.
Dus geen Scout of normale 4x4 (Duitsland) of SEAT Xperience (de binnenkant wil je niet tegen aan kijken en die zie ik toch wel een hoop uurtjes per jaar).