Octavia 3 Facelift Knipperlicht als DRL

Slider

Forumguru
Ik had verwacht als je het BLK kanaal (wat oranje is) een functie dagrijverlichting mee zou geven, dat het dan zou werken. Maar dat verwacht ik nu niet, omdat alles op niet actief staat.
Ik kijk meestal hier voor referentie, al klopt dit ook niet volledig: LINK

Want hier zijn bij de O3 FL leuchte 0 t/m 3 niet eens genoemt. Bij de VFL wel.
Toch heeft mijn O3 FL ze wel in gebruik en staan ingesteld zoals bij de VFL in die lijst en je zou verwachten:

- ENG116936-ENG115876-Leuchte 0 BLK VL B36-Lichtfunktion A 0,Blinken links Hellphase ,16

Dan zou je die van functie A naar bv functie C moeten zetten. En op A DRL functie zetten. Aangezien C hoger is dan A, zal je knipper blijven werken boven DRL.
Maar ik heb een halogeen koplamp en dus de losse knipperlichten. Ik heb geen export van een full led koplamp om na te kijken. Je zou verwachten dat er ergens een kanaal moet zijn die dezelfde functie Blinken links Hellphase heeft gekregen.

Tenzij de elektonica van die full leds heel anders werkt (wat best kan vanwege DRL en knipper in 1) en dus zijn eigen plan trekt. Dat daarom je kanalen op not active staan.

Maar anders een volledige uitdraai van alle adoptations en zoek daarin naar een dergelijke functie bij alle leuchte kanalen

Ooit gepikt uit een online gevonden onenote document waarin coderingen (en ook modificaties) opgenomen waren voor verschillende MQB modellen. EDIT: Ik zie dat @Slider deze ook al gelinkt heeft.

Iemand die uit bijgevoegde verlichtingskanalen iets kan halen waarmee het te realiseren valt?
Heb nu even niet de mogelijkheid om een export te maken van de adaptions van de auto.

Bijgevoegde .zip heb ik zelf gescreenshot voor eigen administratie, mocht ik ooit de obdeleven backup verliezen en terug moeten naar standaard.

Bijlagen

• Octavia 3 FL Lights coding (default).zip
    1,9 MB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Dit kan alleen dit op de Prefacelift maar NIET op de facelift waarbij het knipperlicht in de drl zit. Alles word met de faclift via lin gestuurd en niet meer rechtstreeks vanuit de bcm waardoor het knipperlicht functie de DRL functie volledig uitschakelt tot je je knipperlicht uit zet dit is niet te omzeilen. Ook kan je bij deze niet meer de dimming bepalen van het knipperlicht / DRL zoals op de PF dit wel kon. word allemaal vanuit de koplamp zelf via lin gestuurd

JeSko

Forumguru
@Antera

Is dat dan wat ik ook heb? Als mijn DRL's branden branden ook de "wimpers" mee, maar dan in het oranje. Dit is met Xenon lamp uitgeschakeld.

20240114_171127 (1).jpg

Met xenon ingeschakeld branden de wimpers niet mee dacht ik.

ertromp

Forumguru
Gelukkig ben ik ook maar een mens en kan ik het ook gewoon mis hebben, toch..?

Ondanks dat, in principe zou het mogelijk moeten zijn om de strip in tegengestelde fase aan te sturen…
Natuurlijk maar wellicht iets minder stellig zijn in je antwoord(en) als je het nog niet bij de.hand hebt gehad voor de specifieke situatie

Antera

Donateur
@Antera

Is dat dan wat ik ook heb? Als mijn DRL's branden branden ook de "wimpers" mee, maar dan in het oranje. Dit is met Xenon lamp uitgeschakeld.

Bekijk bijlage 110049

Met xenon ingeschakeld branden de wimpers niet mee dacht ik.
Als de wimpers oranje branden dan is er moet de leds gespeelt in de koplamp. De leds van de wimpers zijn altijd wit. ( en branden alleen bij dimlicht en niet met knipperlichten). Wanneer ze branden check kanaal 16 en 17 hiervoor. Die zijn van de wimpers

Malinwa

Senior Member
De wimpers bij een PFL zijn simpele T10 gloeilampjes. In het geval van @JeSko zijn deze waarschijnlijk vervangen door oranje T10 ledjes

Bovenaan Onderaan