Octavia 3 FL 1.6 TDI DSG7 problemen?

Cees33

Forumguru
Droge, de DSG 7 met natte platen zit (in Nederland)volgens mij nu nog alleen in de Kodiaq. DSG6 heeft ook natte platen.

waaltje

Senior Member
Dank voor je antwoord Cees. Hopelijk blijven bij ons de problemen uit, eerst maar eens rustig inrijden,

Okki

Donateur
Men leest in Leusden vast wel mee op dit forum..., en als t goed is onderschat men de kracht van de nieuwe media niet.

Ze lezen zo goed mee, dat als er een bekend probleem is en jij met zo'n zelfde klacht naar de dealer gaat het antwoord meestal is: "dat is ons niet bekend"

Ik weet uit eerste hand (van een voormalige dealer) dat ze dit antwoord "moeten" geven....

dirkie996

Forumguru
Blijkbaar stelt het probleem zich meestal met de dsg 7. Ik zelf heb met de Octavia III fl RS met dsg 6 ( van mei '17) nog geen enkel probleem vastgesteld. Ik heb nu zo'n 4500km en zit momenteel in de Andorra op vakantie. Ik moet zeggen dat de dsg in de bergen perfect werkt( zowel in normal als in sport). Ik had 'n beetje schrik om in de bergen te rijden met 'n dsg-bak, maar die kwijt zich perfect van z'n taak. Misschien dat het koppel dat de motor levert in lage toeren ook 'n rol speelt bij de werking van de dsg?

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , DSG6 is inderdaad veel minder storing en slijtage-gevoelig. Mijn ouders hebben in een Golf 7 een dsg7 zitten, deze is er ook al eens vanonder gemoeten om het één en ander te moeten vervangen en dat ook binnen de 5000km.

Ik herken deze problemen ook bij mijn 1.0 DSG7 van Nov '16
Kan ik op z'n minst afdwingen bij de dealer dat een aanpassing aan de software geen invloed heeft op de garantie? (heb ook 2 jaar verlengde garantie)

Joh@n

Forumguru
Even een schop tegen dit topic, want inmiddels staat de teller op 22500 km en is het issue er (logischerwijs) nog steeds. Nadat ik 2 weken geleden met een lege accu stond heb ik er toch maar eens werk van gemaakt. De 26ste gaan ze er naar kijken, ben benieuwd :)

Bovenaan Onderaan