Octavia 3 lichtsensor lijkt raar te doen

ertromp

Forumguru
@bethere heeft een punt
Dat is het zogenaamde snelweglicht en schakelt de dimlichten in boven de 150km/h ondanks voldoende licht buiten
Dat snelweg licht is nog aan te passen middels vcds voor de O3

Roeland80

Forumguru
@bethere heeft een punt
Dat is het zogenaamde snelweglicht en schakelt de dimlichten in boven de 150km/h ondanks voldoende licht buiten
Dat snelweg licht is nog aan te passen middels vcds voor de O3
Dit geld ook bij de O2 FL als de ruitenwissers langer dan 10 sec in de stand regensensor (moet het wel regenen) of langer dan 15 sec in stand continuwissen staat. wanneer na 4 min geen ruitenwissers gebruikt wordt gaan de dim verlichting weer uit..

Bij de O2 is het langer dan 10 sec boven de 140km gaat de dimverlichting ook aan en als je dan langer dan 2 min onder de 65km blijft gaat de dimverlichting weer uit

Dit alles als je lichtschakelaar in de "autostand" staat

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Is ook in de O2 FL een item
Maar.grenzen in en uitschakelen zijn voor een O2 niet middels VCP of Vcds te veranderen wat bij een O3 wel mogelijk is

Canon-Eye

Forumguru
De lichtschakelaar in mijn vorige auto (O2c uit 2007, dus pre-FL) had een stand, waarbij het dimlicht altijd vanzelf aan en uit ging met het contact. Voor mij in het pre-DRL-tijdperk ideaal, omdat ik toen simpelweg altijd (minstens) dimlicht aan wilde hebben en daar dus geen omkijken naar had.
Daar kwam geen lichtsensor aan te pas - zat er niet in...

Bakkertje

Forumguru
snelwegverlichting ging bij mij aan boven de 140 km/uur, erg fijne optie trouwens die niet meer (of het moet te vcdd-en zijn) op mijn passat (MQB platform) zit..

StefanN

Forumguru
Enne... mijn licht sensor zit in ( bovenop ) mijn dashboard. Als ik mijn hand erop leg gaat licht aan

Groet Stefan

elsinga

Forumguru
Bij mij gaat het dimlicht aan als ik harder ga dan 150 km/uur en de DRL gaat pas weer aan na een volledige stilstand!

Dat is een instelling dei gedaan kan worden met software begreep ik. Bij <70km/u zou het licht dan weer uit moeten gaan. Is niet standaard volgens mij , want ik tik ook wel eens 150+ aan en bij mij doet 'ie het dan niet dacht ik. Zo even testen. ;)

Bakkertje

Forumguru
Je moet een bepaalde tijd onder (ik dacht) 60km/uur hebben gereden voordat de verlichting ook weer uitgaat.

Bovenaan Onderaan