Octavia 3 verlaagt met Eibach Pro-kit

Antera

Donateur
Vandaag hebben we dan eindelijk een O3 ( van Dennis Nijholt) op de brug gehad. Dat ziet er echt goed uit. Duidelijk wel wat vernieuwingen in het onderstel en nog wat andere zaken aangepast en uiterlijk mag hij er zeker zijn. Hij staat standaard wat hoog op zijn pootjes en daar heeft Eibach al goed op ingespeelt.

Omdat vele willen weten hoe het nu uiteindelijk word hier ons proefkonijn en binnen kort de volgende:

Prokit setje:
jg9p.jpg

Zoals de auto binnen kwam:

uodo.jpg

5mnj.jpg

Zoals hij naar buiten is gegaan op weg naar huis:

wg40.jpg

g822.jpg

iom9.jpg

pfn8.jpg

ulf5.jpg

Binnenkort komt de volgende en zal daar ook even foto's van maken

Pendragon

Donateur
Echt duizend maal beter! Waarom zet Skoda zijn auto's toch standaard zo hoog op z'n poten? Standaard de helft ervan zou toch ook prima zijn?

Flem_nl

Forumguru
Ziet er top uit. Het bewijs dat ik een goede keuze heb gemaakt om ook de Eibach verlaging te bestellen bij de dealer!

Antera

Donateur
Super mooi gedaan! Net zo veel werk als een O2?

Uiteindelijk zal het net zoveel werk zijn als de O2. Al was het nu even aftasten en bleek voor iets anders te werken dan met de O2 maar ook hier is handigheid weer vereist uiteindelijk

ertromp

Forumguru
Ziet er top uit. Het bewijs dat ik een goede keuze heb gemaakt om ook de Eibach verlaging te bestellen bij de dealer!
Alleen vind ik de prijs, vanaf €685,- wat de dealer er voor vraagt 2x teveel. Ook is de kennis/ervaring bij een dealer vaak ver te zoeken om dit soort verlagingswerkzaamheden te doen. Zo zie je maar weer met dit topic: er zijn goede en goedkopere alternatieven voor je auto. Of je moet het zelf doen en minimaal 4 uur bezig zijn :D

Thorgal

Forumguru
Ziet er erg goed uit, vandaag nog bij de dealer geweest en gekeken naar de ruimte vanaf de band (18" Golus) en ook besloten dat ik de wagen wil laten verlagen
Als ik hem op heb mogen halen zal ik me bij @Antera melden :tegek:

Wesly

Senior Member
Ik vind het ook top staan zo laag! Alleen zou ik willen weten of er ook mensen met een greenline die deze eibach set laten monteren, ik houd me dan evt. aanbevolen voor het setje wat overblijft van de greenline.
Eigenlijk zou ik het in het eggie moeten zien maar ik ben bang dat ik met de eibach's wel eens op de grond zou kunnen klappen als ik een drempeltje iets te hard pak, en dat gebeurt bij mij nogal eens :)

rcFred

Senior Member
Ziet er erg interessant uit en mooi natuurlijk.
@Antera kan je bij de volgende verlaging ook een foto van meer opzij maken? Omdat je ergens zei dat het nu meer opvalt dat de wielen iets te veel naar binnen zouden staan.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Ik vind het ook top staan zo laag! Alleen zou ik willen weten of er ook mensen met een greenline die deze eibach set laten monteren, ik houd me dan evt. aanbevolen voor het setje wat overblijft van de greenline.
Eigenlijk zou ik het in het eggie moeten zien maar ik ben bang dat ik met de eibach's wel eens op de grond zou kunnen klappen als ik een drempeltje iets te hard pak, en dat gebeurt bij mij nogal eens :)

Ligt eraan hoe hard jij de drempel over gaat. Je moet de drempels niet met 50 willen nemen. Sommige wel mogelijk maar het is niet te adviseren. Daar kan geen enkel set tegenop natuurlijk en als je alles snel kapot wilt hebben dan moet je het zeker niet laten :jaja:

daarnaast zijn de eibach veren progressief dus met sportiever weg gedrag en/of extra belading zullen deze veren minder in willen veren dan de originele.

Maar ieder zijn keus natuurlijk

Antera

Donateur
Ziet er erg interessant uit en mooi natuurlijk.
@Antera kan je bij de volgende verlaging ook een foto van meer opzij maken? Omdat je ergens zei dat het nu meer opvalt dat de wielen iets te veel naar binnen zouden staan.

gaat me best doen dit niet te vergeten

Bovenaan Onderaan