Octavia 4

Jewepe

Forumguru
ik vind nog steeds de kont een hoog Ford Mondeo, Kia Huppeldepup en Hyundai Happeldepap gehalte hebben. Nietszeggend dus wat mij betreft. In tegenstelling tot het front wat ik prachtig vind en herkenbaar Skoda.
 

LenK

Forumguru
Wat de overeenkomst is met een Ford Mondeo mag je uitleggen. Die Kia en Hyundai modellen ken ik niet :D
En ik vind het front dus minder geslaagd door die afhangende neus. Zal wel iets met voetgangers botsveiligheid te maken hebben.
Opliggende motorkap met de naad gelijk aan die vouw in het plaatwerk is ook niet zo'n mooie oplossing imo.
Maar voor de rest mooie auto's ook het interieur mag er zijn.
 

MY00

Senior Member
Ik zie dat de knop om de achterklep electrisch te laten sluiten nog steeds rechts zit. Vind ik nog steeds de verkeerde plaats, Je ziet de presentator deze ook met zijn linkerhand sluiten en dan loop je ook links weg, Dus links zou veel makkelijker zijn. Ik spreek uit ervaring aangezien 1 auto het links heeft en de andere auto (Octavia) rechts.

Verder een hele mooie auto. Zou zo maar de opvolger van de 3008 kunnen worden van mijn vrouw.
 

Flem_nl

Forumguru
ik vind nog steeds de kont een hoog Ford Mondeo, Kia Huppeldepup en Hyundai Happeldepap gehalte hebben. Nietszeggend dus wat mij betreft. In tegenstelling tot het front wat ik prachtig vind en herkenbaar Skoda.

Heb je het dan over de Hatchback of de Combi?
 

Jewepe

Forumguru
De hatchback vind ik ook niet echt fraai, maar de Combi vind ik gewoon lelijk. Kan die kont ook niet herkennen als "Skoda". Is ook een kwestie van smaak.
 

Flem_nl

Forumguru
Als iedereen dezelfde smaak zou hebben zou het ook een saaie bedoeling op de wegen worden! ;) Persoonlijk vindt ik de kont weer wel mooi, beetje Volvo V60. Kan niet wachten totdat de orderboeken opengaan......
 

Japanese Power

Donateur
Bron: Autoexpress.co.uk

New 2020 Skoda Octavia vRS ready for hybrid power


The next Skoda Octavia vRS hot hatch will come with petrol, diesel and plug-in performance options

skoda_octavia_vrs_-_front_watermarked.jpg

The newly launched Skoda Octavia is poised to get its widest range of high-performance variants ever, Auto Express can reveal, because the family car’s vRS line-up will include a hybrid version for the first time.

The Octavia has always had one of the most varied approaches to what constitutes a hot hatch. As well as hatchback and estate bodystyles, two and four-wheel drive, it’s also been offered with diesel power as a more efficient alternative to the conventional turbo petrol versions.

skoda_octavia_vrs_-_rear_watermarked.jpg

Senior company sources have told Auto Express that this policy will continue with the new model, which was unveiled in November. But in the name of efficiency, Skoda’s engineers have also found a way of cranking up the VW Group’s plug-in hybrid powertrain to become a performance variant in its own right.

The new Octavia vRS PHEV will use the same 1.4-litre four-cylinder turbo petrol engine as the recently launched Golf GTE. No power figures have been confirmed for the hot hybrid, but Auto Express understands that the new model is being tuned to match the output of the petrol vRS. That model will use the 2.0-litre turbo petrol motor from the VW Group’s ubiquitous EA888 family.

Skoda wants its next vRS (previewed in our exclusive images) to be the most powerful ever, so we can expect the petrol version to develop in excess of 245bhp – more than the output of the vRS 245 that was sold in the second half of the Mk3 Octavia’s life.

skoda_octavia_vrs_-_front_detail_watermarked.jpg

Assuming that the 1.4 TSI engine produces the same 148bhp as it does in the Golf GTE, that would leave around 100bhp to be developed by the electric motor, which will be sited, as usual, between the car’s engine and gearbox.

The total system torque is expected to be around 400Nm – enough to get the car (which will have a dual-clutch automatic gearbox and no manual option) from 0-62mph in about seven seconds.

skoda_octavia_vrs_-_rear_detail_watermarked.jpg

Perhaps a bigger challenge for the Skoda team will be keeping the vRS PHEV’s weight down and maintaining handling agility. The car will have a battery of at least 13kWh and this, coupled with the extra motor, will add more than 250kg to the kerbweight.

As such, expect the vRS PHEV to be slightly slower in a straight line than the petrol version. But equally, that battery will give it the ability to go for about 30 miles on electricity alone – potentially giving the Octavia vRS a key advantage over rivals like the Ford Focus ST.

The Octavia vRS diesel will continue to use the existing EA288 motor with up to 197bhp. Skoda is said to have ruled out fitting the twin-turbocharged version of this engine, which is currently used in the Kodiaq vRS, where it makes 237bhp.

Sources are remaining tight-lipped on when the range of Octavia vRS models will reach showrooms. However, we’re likely to see the car for the first time in the spring, perhaps as one of Skoda’s big debuts at the Geneva Motor Show. That would mean UK sales could start by next autumn. The plug-in vRS has the potential to be the most expensive Octavia in the model’s history, with a price tag approaching £32,000.
 

MaxN

Donateur
Klopt. Leuk om te lezen dat het de bi-turbo 2.0tdi is. Biedt hoop mogelijkheden. Hopelijk met 4x4 optie om alles goed op de weg te krijgen. De huidige doet bij ons nu 235pk en 500nm. Dus de bi-turbo komt nog een stuk verder, want dit doet dit al bijna zo in de Kodiaq en de Passat.
 

Fmoon

Forumguru
Tjah.. Opzich begin ik steeds meer aan een Hybride te denken. Zou in deze trim misschien interessant kunnen zijn. Ik rij rond de 11.000 per jaar, veel stad buiten de vakanties om.
 

Flem_nl

Forumguru
Wat ik me afvraag is waarom er nog geen benzine versie met DSG in de lijst staan mis de mild hybrid

Motoren
Het motorengamma van de Skoda Octavia 2020 is nog verder uitgebreid en geeft u de keuze om zuiniger te rijden dan ooit. Er zijn CNG-versies, plug-in hybrides én mild-hybrides leverbaar naast de standaard benzinevarianten.

De nieuwe Skoda Octavia wordt leverbaar met de volgende motoren:

  • 2.0 TSI-benzinemotor (140 kW/190 pk) met vierwielaandrijving en 7-traps DSG-automaat
  • Plug-in hybrid met 1.4 TSI-benzinemotor (150 kW/204 pk of 180 kW/245 pk) met 6-traps DSG-automaat
  • Mild-hybrid met 1.0 TSI-benzinemotor (81 kW/110 pk) met 7-traps DSG-automaat
  • Mild-hybrid met 1.5 TSI-benzinemotor (115 kW/150 pk) met 7-traps DSG-automaat
De mild-hybrid uitvoeringen van de nieuwe Skoda Octavia beschikken over een 48 volt mild-hybrid systeem dat energie recupereert tijdens het afremmen op de motor. Vervolgens wordt de 48-V lithium-ion batterij gevoed met deze energie. Dit realiseert een nog lager brandstofverbruik of laat hem sneller accelereren.
 

Joh@n

Forumguru
Gisteren in Brussel geweest, maar het is wel echt een fraaie auto hoor.

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg


Achterkant vind ik nog wel wat twijfelachtig, maar de voorkant en binnenkant zijn wel echt een flinke stap vooruit. Ook de stoelen zitten weer een stuk beter en de verlengbare zitting is echt een aanwinst.
 
Bovenaan Onderaan