Octavia 4

MaxN

Donateur
Ben benieuwd of de vierwiel aangedreven versies ook maar NL komen. De 2.0 motoren krijgen in elk geval de optie. En een 190pk 2.0 TSI en 200pk 2.0TDI laten ruimte over voor 2 flinke RS’en. Denk beide 240+pk.

ElScorpione

Forumguru
Wat een geweldige auto! Over een jaar of 4 de facelift versie maar kopen dan ;)

Overigens lijkt autoweek niet heel goed geïnformeerd over de Octavia lijn. Er staat dat je optioneel stuurverwarming kunt krijgen en dat er interieur sfeerverlichting aanwezig is. Dat is op de huidige Octavia ook al zo...

Spector

Forumguru
Ook ik moet ff aan de neus wennen, maar verder ziet het er erg goed uit!! De RS is net 2 jaar, dus ik zal nog even moeten wachten ( als de O4 RS een beetje betaalbaar blijft... )

@Tuner111 ik had ergens 280pk gelezen voor de RS, maar ik kan het niet meer terugvinden.

@ElScorpione ik vermoed dat ze de sfeerverlichting in het dashboard bedoelen, dat zit in de huidige Octavia alleen in de deuren.

Jewepe

Forumguru
De neus vind ik echt "des Skoda's". Strak en met heldere (sobere?) lijnen. De kont derentegen vind ik erg onrustig met (te) veel lijnen. Vooral het "afdakje" boven de nummerplaat vind ik detoneren. Eerder "des Opels" dan "des Skoda's". Kortom ik vind de kont niet passen bij de rest van de auto.

Laatst bewerkt:

Mr_McPhisto

Actief lid
Als ik zo de artikeltjes lees en ook op de Skoda site zelf de vragen aanklik, zie ik dat er in alle toonaarden over de diesels wordt gezwegen....

Geen diesels meer?? Dat zou heel jammer zijn.

Japanese Power

Donateur
Uit een ander artikel: Dieselen doe je enkel met een 2.0 TDI die je kunt krijgen met 116, 150 en 200 pk. Ook daar kun je opteren voor een zesbak of DSG, en voor- of vierwielaandrijving.

Mr_McPhisto

Actief lid
Eens, maar waarom op de site van Skoda zelf dan niet genoemd? Dit is uiteraard al beslist en bekend achter de schermen...

wachten het wel af, maar anders is het voor mij sowieso bye bye Skoda denk ik. Heb bepaalde eisen waar ik aan moet voldoen van bedrijf en de Superb ben ik én niet heel gecharmeerd van na de facelift, én is gewoon haast 50.000 euro....

Even over slapen nog een hoop nachten.

spikehome

Forumguru
Vind hem mooi geworden.
Nu wachten dat ie in de showroom staat zodat ik hem meer kan vergelijken met de Golf 8.

2020Kodiaq

Senior Member
Erg mooie wagen geworden. Ik rij op dit moment met heel veel plezier in een Octavia. De Kodiaq staat inmiddels in bestelling, maar als de ontwikkeling van de Octavia zo door gaat zou het hierna prima weer een Octavia kunnen worden. Pracht bak!

MaxN

Donateur
Nog niet voorbij zien komen, maar zo te zien ook een nieuw model sleutel.
In het bakje achter de electronische parkeerrem.
800_octavia-center-console-02-272475.jpg

En de nieuwe wireless DSG zorgt er ook voor dat er geen mogelijkheid tot handmatig schakelen meer is vrees ik. Dit zal miss nog wel kunnen, maar net zo beperkt als wanneer je nu zelf gaat schakelen als deze in D of S staat.

Sand3r

Senior Member
In de onthulling hadden ze het over de nieuwe dsg pookknop. Door de nieuwe vormgeving zou er meer opbergruimte zijn.
Waarom heeft die de dsg pookknop dan zo'n prominente en forse positie? 0 winst volgens mij.

Moonshine

Nieuw lid
Nog niet voorbij zien komen, maar zo te zien ook een nieuw model sleutel.
In het bakje achter de electronische parkeerrem.

En de nieuwe wireless DSG zorgt er ook voor dat er geen mogelijkheid tot handmatig schakelen meer is vrees ik. Dit zal miss nog wel kunnen, maar net zo beperkt als wanneer je nu zelf gaat schakelen als deze in D of S staat.

zie fotoAuto.cz idd andere vorm sleutel

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan