Octavia Combi 1.6 MPI GasFX met vele extraatjes

Falcon

Donateur
Hallo Skodarijders,

Hierbij wil ik mij eens gaan voorstellen en mijn auto showen. Ten eerste ben ik ICT-er van beroep en ben ik woon en werkzaam in het noorden van Nederland.

Vanaf 5 juni ben ik in het bezit van een super auto en ik ben er dik en dik te vreden mee. Foto's zal ik gauw toevoegen!.

Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI in Island Green Metallic
GasFX installatie (1300 km op benzine en gas is ideaal voor vakantie naar Zweden of Tsjechië)
Sportpakket (Klein leerpakket, Sportstuur en sportstoelen)
16 inch Luna velgen
Automatisch dimmende buiten en binnenspiegels
Vaste trekhaak
Privacy Glass
Hulpverenset (ivm combi, gasfx en trekhaak..hierdoor raakte soms de drempels)

Pioneer AVICD3-BT radio http://www.pioneer.nl/nl/products/10/20/241/AVIC-D3/index.html
2x Alpine hoofdsteun monitoren (super leuk voor de kleine!)
http://img.alibaba.com/photo/11663618/7_TFT_LCD_Head_Rest_Monitor.jpg

Nog op het wensenlijstje (ik blijf ICT-er :):

Een AppleTV voor het syncen van mijn films en muziek
Een UMTS kaart zodat een internetverbinding in de auto ook tot de mogelijkheden behoort. Via deze internetverbinding is het dan mogelijk om mijn digitale televisie van upc te zien in de auto. Dit is handig want bij UPC heb je een groot aanbod van kinderseries en films.

Binnenkort even foto's :)

higgy

Forumguru
Mooie bak feli alvast.
Bekruipt me wel de vraag: waarom geen Attractive Business Elegance met 1.6Mpi of GASfx.
Dan had je veel opties, incl. de fantastische Columbus, standaard gehad.

Falcon

Donateur
Mooie bak feli alvast.
Bekruipt me wel de vraag: waarom geen Attractive Business Elegance met 1.6Mpi of GASfx.
Dan had je veel opties, incl. de fantastische Columbus, standaard gehad.

Ik wou graag alles in 1. Deze Pioneer heeft DVD, Divx, AD2P Bluetooth (muziek afspelen draadloos vanaf je mobiel), Bluetooth Carkit, Navigatie en aansluit mogelijkheid van 2 hoofdsteunschermen.

Daarnaast zaten heelveel opties bij de Attractive pakket die ik niet nodig vondt en de fiscale waarde was hoger met attractive business dan met de opties die ik heb gekozen en de accesoires.

Toch bedankt voor de opmerking.

Desperado

Forumguru
Welkom mede noorderling!
Ik ben beniewd naar de fotos.
Misschien kom ik je wel eens in het wild tegen :aangenaam:

JeeWee

Actief lid
Welkom! Leuk om steeds meer LPG-rijders te mogen begroeten. Ook ik heb nog sikkepitje spijt van het laten installeren van de hele zooi; zelfs het geklooi in het buitenland met nippels en dergelijke krijgt de grijns niet van mijn gezicht. Heel veel prettige kilometers gewenst!

Falcon

Donateur
Vandaag gaat hij een nachtje uit logeren naar de Skoda dealer ivm dat de Hulpverenset er ondergezet wordt.

Ik ben heel erg benieuwt wat dit voor de wegligging van mijn autootje gaat betekenen.

Ondertussen bezig met een AppleTV te regelen.. ben een redelijk Apple-freak en vindt zo'n Appeltje prima bij mijn groene Skoda passen. Wel netjes weggewerkt natuurlijk, ik denk dat hij net netjes onder de bijrijders stoel past (daar zit zo'n opbergvakje). Ben alleen benieuwt of hij dan ontvangst heeft van de Apple Remote. Anders moet ik dit maar even oplossen met Infrarood verloopstukje.

Daarna aansluiten op de Pioneer-set en daarna synchroniseren via WIFI met de iMac en Macbookje thuis. 40 gig aan muziek en film in de auto lijkt mij geweldig. Nu alleen nog internet... mmmmm..die Iphone is wel heel erg mooi he? :)

Falcon

Donateur
Ondertussen is hij weer terug. Wat een genot!!!!... Ik heb gelijk even een tijdje ermee gereden, maar wat een verschil in wegligging.

Hij is 2,5 cm verhoogt aan de achterzijde en hij is nu weer waterpas :489:

Mijn ouders hebben vandaag ook een O2 Combi besteld, daar komt ook nog een LPG-installatie in en een trekhaak onder: hulpveren zijn dus een echte aanrader? Welke tanksituatie heb jij trouwens? 51 of 62 Liter? Wij hebben gelijk de dubbele laadvloer besteld (was gratis icm gastank ;))

Mijn ouders hebben vandaag ook een O2 Combi besteld, daar komt ook nog een LPG-installatie in en een trekhaak onder: hulpveren zijn dus een echte aanrader? Welke tanksituatie heb jij trouwens? 51 of 62 Liter? Wij hebben gelijk de dubbele laadvloer besteld (was gratis icm gastank ;))

Hoi,

Vandaag wordt mijn leaseskoda besteld. Dit is ook een 1.6 mpi met 67 liter LPI tank (Gasfx, Vialle). De dealer heeft op eigen initiatief al direct een hulpverenset erbij besteld (is wel in mijn leasebedrag verwerkt hoor). Ik weet niets over de gratis dubbele vloer. Mijn vorige gas skoda had een houten beklede vloer die het gasinbouwstation erin had gezet. Was op zich ook wel netjes hoor, maar ik denk dat die dubbele vloer netter staat. Gas bespaart in ieder geval heel wat kosten als je genoeg kilometers maakt en zeker met de lpi installatie verlies je geen vermogen en kun je de gewone serviceinterval blijven gebruiken (althans dat is wat ik heb gehoord).

Falcon

Donateur
Een dubbele laadbodem in combinatie met een gas-installatie. Ik zal je alvast zeggen dat dit niet kan.

67 liter is de standaard. Door de hoogte van de gastank-ring wordt je laadvloer gedeeltelijk verhoogt.

Hulpverenset is inderdaad nodig. Maar goed daar kom je van zelf achter wanneer je er in gereden hebt.

Een dubbele laadbodem in combinatie met een gas-installatie. Ik zal je alvast zeggen dat dit niet kan.
Apart, zo stond het wél bij de dealer op't scherm.

Optie 1: 51L ringtank
Optie 2: 67L ringtank zonder dubbele laadvloer
Optie 3: 67L ringtank mét dubbele laadvloer

Het zal neem ik aan niet de standaard dubbele laadvloer zijn die je in een diesel/benzine-Octavia kunt bestellen, maar een vlakke laadvloer is in ons geval voor de hond wel prettig ;)

W.b. die hulpveren: dat merken we vanzelf, LPG wordt toch pas in November ingebouwd.

Apart, zo stond het wél bij de dealer op't scherm.

Optie 1: 51L ringtank
Optie 2: 67L ringtank zonder dubbele laadvloer
Optie 3: 67L ringtank mét dubbele laadvloer

Het zal neem ik aan niet de standaard dubbele laadvloer zijn die je in een diesel/benzine-Octavia kunt bestellen, maar een vlakke laadvloer is in ons geval voor de hond wel prettig ;)

W.b. die hulpveren: dat merken we vanzelf, LPG wordt toch pas in November ingebouwd.

Ik vermoed dat ze hier toch bedoelen dat het inbouwstation er een 'dubbele vloer inzet. Dit is een in tweeën gedeelde plaat hout, bekleed met stof. Hij staat op pootjes die net boven de ringtank uitsteken zodat je over de hele lengte/breedte van de kofferbak een egale vloer krijgt.
Die hulpverenset moet je echt doen hoor. Het kost je je trekhaak en er zijn al heel veel posts over geweest. De vering van de Combi is gewoon te slap om het gewicht goed op te vangen.

Ik vermoed dat ze hier toch bedoelen dat het inbouwstation er een 'dubbele vloer inzet. Dit is een in tweeën gedeelde plaat hout, bekleed met stof. Hij staat op pootjes die net boven de ringtank uitsteken zodat je over de hele lengte/breedte van de kofferbak een egale vloer krijgt.
Ja, precies. Dat leek mij ook al, was bij onze vorige auto's ook al het geval namelijk.

Die hulpverenset moet je echt doen hoor. Het kost je je trekhaak en er zijn al heel veel posts over geweest. De vering van de Combi is gewoon te slap om het gewicht goed op te vangen.
Ik zal't doorgeven ;)

Nu stop ik met het kapen van dit topic, ik open zelf wel een nieuwe als de Okkie er is ;)

Falcon

Donateur
Nee zeker niet...staat altijd op 19 of 20. Ik weet eigenlijk niet waarom hij deze keer daar op stond :)

Falcon

Donateur
Mooie foto's en die schermpjes in de voorstoelen zijn echt gaaf.

Heeft de 1.6 nou maar 1 uitlaatpijp ipv 2?

Mijn zoontje vind die schermpjes ook erg handig ;)

Klopt inderdaad. Zijn wel officiele verloopstukjes voor van Skoda trouwens.

Mooie kar hoor, zo :xyxthumbs:

Klopt inderdaad. Zijn wel officiele verloopstukjes voor van Skoda trouwens.
Van die sierstukjes? Vind ik ook wel netjes eigenlijk, moet ik ook maar's naar kijken dan ;)

Hij hangt trouwens knap recht dankzij die hulpveren :xyxthumbs: Kost dat nou?

Bovenaan Onderaan