Octavia Combi 1.6 MPI GasFX met vele extraatjes

Falcon

Donateur
Klopt... ik heb hem helaas achteraf moeten doen en toen was de prijs helaas iets hoger. En ik zit niet bij de goedkoopste Skoda dealer kom ik steeds meer achter.

Falcon

Donateur
Ik zag de update van Marco02 en vond het voor mij ook tijd worden.

Ondertussen er bijna 60000 op zitten en 16 november zal hij voor grootonderhoud + wintercheck bij de dealer in Groningen na gekeken worden.

Hij bevalt mij nog steeds prima. Al zijn er wel een aantal probleempjes geweest tot nu toe:

- Krakende rubbers. Wordt opgelost 16 november
- Gasinstallatie problemen. Stationair viel de auto wel eens uit. Opgelost
- Uitvallen van 1 dvdscherm. Wordt 16 november opgelost
- Hulpveren moeten installeren ivm zwaarte gastank, slechte standaard veren en trekhaak. Opgelost
- AERO ruitenwissers die niet goed aansloten op het raam. Opgelost

Zoals je ziet zijn het allemaal dingen die eigenlijk niet echt een grote ramp zijn en vaak door menselijke fouten zijn veroorzaakt. Maar dit beinvloed niet mijn keuze om de volgende keer weer voor een Skoda te gaan.

De AppleTV staat nu in bestelling bij Apple en ik zal 16 november de dealer vragen om de rgb-kabel vanaf mijn AVIC-BT + Stroomaftap door te trekken onder mijn dashboardkastje. Daarna zal ik met een zelfgebouwde bracket (zwart) de AppleTV bevestigen. Dit zal zonder beschadigingen moeten gebeuren.

Daarnaast moet er een verandering komen dat er niet constant stroom op de AppleTV staat, maar dat deze gewoon uitgaat wanneer ik het contact omzet.

Foto's van dit projectje zal ik voor de kerst plaatsen in dit topic.

MarcoO2

Forumguru
Goed voorbeeld doet goed volgen! :grin: Maar goed om te lezen dat je net als ik nog steeds erg tevreden bent over je Skoda, ook al is'tie (alweer net als de mijne) niet zonder gebreken.

Falcon

Donateur
Wat ik nu toch gisteren meegemaakt heb...

Tussen Leeuwarden en Drachten reed ik op de linkerbaan met een gangetje van 120 (mag er 100). Iemand ging vrijkort voor mij een andere auto inhalen, dus ik op de rem en gelijk de koppeling in en probeerde in de 4 te zetten.

Nou dat in de 4 zetten ging niet en de koppeling kwam ook niet meer omhoog... :( Daar zit je dan op de linkerbaan met geen vluchtstrook in zicht. Gelukkig reed ik net een brug over en daar was een stuk asfalt om mijn auto kwijt te kunnen.

Skoda Mobiliteits service gebeld en die hadden de ANWB ingeschakeld. Deze man die keek mij stomverbaasd aan en kon geloofde mij eerst niet... uiteindelijk kon hij ook niks eraan doen en heeft mij gesleept richting Autoland van den Brug in Drachten. Waar ik in een VW Touran 1.2TSI (7pers) mijn weg vervolgde naar Groningen.

Ik ben heel benieuwd wat er nu precies aan de hand was :)

Ronnie

Forumguru
Ik hou het op een gebroken diafragmaveer van de koppeling.......
(Of een spontaan erg lekkende of gescheurde koppelingcylinder)

Ronnie

Forumguru
In het eerste geval zo'n € 800,- denk ik;( ik wwet het niet zeker, ik kom nooit in een garage)
De tweede optie zal zo'n 2-300 euro belopen (schat ik).

Falcon

Donateur
Valt mij nog mee.. nou ben benieuwt.

Update: De koppelingscylinder is al vervangen, was niet de oplossing. Ze verwachten nu dat het probleem zich in de versnellingsbak afspeelt. Verwachting is dat de auto na het weekend pas weer klaar is. ING heeft alleen nog akkoord gegeven voor onderzoek, nog niet voor verder reparaties.

GuusO

Nieuw lid
Hallo Falcon,

Bij mijn O2 MPI Combi is bij 92dkm de koppelingsplaat inclusief, drukgroep, druklager en diafragmaveer vervangen. Mijn klacht was zingende druklager. Bij demontage bleken 2 van de 4 tangentiale veren gebroken. Die veren moeten schokken bij (ont)koppelen opvangen. Nu heb ik altijd al moeite gehad met doseren van de koppeling van de O2, eigenlijk al sinds de aanschaf. Sinds de nieuwe koppeling gaat het koppelen een stuk soepeler. Dit grapje kostte me zo'n 700 euro. Al met al kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat Skoda her en der bezuinigd op de materialen die toegepast worden. Aan de boomontwortelende trekkracht van de 1.6MPI zal het wel niet liggen....

GuusO

O2 1.6MPI Ambiente 2-2006
Teleflex GFI LPG 129dkm

Ronnie

Forumguru
.Al met al kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat Skoda her en der bezuinigd op de materialen die toegepast worden.
O2 1.6MPI Ambiente 2-2006
Teleflex GFI LPG 129dkm
Ik denk het toch niet dat er onderscheid gemaakt wordt; Ik heb zelf de versnellingsbakgereviseerd en de koppeling ook maar gelijk vervangen, de onderdeelnrs. zijn gelijk aan VW Polo/Golf/Seat Ibiza/Audi A2 enz. onderdelen. Dus de indruk is niet terecht.

Bovenaan Onderaan