Octavia combi 1,6tdi 4x4

Jokie

Nieuw lid
Hi,

ik rijd zelf ook met een 1.9 TDI 4X4 met 105 pk van 2008. Het verbruik ligt iets hoger dan bij een voorwiel aangedreven auto, maar het verbeterde rijgedrag maakt dit voor mij ruimschoots goed. Puur wat het 4x4-rijden betreft, is het een pracht van een wagen. Enig nadeel dat ik met de mijne heb, is het vliegwiel dat rammelt en al eens vervangen is, maar blijft rammelen. Maar dat is een vaak voorkomend 'probleem' bij skoda's en volkswagens. De meerprijs voor een 4x4 zou ik elke keer betalen, want je krijgt er een heel pak meer auto voor in de plaats.

groeten en succes met je keuze.
 

skodaboy

Forumguru
Ik heb een 1.9TDI 4x4 uit 2006 en heb deze nieuw gekocht.

Heb hier reeds 150000km op en ben eigenlijk alleen voor onderhoud in garage geweest.
In begin alleen even voor radio stream, problemen met volume, drie maal een andere gehad zonder enige kosten.
Ook één keer een melding van "airbag fault", dit bleek een stekker onder passagiersstoel los gestoten door mijn kinderen met hun grote voeten, 46€ om te laten uitlezen en resetten aan VAG-com.

Trek 2 keer per maand een paardentrailer van +/-1450kg en dit doet de O2 zonder morren.
Mijn verbruik over de hele periode kan je inzien door op de link hieronder te klikken zie 7.5L met benzinepompje.

Auto is heel ruim, comfortabel,baanvast met goed stuurgevoel, betrouwbaar, redelijk vinnig, zuinig, enige nadeel is rumoer bij optrekken maar das eigen aan de TDI, dat wist ik op voorhand.

Voor de rest vind ik dit de beste auto die ik al gehad heb, en dat zijn er al wat.
Ik kan je de TDI 4x4 zeker aanraden, heb nog nooit het gevoel gehad dat ik vermogen of koppel tekort kwam. En anders kan je nog altijd laten chippen naar 133pk.

hier idem,rij ook met een 1.9 tdi 4X4 maar heb dan de elegance uitvoering
niets dan lof over de rijprestatie's van deze wagen...
na 55.000km nog steeds dik tevreden over mijn gechipte 1.9tdi van 133pk :xyxthumbs:
 

guitar_billy

Senior Member
Ik ga er trouwens vanuit dat je de greenline niet maar zo even kunt verhogen. De auto is toch juist verlaagd om de luchtweerstand te verlagen om binnen de CO2 uitstoot te vallen. Daarmee betaal je 20%. Bij vverhoging van de auto zou dit niet meer zo zijn lijkt mij?

waarom niet? als je een auto na aankoop verlaagd, op smalle banden, 50km/h in 5e versnelling rijdt voor een lager verbruik en uitstoot krijg je ook nooit een ander tarief. dat gaat van de "fabrieks configuratie" cijfers uit. de auto verlagen, de auto verhogen, het mag en kan allemaal.

:ot: ik denk het eerlijkst is gewoon het verbruik meten want iemand met een greenline en een zware rechtervoet kan deze auto ook best in het 25% tarief CO2 rijden ben ik van overtuigd :D
 

Rallye

Forumguru
Nou, men is bezig met plannen om allerlei veranderingen te "bestraffen", zie http://www.nu.nl/auto/2082620/prinsjesdag-2010-alle-belastingplannen.html:

"BPM-naheffing bij opvoeren zuinige auto

Op dit moment gelden er allerlei belastingvoordelen voor zuinige auto’s. Maar als deze na kentekening worden opgevoerd, stijgt mogelijk de CO2-uitstoot. Het kabinet gaat de wet zo aanpassen dat in dat geval naheffing van BPM mogelijk is."

Waarom zou dat alleen voor tunen gelden (waardoor de auto overigens mogelijk zelfs zuiniger wordt)?
 
Bovenaan Onderaan