@Herperduin
Ja klopt ik pak altijd de motorruimte mee aan, hoe ik dat doe en wat is afhankelijk van hoe vuil het daaronder is.
Maar met dit kom je al een heel eind.
- detail borsteltje
- spons
- water met wat zeepsop of auto shampoo ( bv Monello Lavare of Meguiars Gold Class )
- droge microvezel afneemdoek
Eerst met gewoon water en een zachte spons ( geen HD gebruiken ) de motorruimte reinigen. Je mag het goed nat maken maar ook niet overdrijven, dat is niet nodig en je moet altijd wat voorzichtig zijn met bepaalde stekkers en elektrische aansluitingen.
Daarna neem je het water met je product in en ga je met de detailborstel in ronddraaiende bewegingen de ruimte reinigen.
Daarna afnemen met je droge microvezel doek.
Daarna kan je nog een plastic quick detailer gebruiken voor wat glans en de plastics te doen herleven. Dit doe je ook weer met een nieuwe microvezel doek, dus niet degene waar je eerst het water met afgenomen hebt, dit moet met een droge doek aangebracht worden.
Ik zet alles wat iets specialer is hieronder in links, een spons en droge microvezel doek heb je vast wel liggen.
Borstelsetje
Suitable for interior and exterior Set with 3 different types of bristles Suitable for fine to coarse work Durable
www.cardetail.be
Alle doeleinden detailer
Dé shop voor je tuning onderdelen. Ons assortiment bestaat uit velgen, verlagingen, verlichting, carcare, performance en nog véél meer
www.onlinestylingparts.com
shampoo
PH-neutrale shampoo voor het veilig reinigen van voertuigen. Geschikt voor alle oppervlakken, inclusief matte lakken en car wraps. Veilig voor elke wax of sealant. Sluit vuil effectief in en werkt residuvrij. Mengverhouding: 16 ml shampoo per 10 liter w…
www.carclean.com
nu moet je zelf maar uitzoeken of je bepaalde producten elders goedkoper kan vinden, vaak staat ook alles gebundeld op de Carclean website , maar nu weet je alvast wat je nodig hebt.