sitechris
Donateur
En is het dan zo erg zijn dat een auto zonder begrenzer misschien 5kmh harder kan dan met?
beetje heuvel af en/of windmee en verschil is al snel 15 km. Scheelt imo toch wel wat.
En is het dan zo erg zijn dat een auto zonder begrenzer misschien 5kmh harder kan dan met?
En is het dan zo erg zijn dat een auto zonder begrenzer misschien 5kmh harder kan dan met?
Voor sommigen blijkbaar wel. :crazy:En is het dan zo erg zijn dat een auto zonder begrenzer misschien 5kmh harder kan dan met?
Iedere Octavia heeft een toerenbegrenzen alleen bij de DPF modellen is ie dus een aantal toeren naar beneden gehaald. Bergaf werkt dan ook niet want dan gaat ie gewoon remmen op de motor lijkt me. Of je moet de koppeling intrappen, dan moet ie wel harder gaan.
Waar begint het rood op de toerenteller? Als de begrenzer werkt op dat toerental dan is er niks tegen in te brengen, alleen maar veilig voor behoud van de motor.De DPF motoren hebben de begrenzing enkel in de hoogste versnelling (in z'n 5 bij een 1.9 en in z'n 6 bij een 2.0). In z'n 4 zou ik (doe ik niet) hem door kunnen trekken tot in het rode gebied (iets van 4500 toeren) in z'n 5 treedt de begrenzer in bij 4200 toeren precies.
Waar begint het rood op de toerenteller? Als de begrenzer werkt op dat toerental dan is er niks tegen in te brengen, alleen maar veilig voor behoud van de motor.
Maar als je in een lagere versnelling tot dat rood kunt doortrekken en in de hoogste versnelling niet dan heeft de begrenzer technisch gezien geen nut.