Octavia II RS Diesel

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

+schijnt minder rumoerig te zijn
-weinig tuning mogelijkheden op het moment (210pk max).

[/ QUOTE ]

210 pk is dan misschien niet superveel, maar de Nm-s zullen er wel niet om liegen. /forum/images/graemlins/smirk.gif
 

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

+schijnt minder rumoerig te zijn

[/ QUOTE ]

Minder rumoerig dan....?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
-weinig tuning mogelijkheden op het moment (210pk max).

[/ QUOTE ]

Is dat niet genoeg dan? Dat is meer dan de benzine RS heeft.
 

VEEJAY

Forumguru
hahah nee, ik had er inderdaad bij moeten zeggen ten opzichte van de 140PK tdi. Er schijnt echt niet veel anders te zijn motorisch. Ook de koppelingsplaten niet dus echt meer dan 410NM zou er denk ik niet uitkomen.

Maar, ik laat me graag verassen door nieuwe inzichten...
 

Octaviarijder

Actief lid
Hij wordt standaard geleverd met 170pk en dat vind ik RS onwaardig. De nieuwe Megane RS krijgt al 175 pk, dus de O2 moet minstens standaard 200pk hebben.
 

Timothee

Actief lid
170pk is inderdaad niet echt "RS" te noemen. De Toyota Clean Power Diesel levert al 180pk en Fiat heeft zelfs een 200pk diesel voor in de Croma. Een sportversie moet dus inderdaad minstens 200pk hebben vind ik...al zou ik met die 170pk ook best kunnen leven /forum/images/graemlins/smile.gif
 

ougie

Forumguru
Jongens, je moet al die paarden ook te eten geven. Volgens mij is een van de voordelen van diesel, het verbruik. Met 200 paardjes erin ga ik de 1 op 17a18 niet meer halen denk ik. Ik houd van doorrijden en toch ook een beetje zuinig rijden. Met 140 pk lukte het gisterenmiddag, op de stichtsche rotonde nabij Amersfoort, een BMW 5 serie niet /forum/images/graemlins/bye.gif om een Skoda eruit te rijden. Wie weet wie ik ga uitdagen met 200 pk. /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Octaviarijder

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

Jongens, je moet al die paarden ook te eten geven. Volgens mij is een van de voordelen van diesel, het verbruik. Met 200 paardjes erin ga ik de 1 op 17a18 niet meer halen denk ik. Ik houd van doorrijden en toch ook een beetje zuinig rijden. Met 140 pk lukte het gisterenmiddag, op de stichtsche rotonde nabij Amersfoort, een BMW 5 serie niet /forum/images/graemlins/bye.gif om een Skoda eruit te rijden. Wie weet wie ik ga uitdagen met 200 pk. /forum/images/graemlins/crazy.gif

[/ QUOTE ]

Je hebt ook wel genoeg aan die 170 pk, maar dan moet je hem geen RS noemen.
 
Skoda heeft geen andere keus he. Geen dieselalternatief hebben in dit segment is ook weer zo wat.

En de 3.0TDI zal er wel niet inpassen, of niet beschikbaar zijn voor Skoda.

Dus wordt het behelpen met 170pk... /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Octaviarijder

Actief lid
Te duur? Heb je wel eens naar de prijzen van een Passat gekeken? Dat is pas duur. Skoda probeert toch een no-nonsense merk te zijn en met een 3.0 TDI raak je dat imago heel snel kwijt lijkt mij. De 170 pk diesel is uiteraard een heerlijke motor, noem hem alleen geen RS.
 

Ralph

Lid
vergeet niet dat PK's en NM's niet alles zeggen.
Zet maar eens een Opel 2.2 Dci 150PK naast een Volkswagen 2.0 TDI 140PK.
Vriend van mij heeft een Vectra 3.2 V6 benzine. ( +/- 220 PK ) Deze rij ik echt helemaal SCHIJT!!!

conclusie: PK's zegt niets!!
 

___JC___

Forumguru
Pk's zijn de som van koppel maal toeren.
De verhouding pk/gewicht zegt in ieder geval wat meer dan alleen het vermogen van een auto. Wat weegt zo een Vectra in verhouding tot een octavia?
 

Ralph

Lid
Ik had zelf hiervoor een golf IV met 150PK (1250 kilo) die vriend van mij had een gechipte 2.2dci 150PK&gt;180PK astra ( 1200 kilo ) Ik was even snel met mijn golfje....

Nu heeft diezelfde vriend een vectra 3.2 V6 gekocht ( 1400 kilo ) heeft deze ook gechipt ( scheelde overigen erg weinig ) en heeft nu rond de 230PK.
Ik rij met mijn octavia aardig van hem weg!! ( ongeveer 5 auto lengtes tot 120km/u
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />

vergeet niet dat PK's en NM's niet alles zeggen.
Zet maar eens een Opel 2.2 Dci 150PK naast een Volkswagen 2.0 TDI 140PK.
Vriend van mij heeft een Vectra 3.2 V6 benzine. ( +/- 220 PK ) Deze rij ik echt helemaal SCHIJT!!!

conclusie: PK's zegt niets!!

[/ QUOTE ]

Da's natuurlijk een veel te boude bewering.

Grof gezegd: de auto met de meeste pk's is de snelste, punt. (Als we gewicht en aerodynamica buiten beschouwing laten.)

Maar dan moet je die pk's wel aanspreken. In een benzineauto zitten die pk's boven in de toerenband, bij een diesel juist onderin.

Dus ja, een dieselauto met minder vermogen kan een benzineauto aan schijt rijden op een tussensprint van zeg 80-120, als de benzineauto in een te hoge versnelling staat (zeg maar in cruise mode) en de dieselauto niet hoeft te schakelen en in één keer met lange klappen thuis is.

Maak je het bereik van de tussenacceleratie groter, bijvoorbeeld 40-140, 80-180 of de klassieke 0-100, dan kan de diesel dat aan schijt rijden echt wel vergeten, of er moet iemand in de benzineauto zitten die niet weet wat doortrekken in de toeren is. De lange overbrenging in een diesel gaat hem dan ook danig parten spelen.

Punt is alleen dat 80-120 zo vaak voorkomt in het verkeer en op grond daarvan zou je zeggen dat turbodiesels over de hele linie sneller zijn, wat natuurlijk niet zo is. Maar dát veelvoorkomende trucje, ja, dat kunnen ze héél goed.

Hier een oud artikel dat het in mijn ogen nog altijd heel goed uitlegt (alleen jammer dat de grafieken zijn weggevallen na de migratie naar de nieuwe site):

http://www.tuningparts.nl/technische_artikelen.php?subaction=showfull&amp;id=1127141265&amp;archive=&amp;start_from=&amp;ucat=7&amp;

En ja, chippen van een ongeblazen 3.2 V6 heeft inderdaad weinig zin...
 
Bovenaan Onderaan