Octavia II RS Diesel

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Kan die gozer wel rijden? /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Dat vraag ik mij dus ook af. /forum/images/graemlins/grin.gif

VEEJAY

Forumguru
zonder dat ik de persoon ken... Ik denk dat hij niet kan rijden /forum/images/graemlins/winkie.gif

Ralph

Lid
Hij heeft een automaat erin zitten, omdat ie niet kan rijden, haha.

Dus dat wordt voor hem gedaan!
Het uiteindelijke punt wat ik wilde aangeven is het volgende:
motoren van bijbvoorbeeld opel zijn gewoon uiterst traag in vergelijking met de VAG motoren!!!!!!!

re dutch: meer pk dan ben je sneller???? bull [piiieeep]!!!!!
1)Wat dacht je van overbrenging.... een tractor kan bijvoorbeeld ook wel 300PK hebben
2) zet eens een golf en een passat met dezelfde motor naast elkaar met zelfde gewicht, dan zal je zien dat de passat sneller is vanwege de aerodynamica
3) en dan heb je nog alle variabelen zoals velgen maat, breedte van de band e.d.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />

Hij heeft een automaat erin zitten, omdat ie niet kan rijden, haha.

Dus dat wordt voor hem gedaan!
Het uiteindelijke punt wat ik wilde aangeven is het volgende:
motoren van bijbvoorbeeld opel zijn gewoon uiterst traag in vergelijking met de VAG motoren!!!!!!!

[/ QUOTE ]
Dat de Opel motoren zo langzaam zijn lijkt me stug. Volgens mij kan de gemiddelde Opel rijder amper rijden. Burgerlullen dus, en komen dus niet snel boven de 3000rpm uit.

1)Wat dacht je van overbrenging.... een tractor kan bijvoorbeeld ook wel 300PK hebben .

[/ QUOTE ]
Dat kan wel zo zijn maar de overbrenging is ook heel anders. Beetje appels met peren vergelijken he? Een motorrijder met maar 70pk rijdt je helemaal zoek. Of schijt voor de liefhebber. We hebben het hier ook alleen maar over voertuigen die min of meer uit de zelfde klasse komen.

2) zet eens een golf en een passat met dezelfde motor naast elkaar met zelfde gewicht, dan zal je zien dat de passat sneller is vanwege de aerodynamica

[/ QUOTE ]
Welke Golf en Passat hebben het zelfde gewicht? En dit geloof je zelf toch niet he? Als ik een sprintje trek met mijn 105pk's tegen een Passat met de zelfde motor gaan we netjes gelijk op. En de O2 is toch echt wel minder earodynamisch dan de nieuwe Passat.

3) en dan heb je nog alle variabelen zoals velgen maat, breedte van de band e.d.

[/ QUOTE ]
Voor de 0-100 sprint maakt dit geen touwtje uit, misschien dat je met een smalle band iets eerder doorslipt maar dat is de discussie niet. 5 auto lengtes zal het nooit schelen. Of rij jij in een formule 1 auto?

Dutch4x4

Senior Member

re dutch: meer pk dan ben je sneller???? bull [piiieeep]!!!!!
1)Wat dacht je van overbrenging.... een tractor kan bijvoorbeeld ook wel 300PK hebben

[/ QUOTE ]

Sorry hoor, maar lees je wel, Ralph? Ik noem de overbrenging juist in het verhaal! Bovendien zeg ik erbij dat de auto met de meeste pk's het snelste is als de rest gelijk is. Ook de aerodynamica noem ik daarbij, maar die is alleen van belang voor de topsnelheid. En wat Rogier zegt, voor 5 autolengtes verschil maakt een bandmaatje echt niet uit, zeker niet voor auto's uit dezelfde klasse.

Nee, ik denk eerder dat die automaat de schuldige is. Dat is de aap die nu uit de mouw komt.

[/ QUOTE ]

Dit is pas echte kletspraat. Pk's zijn pk's. Opel-pk's zijn niet minder dan VAG-pk's. Maar, zoals gezegd, het gaat erom hoe je die pk's aan de weg krijgt. En dat heeft niks met de kracht of zwakte van de motoren te maken.

___JC___

Forumguru
Een auto met meer pk's in een sprint naar de 120 op 5 autolengtes rijden is wel erg byzonder.
maar goed, je kon ook een 330d bijhouden.

___RC___

Nieuw lid
Wilde verhalen hier.

Door het vele koppel bij lage toeren lijkt een diesel inderdaad al gauw sneller, vooral in de genoemde tussensprints.

Als men beide wagens echter optimaal rijd (vol door de toeren jagen met benzine en op tijd schakelen met diesel) draait het echter voornamelijk om de pk/kg verhouding hoor.

Overigens, een vectra automaat, alsof daar zulke schumachers in rijden inderdaad, rookt die gast ook pijp /forum/images/graemlins/tongue.gif

nog 1 puntje: "2.2dci 150PK&gt;180PK astra ( 1200 kilo "

een astra 2.2D heeft 125pk standaard, &gt;180 zal wel overdreven zijn, evenals het vermogen van de vectra /forum/images/graemlins/wink.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ___RC___</font><hr />

Overigens, een vectra automaat, alsof daar zulke schumachers in rijden inderdaad, rookt die gast ook pijp /forum/images/graemlins/tongue.gif

[/ QUOTE ]

En die automaat zal ook nooit vol door de toeren jagen, tenzij er een soort sportinstelling in zit. En hij zit bij het begin van een tussensprint al per definitie in de verkeerde versnelling.

Leuk al die reacties!
Maar goed, zitten er toch echt over te denken om hem aan te schaffen, hij is natuurlijk sneller dan onze octo II en je hebt de uitstraling van een RS,moeten wel alleen nog een tijdje geduld hebbe, maar daarintegen kunnen we nog ff sparen..

Ralph

Lid
Hij had met zijn astra standaard 150PK zeker weten!! ik ging er eigenlijk vanuit dat het een 2.2 dci was....

Overigens maakt het wel degelijk uit hoe breed je banden zijn en welke velgenmaat je hebt, dit kan zomaar 1 sec schelen naar de 100km/u !!

Maar goed, om dit ( ja / nee spelletje ) maar te beëindigen... meten is weten! en dat hebben we gedaan, ik vertel alleen de uitslag!! en probeer het te onderbouwen. /forum/images/graemlins/disc.gif
Als er mensen zijn die hieraan twijfelen, ik wil het best nog een keer doen hoor /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

@Ralph, als je nou de volgende keer even van auto wisseld weet je helemaal zeker of het aan de bestuurder of aan de auto ligt.

Ralph

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rogier</font><hr />

@Ralph, als je nou de volgende keer even van auto wisseld weet je helemaal zeker of het aan de bestuurder of aan de auto ligt.

[/ QUOTE ]

En wie rijdt er dan in mijn auto, want ik laat hem echt niet in mijn auto rijden /forum/images/graemlins/grin.gif

___JC___

Forumguru
Zal je net zien, rijdt er iemand anders in je auto dan is ie opeens veel langzamer!
/forum/images/graemlins/grin.gif

Ralph

Lid
hahaha, dan toch maar weer zelf rijden hé!!!

hehe /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/shocked.gif

Even over die opmerking dat een VAG sneller is dan een Opel diesel. Tja pk is pk, maar misschien dat de ene sneller overkomt! Dat kan door geluid, respons of koppelkarakteristiek komen. Toen ik de 2.0HDI in een Peugeot testreed voelde hij ook niet zo agressief aan als de 2.0TDI. En ondanks de overboost van de HDI vind ik de aanzetversnelling vanuit onder in de TDI toch krachtiger.

VEEJAY

Forumguru
Mijn mening is niet discusseren over het 1 of ander, gewoon in de auto stappen en uitproberen. Je komt vast wel een snelle auto tegen bij de stoplicht of op de snelweg.

Maak het spannender en spreek af met iemand om bij een stoplicht of op de snelweg te vergelijken. Je zal je verbazen, bij zomaar een vergelijking met een onbekende weet je niet of die persoon alles geeft.

The proof of the pudding is in the eating.

*disclaimer*
Bovenstaand is niet bedoeld tot uitlokking van ongewenst verkeersgedrag. Het is een hypothetisch argument dat als doel heeft uitdagen tot nadenken over de materie.

___RC___

Nieuw lid
toch 150pk? ok, nieuw model astra met een 1.9cdti dus. 120 of 150pk.

sjeez, als je dat soort dingen niet eens uit je hoofd weet... /forum/images/graemlins/smile.gif

Ralph

Lid
Sorry, ben geen loslopende auto-enceclopedie... hij heeft hem nu overigens verkocht en rijdt rond in middelharnis en omgeving. zilvergrijs, uitgebouwd met 4 dubbel uitlaatsysteem eronder. Kijk dat soort types is leuk om een complex aan te rijden, hehe

Bovenaan Onderaan