</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />
re dutch: meer pk dan ben je sneller???? bull [piiieeep]!!!!!
1)Wat dacht je van overbrenging.... een tractor kan bijvoorbeeld ook wel 300PK hebben
2) zet eens een golf en een passat met dezelfde motor naast elkaar met zelfde gewicht, dan zal je zien dat de passat sneller is vanwege de aerodynamica
3) en dan heb je nog alle variabelen zoals velgen maat, breedte van de band e.d.
[/ QUOTE ]
Sorry hoor, maar lees je wel, Ralph? Ik noem de overbrenging juist in het verhaal! Bovendien zeg ik erbij dat de auto met de meeste pk's het snelste is als de rest gelijk is. Ook de aerodynamica noem ik daarbij, maar die is alleen van belang voor de topsnelheid. En wat Rogier zegt, voor 5 autolengtes verschil maakt een bandmaatje echt niet uit, zeker niet voor auto's uit dezelfde klasse.
Nee, ik denk eerder dat die automaat de schuldige is. Dat is de aap die nu uit de mouw komt.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />
motoren van bijbvoorbeeld opel zijn gewoon uiterst traag in vergelijking met de VAG motoren!!!!!!!
[/ QUOTE ]
Dit is pas echte kletspraat. Pk's zijn pk's. Opel-pk's zijn niet minder dan VAG-pk's. Maar, zoals gezegd, het gaat erom hoe je die pk's aan de weg krijgt. En dat heeft niks met de kracht of zwakte van de motoren te maken.